شرایط جدید کسرخدمت های سربازی ۹۷ اعلام شد

0

سردار موسی کمالی در این باره گفت: در پی ابلاغ بهره‌مندی سالانه ۲۰ هزار نفر از فرزندان ایثارگران از کسر خدمت‌های جدید سربازی و نیز اصرار نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بر اجرای این قانون و بهره مندی همان ۲۰ هزار نفر از افراد دارای بالاترین امتیاز، با توجه به پالایش انجام شده از ثبت نام‌های این افراد، صدور کسر خدمت برای ۲۰ هزار نفر دارای بیشترین امتیاز در هجدهم بهمن امسال ابلاغ شد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی سازمان‌های نیرو‌های مسلح از جمله سپاه، ارتش، ناجا و وزارت دفاع باید در اولین فرصت ضمیمه اجرای این قانون را در تمامی یگان‌های نیرو‌های مسلح فراهم کنند، اظهار کرد: بدیهی است که عدم اطلاع از مقررات و عدم اجرا از هیچ یگانی پذیرفته نیست.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره اینکه برای امسال چه کسانی می‌توانند از این کسرخدمت‌ها استفاده کنند، گفت: با توجه به جمعیت زیاد متقاضیان و افراد واجد شرایط ما پیشتر نیز به مجلس اعلام کرده بودیم که با اجرای این قانون افراد کمی می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند، اما با توجه به اصرار مجلس و اجرای این قانون در مرحله نخست افرادی که والدینشان سابقه ۲۸ و ۲۹ ماه رزمندگی و آزادگی یا ۲۸ و ۲۹ درصد ایثارگری دارند می‌توانند به یگان‌ها مراجعه کنند.

کمالی افزود: همچنین تمامی افراد اعم از سرباز، دارای برگه اعزام به خدمت، دانشجو و … که در سن مشمولیت هستند نیز می‌بایست برای بهره‌مندی از این کسر خدمت، به یگان‌های محل خدمت والدین خود مراجعه کرده و ثبت نام اولیه در پلیس+۱۰ شرط بهره‌مندی از این کسرخدمت‌ها نیست.

وی با بیان اینکه برای ثبت نام کنندگان پیامکی ارسال نخواهد شد، گفت: همانطور که گفته شد تمامی افرادی که دارای ۲۸ و ۲۹ ماه سابقه رزمندگی و آزادی یا ۲۸ و ۲۹ درصد جانبازی بوده یا تجمیع این سوابق به اعداد ۲۸ و ۲۹ می‌رسد، باید مراجعه کرده و پس از ثبت اطلاعات در یگان مربوطه یک نسخه از تأییدیه را برای صدور کارت پایان خدمت برای سربازان و نیز معافیت برای دیگر مشمولان به پلیس+۱۰ تحویل دهند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره اینکه چه شاخصی برای راستی آزمایی ادعا‌های مطرح شده موقع ثبت نام وجود دارد نیز به ایسنا گفت: افراد دارای ۲۸ یا ۲۹ ماه سابقه ظرف حداکثر یک ماه باید ادعایی که هنگام ثبت نام مطرح کرده‌اند را ثابت کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا آموزش متصل به اعزام به جبهه نیز جزو سوابق رزمندگی محسوب می‌شود یا خیر؟ خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها نیز جزو سوابق جبهه است و اگر چنانچه که یگانی در این زمینه ابلاغیه دریافت نکرده است باید از رده بالاتر خود پیگیر دریافت این ابلاغیه شود.

کمالی ادامه داد: چنانچه ظرف مدت یک ماه افراد دارای امتیاز ۲۸ و ۲۹ نتوانستند ظرفیت ۲۰ هزار نفری را تکمیل کنند در این صورت افراد دارای امتیاز ۲۷ نیز می‌توانند به یگان‌ها مراجعه کرده و ثبت نام کنند که در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره آن دسته از مشمولان و سربازان متولد سال ۷۲ و قبل از آن نیز اظهار کرد: این افراد به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته نخست افرادی هستند که دارای امتیاز ۲۸ یا ۲۹ هستند که طبق مقررات می‌توانند کسر خدمت خود را دریافت کنند، اما دسته دیگر نیز هستند که مجموع امتیازات‌شان به این عدد نمی‌رسد، اما چنانچه تا تاریخ ۱۹ آذرماه امسال به سربازی اعزام شده و پیش از این کسرخدمت‌های قدیمی ناشی از ایثارگری، رزمندگی یا آزادگی والدین خود را ثبت کرده باشند می‌توانند به ازای هر ماه خدمت ۹ روز کسر خدمت دریافت کنند؛ اما این کسرخدمت‌ها برای افرادی که پس از این تاریخ به سربازی اعزام شده باشند، معتبر نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ