درصندوق بازنشستگی نفت چه میگذرد؟ /آبدارچی راعضو هیات مدیره می‌کنند

0

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: اسناد موجود صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت نشان می دهد ، نیروهای خدماتی رئیس این صندوق به عضویت هیئت مدیره یک شرکت تازه تاسیس بازرگانی درآمدند.

هدایت الله خادمی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: شرکت اهداف رهپویان خاورمیانه در تاریخ ۲۴ تیر ۹۶ به ثبت رسیده است و تعدادی از نیروهای خدماتی رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت به ریاست هیئت مدیره و اعضای آن منصوب شدند.

خادمی اضافه کرد: نشانی ثبت شده برای این شرکت، در ساختمانی است که رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در آن حضور دارد و در طبقه آخر آن مشغول فعالیت است. رییس صندوق بازنشستگی صنعت نفت برخلاف سایر مدیران پیشین خود در ساختمان اصلی صندوق‌های بازنشستگی در خیابان حافظ حضور ندارد و برای امضای مدارک و امور کاری، موارد لازم به ساختمانی در حوالی ونک برده می‌شود.در فعالیت های این شرکت نوشته شده است شرکت اهداف رهپویان خاورمیانه در زمینه اخذ وام و تسهیلات بانکی، صادرات و واردات کالای بازرگانی، شرکت در مزایده و مناقصه ها فعالیت دارد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس تصریح کرد: اینکه  رئیس صندوق، در دفتر شخصی خود به اداره صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت مشغول است خود موضوع عجیبی است اما به نظر می رسد که شرکت اهداف رهپویان خاورمیانه نیز در این ساختمان ثبت شده است تا فعالیت وی در این شرکت اسان تر باشد.

وی افزود: قطعا نیروهای خدماتی توانایی اداره یک شرکت خاص برای امور بازرگانی را ندارند و بنظر می‌رسد این گونه اقدامات برای اموری است که تبعاتش بعدها مشخص می‌شود چرا که تجارب بسیاری درباره استفاده شرکت‌های بزرگ از این قبیل اقدامات وجود دارد.

خادمی با بیان اینکه باید مشخص شود دلیل به عضویت در آوردن نیروهای خدمات در هیئت مدیره این شرکت چیست گفت: در پرونده‌های فساد سه هزار میلیارد تومانی و یا واردات انبوه کالا با کارت‌های بازرگانی و شرکت‌های کاغذی، شاهد سوءاستفاده‌های این چنینی بوده‌ایم و اینکه نهادهای عمومی مانند صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت از این راهکارها بهره می‌گیرند سوالی است که وزیر نفت باید به آن پاسخ بدهد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: متاسفانه عملکرد صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت طی چند سال گذشته پرحاشیه بوده است و هر روز اخبار جدیدی از سوءمدیریت‌های حاکم بر این نهاد شنیده می‌شود، نهادی که سرمایه بازنشستگان صنعت نفت در آن تجمیع شده است و ضررهای هنگفت و فروش شرکت‌های تابعه بطور چراغ خاموش انجام می‌شود.

منبع : خبرگزاری مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ