تجاوز ۲ مرد ایرانی ثروتمند به دختران سوئدی و آمریکایی

1

شش مورد از این جرائم در شهر گوتنبرگ سوئد و دو مورد دیگر در بورلی‌هیلز آمریکا به وقوع پیوسته است و رسانه‌های سوئدی به این پرونده عنوان «بزرگ‌ترین پرونده تجاوز جنسی در سوئد» را داده‌اند.

رسیدگی به این پرونده از ماه مارس سال ۲۰۱۶ آغاز شد. آن زمان دختر نوجوان در حالی‌که تحت‌تاثیر مشروبات الکلی و مواد مخدر قرار داشت، در محله اوسای گوتنبرگ از سوی رهگذران پیدا شد و پلیس در جریان واقعه قرار گرفت. این دختر در بازجویی‌ها گفت با جوانی ۲۶ساله در یک باشگاه شبانه دوست شد و آن پسر به او مقدار زیادی مشروب خوراند و به او مواد مخدر داد. سپس او را به محلی دیگر منتقل کرد و مورد تجاوز قرار داد.

ماموران بعد از تحقیقات گسترده فهمیدند متهم ۲۶ساله این پرونده یک جوان ثروتمند ایرانی است که در باشگاه‌های شبانه در گوتبنرگ و بورلی‌هیلز بسیار مشهور است. او میهمانی‌های مجلل و بزرگی ترتیب می‌داد و پول زیادی را خرج می‌کرد.

ماموران این جوان را بازداشت کردند اما او منکر اتهام تجاوز شد و گفت این دختر خودش به رابطه با او تمایل داشت. با وجود این، تحقیقات ادامه پیدا کرد تا اینکه از گوشی تلفن همراه او ۴۱‌ هزار عکس و هزارو ۷۰۰ فیلم از دختران نوجوان پیدا کردند که بسیاری از آنها بدون اطلاع دختران و به‌صورت مخفیانه تهیه شده بود. این فیلم‌ها نشان می‌داد جوان ایرانی همراه مردی میان‌سال دختران در محل‌های مجلل را مورد آزار جنسی قرار داده و از آنها تصویربرداری کرده‌اند. در یکی از این فیلم‌ها دو دختر نوجوان در حالی‌که تحت‌تاثیر الکل و مواد مخدر تقریبا از هوش رفته بودند و اختیاری از خود نداشتند مورد تجاوز قرار گرفتند.

ماموران پلیس سوئد در ادامه فهمیدند همدست پسر جوان مرد ۵۱ساله ایرانی است که پنج باشگاه شبانه در گوتنبرگ دارد و بسیار ثروتمند است. به‌این‌ترتیب دومین متهم نیز دستگیر شد اما او هم اتهام تجاوز را رد کرد.

کارآگاهان در ادامه پی بردند دو مورد از تجاوزها در آمریکا و بقیه در سوئد اتفاق افتاده و فیلم‌هایی از این موارد در اینترنت پخش شده است. همچنین فاش شد شیوه کار متهمان به این صورت بود که با استفاده از ثروت و شهرت خود با دختران نوجوان که دو نفر از آنها فقط ۱۶ سال داشتند، طرح دوستی می‌ریختند و در باشگاه‌های شبانه آنها را بی‌هوش می‌کردند سپس به هتل یا خانه مرد میان‌سال می‌بردند و مورد تجاوز قرار می‌دادند.

جمع‌آوری اسناد مرتبط با این پرونده مدت زیادی طول کشید تا اینکه سرانجام دو متهم پای میز محاکمه رفتند. آنها بار دیگر اتهام تجاوز را انکار کردند. این در حالی بود که در ابتدا غیر از همان دختری که در خیابان به وسیله مردم پیدا شده بود، شخص دیگری از آنها شکایت نکرده بود. همچنین هویت یکی از قربانیان هنوز مشخص نیست.

وکلای دو متهم نیز سعی کردند موکلان خود را از اتهام سنگینی‌ که متوجه‌شان بود، تبرئه کنند بااین‌حال قاضی دادگاه بدوی درنهایت جوان ایرانی را در هشت مورد تجاوز گناهکار شناخت و به تحمل ۹ سال زندان محکوم کرد. همچنین مرد میان‌سال در دو فقره تجاوز گناهکار شناخته و به تحمل شش سال زندان محکوم و برای باشگاه‌های شبانه او نیز ممنوعیت‌هایی در نظر گرفته شد.
این پرونده هنوز مختومه نشده است و وکلای متهمان گفته‌اند قصد دارند به رای صادره اعتراض کنند تا پرونده یک بار دیگر در دادگاه استیناف مورد رسیدگی قرار گیرد.

منبع : روزنامه شرق

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. غير خودي می گوید

    به عنوان یه ایرانی واقعاً حق رو به ترامپ میدم که از ورود اتباع بعضی کشورها که اختلاف فرهنگی زیادی با جامعه اونها داره، جلوگیری کنه.