۱۸ کالای پرفروش در جهان را بشناسید

0

مجمع جهانی اقتصاد در گزارشی به جزئیات بیشترین کالاهایی که در سال بین کشورهای جهان مبادله می‌شود پرداخته است. در گزارش این مجمع خودروها با بیشترین مبادلات در بین کشورها جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، سالانه ۱۳۵۰ میلیارد دلار خرید خودرو بین کشورها انجام می‌شود که ۴.۹ درصد کل مبادلات جهان را شامل می‌گردد.

پس از آن محصولات فرآوری شده پالایشگاهی قرار دارد که سالانه به ارزش ۸۲۵ میلیارد دلار از این فراورده‌ها بین کشورهای دنیا مبادله می‌شود. این رقم در مجموع ۳ درصد کل مبادلات و جهان را شامل می‌‌شود.

همچنین گزارش مجمع جهانی اقتصاد حاکی از این است که سالانه مبلغ ۸۰۴ میلیارد دلار مدارهای پیوسته در جهان مبادله می‌شود که ۲.۹ درصد مبادلات جهانی را شامل می‌شود که این نوع کالاها را از حیث ارزش خرید و فروش در جایگاه سوم قرار داده است.

خرید و فروش قطعات خودرو در جایگاه چهارم قرار دارد و با ۲.۵ درصد مبادلات جهانی سالانه ۶۸۵ میلیارد دلار قطعات خودرو در جهان خرید و فروش می‌شود.

در گزارش مجمع خرید و فروش کامپیوتر در جایگاه پنجم قرار گرفته است و در جهان سالانه ۶۱۴ میلیارد دلار خرید و فروش کامپیوتر انجام می‌شود که ۲.۲ درصد مبادلات جهانی را شامل می‌شود.

جالب است در رنکینگ مبادلات جهانی مجمع جهانی اقتصاد خرید و فروش طلادر جایگاه هفتم قرار گرفته است و سالانه ۵۷۶ میلیارد دلار خرید و فروش طلا در جهان انجام می‌شود و نفت پس از فلز زرددر جایگاه هشتم قرار گرفته که سالانه ۵۴۹ میلیارد دلار صادرات و واردات نفت خام صورت می‌گیرد. مبادلات طلای سیاه در جهان ۲ درصد کل مبادلات را شامل می‌شود.

در رنکینگ مجمع جهانی اقتصاد مبادلات الماس در جایگاه یازدهم است و سالانه ۲۵۵ میلیارد دلار الماس در جهان خرید و فروش می‌شود.

در این گزارش آمده است که خون حیوان یا انسان نیز جزو کالاهای پرفروش جهانی محسوب می‌شود و سالانه ۲۵۲ میلیارد دلار از این کالاها به فروش می‌رسد که ۰.۹ درصد مبادلات جهانی را دربرمی‌گیرد که از لحاظ رنکینگ در جایگاه سیزدهم قرار دارد.

جالب است که در جهان ۲۳۴ میلیارد دلار به خرید و فروش هواپیما صرف می‌شود که تجارت خون حیوان و انسان در جایگاه بالاتر قرار گرفته است.

در جدول زیر ۱۸ کالای پر تجارت جهانی بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد را می‌بینیم.

دنیای اقتصاد پرفروش ترین کالاها اقتصاد نیوز اخبار اقتصادی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ