سفیر سوئد در تهران به وزارت خارجه احضار شد

0

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام خبر احضار سفیر سوئد در تهران به وزارت خارجه اظهار داشت: به دنبال اقدام نامتعارف دولت سوئد در اعطای تابعیت به احمدرضا جلالی محکوم امنیتی، روز دوشنبه سفیر سوئد در تهران توسط مدیر کل کنسولی به وزارت امور خارجه احضار شد.

قاسمی افزود: در این دیدار اعتراض  شدید دولت جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقدام دولت سوئد در اعطای تابعیت به فردی که به جاسوسی برای موساد و رژیم صهیونیستی و مشارکت در قتل دانشمندان ایرانی اعتراف کرده است، به سفیر سوئد اعلام شد‌.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اظهار داشت: در این احضار به سفیر سوئد تاکید شد بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران تابعیت اکتسابی و خارجی نامبرده مورد قبول نیست و وی کماکان ایرانی است و از همین روی اقدام دولت سوئد را اقدامی نامتعارف، سؤال برانگیز و غیردوستانه تلقی می‌کنیم و تحت هیچ شرایطی سایر کشورها حق دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

قاسمی با اشاره به اینکه در هیچ کشوری به یک مجرم و معترف به قتل که در زندان و بازداشتگاه به سر می‌برد، بدین شکل تابعیت مضاعف اعطاء نمی‌شود، اقدام اخیر دولت سوئد را بسیار عجیب، غیر اصولی و سؤال برانگیز خواند.

سفیر سوئد در پایان به مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه اعلام کرد مراتب فوق را به دولت و مقامات کشور متبوع خود منعکس خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ