نوبخت: حذف یارانه دهک های پردرآمد امکانپذیر نیست

0

محمد باقر نوبخت در نشست علنی عصر امروز (چهارشنبه۲ اسفند) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تبصره ۱۴ بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۹۷، گفت: دولت خود را موظف می داند که تمامی قوانین موضوعه که برای قوه مجریه تعیین می شود را اجرا کند، اما گاهی مکانیزم اجرا به گونه ای است که قابلیت اجرای آن ضعیف است و آنچه که در کاغذ متن انشاء می شود امکان اجرا ندارد.

وی با بیان اینکه چگونه می شود حساب و تراکنش مالی ۸۰ میلیون نفر را بررسی کرد، افزود: این اقدام می تواند آثار اقتصادی داشته و امنیت اقتصادی را مخدوش کند.

نوبخت با اشاره به اینکه در تبصره ۱۴ حکم شده که طی ۳ ماه یارانه بخش قابل توجهی از مردم حذف شود، گفت: دولت با این موضوع که یارانه پردرآمدها باید حذف شود، موافق است، اما روش و مکانیزم اجرا مبنی بر اینکه طی ۳ ماه بتوان دهک های پردرآمد را شناسایی کرده و به افرادی که مستحق دریافت یارانه هستند، پرداخت کرد، امکانپذیر نیست.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه اگر سازوکار تعیین سه ماه اصلاح نشود، نمی توان یارانه دهک های پردرآمد را در این مدت زمان حذف کرد، بنابراین برای اینکه در این زمان جامعه دچار مشکل نشود، مجلس امکان جابجایی از ردیف های هزینه ای غیرعمرانی را به دولت دهد.
منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ