روش های نوین درمان سرطان با استفاده از سیستم ایمنی بدن

0

دبیر علمی کنگره تازه های ایمونولوژیست با اشاره به روش های نوین درمان سرطان گفت: با روش درمانی ایمونولوژی می توانیم نتایج بسیار خوبی در سرطان های ریه، پوست، روده و مثانه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی یعقوبی جویباری در حاشیه کنگره تازه های ایمونوآنفولوژی گفت: ما در حوزه درمان سرطان، تحقیقات پویایی داریم و تحقیقات بسیاری در حال انجام است که آینده روشنی را برای ما فراهم می کند. براساس همین دیدگاه ما از سمت درمان های  غیر اختصاصی به سمت درمان های هدفمند در حرکتیم.

وی افزود: درمان های هدفمند دوقطب را به همراه دارد. اول اینکه نتایج چشمگیری به دنبال دارد و دوم اینکه این نوع درمان عوارض کمتری را برای بیمار به همراه خواهد داشت.

دبیر علمی کنگره تازه های ایمونولوژیست تصریح کرد: در خصوص نسل های جدید داروهای سرطان اظهار داشت: از سیستم ایمنی بدن برای فراهم کردن نتایج درمانی استفاده می شود. مهمترین نقش ایمنی بدن از سالها پیش برای بیماری های عفونی عنوان می شد ولی در طی سالیان اخیر مشخص شد سلول های ایمنی در فضای تومور، مهار می شوند و اگر بوانیم سلول هیا ایمنی بدن را در مواجهه با سلول های سرطانی قرار دهیم نتایج درمانی بسیار خوبی خواهیم داشت.

مطالعات زیادی انجام شده که نشان می دهد ما می توانیم از راه های مختلف سلول های ایمنی را در مواجهه با سلول های سرطانی قرار دهیم و هنگامی که این اتفاق بیفتد تشخیص سلول های سرطانی برای سلول های ایمنی بدن راحت تر خواهد بود.

یعقوبی جویباری افزود: در این کنگره از ایمونولوژیست ها نیز دعوت شده تا یک همکاری بین رشته ای ایجاد شود.

دبیر علمی کنگره تازه های ایمونولوژیست ادامه داد: در نتایج درمانی سرطان، مشخص شده که می توانیم از نتایج درمانی ایمونولوژیست سود ببریم که امروزه این روش در سرطان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله این سرطان ها می توان به سرطان ریه، پوست، روده و مثانه اشاره کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ