جزئیات رسوایی جنسی در سازمان «پزشکان بدون مرز»

0

پس از رسوایی اخیر جنسی و مالی سازمان امداد رسانی آکسفام که بخشی از منابع مالی آن از سوی دولت بریتانیا تامین می شود حالا نوبت به سازمان فرانسوی پزشکان بدون مرز رسیده که در این زمینه خبرساز شود.

این سازمان غیر دولتی که مقر آن در ژنو است روز چهارشنبه از برملا شدن ۲۴ مورد آزار و یا سوء استفاده جنسی که عاملان آن کارمندان زیر مجموعه اش بوده اند، خبر داد.

از میان شکایت های دریافت شده ۲۴ مورد آزار یا سوء استفاده جنسی تایید و دراین ارتباط ۱۹ نفر از کار برکنار شده‌اند.

پزشکان بدون مرز با انتشار بیانیه ای تصریح کرده است که ۱۴۸ فقره شکایت و یا هشدار در زمینه سوء استفاده جنسی کارکنان این سازمان به قسمت مدیریت ارسال شده است. موارد اعلام شده تنها بخشی از رسوایی‌های اخلاقی کارکنان پزشکان بدون مرز است زیرا این سازمان مردم نهاد تخلفات احتمالی رصد شده توسط تیم های اعزامی به ماموریت و گزارش نشده به مقر عملیاتی این سازمان در پاریس را منظور نکرده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: «برغم هشدارها در باره افزایش موارد سوء استفاده، پزشکان بدون مرز آگاه است که مواردی از این دست در بطن سازمان به خوبی گزارش نمی‌شود.»

به گزارش این سازمان از میان شکایت‌های دریافت شده، ۴۰ مورد سوء استفاده و یا آزار پس از تحقیقات داخلی مورد شناسایی قرار گرفته که از این میان ۲۴ مورد آزار یا سوء استفاده جنسی کشف و دراین ارتباط نوزده نفر از کار برکنار شده‌اند. پزشکان بدون مرز اعلام کرده است که پنج فرد دیگر مرتبط با این رسوایی جنسی بوسیله تدابیر انضباطی و یا تعلیقی مجازات شده اند.

فساد جنسی در اروپا فساد جنسی در آمریکا سند 2030 یونسکو سلبریتی بیسواد سازمان پزشکان بدون مرز زندگی در غرب رسوایی جنسی تجاوز جنسی در غرب پزشکان بدون مرز در ایران پزشکان بدون مرز چیست اخبار فرانسه آکسفام چیست آزار جنسی زنان و دختران آزادی زنان در غرب

پزشکان بدون مرز سازمانی مردم نهاد و فعال در زمینه امدادرسانی پزشکی است که در سطح بین المللی فعالیت می‌کند و بیش از ۴۰ هزار کارمند دائم در نقاط مختلف جهان دارد.

برملا شدن رسوایی‌های جنسی در میان کارمندان پزشکان بدون مرز در حالی صورت می گیرد که پس از افشای غافلگیر کننده خبر برپایی فاحشه خانه از سوی شماری از کارکنان اعزامی سازمان خیریه آکسفام در هائیتی، نهادهای بین المللی بشر دوستانه در آستانه رویارویی با بحران اعتماد و مشروعیت قرار گرفته‌اند.

اتحادیه اروپا و نیز سازمان جهانی بهداشت از دیگر پشتیبانان مالی آکسفام هستند که تنها در سال گذشته ۴۴ میلیون دلار کمک دولتی دریافت کرده بود.

French aid group MSF says it dealt with 24 abuse cases last year

International aid group Médecins Sans Frontières acted on 24 cases of sexual harassment or abuse last year and fired 19 employees, it has revealed, as the British charity Oxfam faces questions over its handling of a sexual misconduct scandal.

منبع : یورونیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ