کویت کجاست؟ جمعیت آن چقدر است؟ +مناطق دیدنی و نقشه

0

کُویت Kuwait کشوری در خاورمیانه است. کویت با کشورهای عراق و عربستان سعودی دارای مرزهای خاکی و با ایران از راه خلیج فارس دارای مرزهای آبی است. پایتخت آن، شهر کویت می‌باشد. زبان رسمی این کشور عربی و واحد پول آن دینار کویت است.

جمعیت کویت در سال ۲۰۱۴ میلادی ۴٫۱ میلیون نفر بود که ۱٫۲ میلیون نفر آنان شهروند کویت و ۲٫۸ میلیون نفر خارجی در کویت زندگی می‌کردند. از میان همه ساکنان کویت ۶۰ درصد عرب هستند (کویتی‌ها و شهروندان دیگر کشورهای عربی). نزدیک به ۳۸ درصد از ساکنان کویت نیز از تبار آسیایی هستند. دین بیشتر شهروندان کویت اسلام است. در مورد پیروان مذاهب اسلامی در کویت آماری رسمی وجود ندارد اما برآورد می‌شود که ۷۰ درصد از شهروندان کویتی سنی و ۳۰ درصد شیعه هستند.

عکس های کشور کویت شهرهای کویت زندگی در کویت راهنمای سفر دینار کویت پایتخت کویت اخبار کویت

میدان نفت بورگان در جنوب خاوری کشور کویت دومین میدان بزرگ خشکی در جهان است که بخش بزرگ تولید نفت این کشور را تأمین می‌کند. بخشی از تولیدات کشور کویت نیز از ذخائر هیدرکربوری موجود در ناحیه بی‌طرف تأمین می‌شود که سازمان‌های مشترک فرآورشی با کشور عربستان دارد. کویت در نظر دارد تا سال ۲۰۲۰ گنجایش تولید خود را به چهار میلیون بشکه افزایش دهد و این میزان را تا سال ۲۰۳۰ نگهدارد.

تاریخچه کویت

تاریخ پایه‌گذاری کویت به شیخ برّاک بن غریر آل‌حمید، شیخ قبیلهٔ بنی خالد و فرمانروای امارت احساء می‌رسد که در پایان سال ۱۱۱۰ هجری دژی را با نام کوت برای انباشت آذوقه و همچنین انبار کردن جنگ‌افزار ساخت که پس از آن نام کویت از آن گرفته شد و سپس این شهر در زمان شیخ سعدون بن محمد آل‌حمید به خاندان آل صباح بخشیده می‌شود.

بازرگانی کویت در قدیم بیشتر بدست ایرانیان به ویژه مردم بوشهر و خوزستان انجام می‌شد. در آغاز رشد شهر، چند صد خانوار بهبهانی نیز از هر صنف در این بندر ساکن شدند.

کویت از لحاظ تقسیم‌بندی اداری دارای ۵ استان است که هریک از آن‌ها توسط استانداری که از سوی امیر منصوب می‌شود، اداره می‌گردد. این پنج استان عبارتند از: استان مرکزی (العاصمه)، استان الحولی، استان الاحمدی، استان الجهراء و استان الفروانیه.

عکس های کشور کویت شهرهای کویت زندگی در کویت راهنمای سفر دینار کویت پایتخت کویت اخبار کویت

مردم کویت

بنابر واپسین سرشماری انجام آمده در ژوئیه ۲۰۰۱ جمعیت کویت ۲٬۲۵۴٬۹۵۴ نفر بوده‌است. از این شمار ۷۷۰۱۸۰ نفر یعنی۳۹ درصد کویتی و ۱۲۲۰۹۳۵ نفر برابر بت ۶۳ درصد غیر کویتی و مردم بدون شهروندی قانونی می‌باشند. بیشترین جمعیت مربوط به استان حولی و کمترین جمعیت در استان الجهراء زندگی می‌کنند. جمعیت غیرکویتی‌ها مقیم این کشور نیز بیشتر در استان (حولی) ساکن می‌باشند.

مردم کویت از نژاد سپید و از تیره سامی بوده و در میان آن‌ها دیگر نژادهای عرب مانند عدنانی‌ها (نخستین گروه کوچ نشین از نجد به این سرزمین در جمع قبیله عنره بوده‌اند) و قحطانی‌ها نیز یافت می‌شود.

نوشتار و زبان رسمی در کویت عربی است. افزون بر این زبان انگلیسی به دلیل پیشینه حضور انگلیسی‌ها در این کشور و همچنین حضور آمریکا هم‌اینک به عنوان زبان دوم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

واحد پول کویت و اجزاء برابری آن

پول رایج کویت دینار است که از آوریل ۱۹۶۱ بجای روپیه هندی واحد پول کویت شد. هریک دینار مساوی با ۱۰۰۰ فلس و مسکوکات فلزی آن ۱۰۰ فلس، ۵۰ فلس، ۲۰ فلس، ۱۰ فلس و ۵ فلس و اسکناسهای آن ۲۵۰ فلس (ربع دینار)، ۵۰۰ فلس (نیم دینار)، یک، ۵، ۱۰ و ۲۰ دیناری هستند. دینار کویت مانند واحد پول دیگر کشورهای صادرکننده نفت وابستگی مستقیم مؤثری با دلار دارد. دینار کویت آزادانه قابل تبدیل است و نرخ برابری آن روزانه اعلام می‌شود. طی سال ۲۰۰۰ نرخ دینار در برابر دلار ۳٬۶ فلس بود.

چند نکته ی ادبی در برخورد با کویتی ها وجود دارد که بهتر است آن ها را رعایت نمایید تا دچار مشکلی نگردید، مثلا افرادی که پای خود را از شما پوشانده اند شما هم باید پایتان را از آن ها بپوشانید یا این که طوری بنشینید که کسی مجبور نشود برای رفت و آمد از میان پایتان عبور کند. این کارها نوعی ادب محسوب می شود. به دلیل وجود مهاجران زیاد این کشور اغلب این نکات رعایت نمی شود اما هنوز هم بومیانی وجود دارند که با عدم رعایت این کارها حسابی عصبانی می شوند.

مردمان کویت بسیار مهمان نواز هستند و امکان دارد شما را به خانه ی خود دعوت کنند. در این جور مواقع دعوت آن ها را رد نکنید چون این کار نوعی بی احترامی محسوب می شود و کویتی ها فقط قصدشان خوش گذشتن و ادای احترام به شماست و هیچ مقصود دیگری ندارند.

از هر شهروندی در کویت سوال کنید این موضوع را تصدیق می کند که همه ی سازمان ها و کارها در کویت در اوج بی نظمی انجام می شود. بی نظمی و هرج و مرج در این کشور آن قدر زیاد است که به نوعی سبک فرهنگی در کویت تبدیل شده.

وقتی وارد منزل یک عرب می شوید بلافاصله کفش هایتان را در آورید مگر آن که صاحب خانه بگوید که ورود با کفش مشکلی ندارد. کویتی ها عقیده دارند که به دلیل وجود زن در خانه و مهم بودن پاکیزکی منزل برای انجام امور دینی، نباید با کفش وارد خانه شد. مهم نیست که شما چه حسی دارید و از این کار خوشتان می آید یا خیر اگر وارد منزل یک کویتیمی شوید، از کفش هایتان دل بکنید.

عکس های کشور کویت شهرهای کویت زندگی در کویت راهنمای سفر دینار کویت پایتخت کویت اخبار کویت

شهرهای کویت عبارتند از:

شهر جمعیت ۲۰۰۵
استان
جلیب الشیوخ ۱۷۹٫۲۶۴ فروانیه
السالمیه ۱۴۵٫۳۲۸ حولی
حولی ۱۰۶٫۹۹۲ حولی
جنوب خیطان ۹۲٫۶۴۶ فروانیه
الفروانیه ۸۳٫۵۴۴ فروانیه
سلوی ۶۴٫۰۷۵ حولی
ابرق خیطان ۵۷٫۸۵۰ فروانیه
صباح السالم ۵۶٫۲۶۱ مبارک‌الکبیر
الصلیبیه ۵۴٫۷۸۴ جهراء
الفحیحیل ۵۱٫۲۱۰ احمدی
صبیحیه ۵۰٫۶۰۹ احمدی
تیماء ۴۸٫۷۲۴ جهراء
جابریه ۴۴٫۰۶۱ حولی
المنقف ۴۳٫۹۴۳ احمدی
فردوس ۴۲٫۸۲۷ فروانیه
العارضیه ۳۷٫۳۶۳ فروانیه
القصر ۳۶٫۷۸۳ جهراء
الکویت ۳۲٫۴۰۳ عاصمه
مبارک الکبیر ۳۲٫۳۱۸ مبارک‌الکبیر
عدان ۳۲٫۲۱۰ مبارک‌الکبیر
جبار العالی ۳۰٫۹۷۶ احمدی
علی صباح السالم ۳۰٫۱۹۳ احمدی
اندلس ۳۰٫۱۷۹ فروانیه
مهبوله ۲۹٫۴۲۲ احمدی
صباح الناصر ۲۸٫۹۸۴ فروانیه
بیان ۲۸٫۸۷۴ حولی
الجهراء ۲۸٫۳۸۷ جهراء
الرمیثیه ۲۸٫۱۱۵ حولی
الرقه ۲۷٫۶۷۱ احمدی
القصور ۲۷٫۰۵۷ مبارک‌الکبیر
الظهر ۲۶٫۴۴۸ احمدی
الواحه ۲۵٫۶۸۷ جهراء
العیون ۲۳٫۶۰۰ جهراء
ابو حلیفه ۲۳٫۲۰۸ احمدی
القرین ۲۲٫۵۸۱ مبارک‌الکبیر
الفنطاس ۲۱٫۰۹۶ احمدی
السره ۲۰٫۹۳۸ عاصمه
قرطبه ۲۰٫۸۶۱ عاصمه
بنید القار ۲۰٫۵۰۴ عاصمه

عکس های کشور کویت شهرهای کویت زندگی در کویت راهنمای سفر دینار کویت پایتخت کویت اخبار کویت

جاذبه های گردشگری کویت و جاهای دیدنی آن

برجهای کویت

عکس های کشور کویت شهرهای کویت زندگی در کویت راهنمای سفر دینار کویت پایتخت کویت اخبار کویتاولین مورد از لیست مکانهای توریستی کویت ما دو برج کویت هستند ، دو برج بزرگ در کنار هم که ارتفاع هر کدام از آنها ۱۲۰ متر است ، هرکدام از این برج ها برای خود دارای چندین رستوران ، و کافه و همچنین سینما هست ، این برجها در قلب شهر کویت قرار دارند و هرساله ، دارای بازدید کنندگان بسیاری از سرتاسر دنیا هستند.

مسجد جامع کویت

عکس های کشور کویت شهرهای کویت زندگی در کویت راهنمای سفر دینار کویت پایتخت کویت اخبار کویتیکی دیگر از مکانهای دیدنی کویت مسجد جامع کویت است.کویت به لطف منابع نفتی خود یک مسجد بسیار بزرگ و زیبا ساخته است ، یک ساختمان بسیار بزرگ و همچنین دارای طراحی بسیار زیبا در داخل مسجد ، این مسجد جزو بزرگترین و زیبا ترین مساجد دنیاست ، بازدید از این مسجد به رایگان است و همچنین دارای تور رایگان از مرکز شهر به مسجد جامع.

موزه رجب طارق

عکس های کشور کویت شهرهای کویت زندگی در کویت راهنمای سفر دینار کویت پایتخت کویت اخبار کویتاین مجموعه شگفت انگیز که دارای اشیایی از اسلام قدیم ، نسخ خطی کتابها ، جواهرات ، پارچه ، سرامیک و … است ، که در طی سالها جمع آوری شده است ، این موزه یکی ازکامل ترین موزه ها درمورد تاریخ اسلام است.

مرکز علمی کویت

عکس های کشور کویت شهرهای کویت زندگی در کویت راهنمای سفر دینار کویت پایتخت کویت اخبار کویتاین مرکز علمی که برای اموزش کودکان ساخته شده است، میتواند ساعات خوشی ر برای کودکان و خانواده های آنها رقم بزند ، در این مرکز سینما ، یک مرکز بزرگ یاد گیری کودکان ، ویک لنج است که کودکان با آن به سواری میپردازند.

پارک تفریحی ال شعب

این پارک تفریحی خانواده پسند دارای بیش از ۷۰ نوع سرگرمی برای خانواده است ، از جمله سینما ، رستوران ، سوار کاری ، اسکیت بازی و چندین، و چند سرگرمی دیگر که میتواند یک خانواده را یک روز کامل سرگرم کند . عکس های کشور کویت شهرهای کویت زندگی در کویت راهنمای سفر دینار کویت پایتخت کویت اخبار کویت

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ