رقیبی جدی برای اینستاگرام به بازار آمد + عکس

0

کاربرانی که از اینستاگرام متنفرند در حال کوچ به‌ یک اپلیکیشن جدید هستند.

اپلیکیشن “ویرو” یک برنامه اشتراک‌گذاری عکس است که در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد و آخرین اپلیکیشنی است که از مشکلات الگورریتم اینستاگرام بیشترین منفعت را می‌برد.

تا یک هفته پیش، رتبه این برنامه اپ چنان پایین بود که حتی در بین هزار و پانصد اپ اول اپ استور هم جایی نداشت، اما در عرض یک هفته تبدیل به‌ محبوب‌ترین اپلیکیشن در تمام اپ استور شده است. محبوبیت آن به‌جایی رسیده که سرورهای آن سرریز شده‌اند و خیلی از کاربران امکان ارسال پست جدید یا حتی باز کردن یک حساب کاربری جدید را ندارند. سرعت جذب کاربران تازه در این اپلیکیشن فوق‌العاده بالا است و در هر ۲۴ ساعت پانصد هزار کاربر جدید به‌ شبکه کابران آن ملحق می‌شوند.

ویرو چیست ویرو Vero کسب و کارهای جدید دانلود ویرو جایگزین اینستاگرام بهترین اپلیکیشن های آیفون ایده های استارت آپ اخبار تکنولوژی

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی “سنسور تاور” که تخصص آن در زمینه تجزیه و تحلیل اپلیکیشن است، این آمار تنها مربوط به‌پلتفرم iOS و آن‌هم در ایالات متحده آمریکا است.

​در عمل، این اپلیکیشن علی‌رغم چند تفاوت مهم، شباهت زیادی با اینستاگرام دارد. با این‌که، بیشتر کاربران از این اپ برای پست عکس‌های خود استفاده می‌کنند، اما می‌توان متن و URL به‌اشتراک گذاشت یا حتی کتاب، سریال و فیلم به‌دیگران پیشنهاد کرد.

شاید عمده‌ترین تفاوت این اپ با شبکه‌های اجتماعی فعلی در نحوه مرتب‌سازی پست‌ها است. در ویرو، پست‌ها در جهت عکس ترتیب زمانی مرتب می‌شوند، در حالی‌که سایر شبکه‌ها از روش الگوریتمی استفاده می‌کنند. حتی کاربران می‌توانند بر اساس هشتگ‌های محبوب در پست‌ها به‌گشت‌زنی بپردازند.

یکی از ویژگی‌های این اپ تشخیص ارتباطات بر پایه نوع رابطه آن‌ها با کاربر است. ویرو روی سیاست‌های حریم شخصی تأکید زیادی دارد. طبق ادعای آن‌ها، کمترین میزان اطلاعات در رابطه با کاربر از قبیل نام‌، آدرس ایمیل و شماره‌های تماس در سرورهای این نرم‌افزار جمع‌آوری می‌شود. اما هیچ‌کدام از این اطلاعات در اختیار شرکت‌های تبلیغاتی یا طرف‌های سوم قرار نمی‌گیرد.

ویرو چیست؟

ویرو (Vero) در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد. شعار این اپلیکیشن فاقد تبلیغات درون برنامه‌ای خیلی جالب به‌نظر می‌رسد: “شبکه اجتماعی که اجازه می‌دهد شما خودتان باشید”.

در عمل، این اپلیکیشن علی‌رغم چند تفاوت مهم، شباهت زیادی با اینستاگرام دارد. با این‌که، بیشتر کاربران از این اپ برای پست عکس‌های خود استفاده می‌کنند، اما می‌توان متن و URL به‌اشتراک گذاشت یا حتی کتاب، سریال و فیلم به‌دیگران پیشنهاد کرد.

ویرو چیست ویرو Vero کسب و کارهای جدید دانلود ویرو جایگزین اینستاگرام بهترین اپلیکیشن های آیفون ایده های استارت آپ اخبار تکنولوژی

شاید عمده‌ترین تفاوت این اپ با شبکه‌های اجتماعی فعلی در نحوه مرتب‌سازی پست‌ها است. در ویرو، پست‌ها در جهت عکس ترتیب زمانی مرتب می‌شوند، در حالی‌که سایر شبکه‌ها از روش الگوریتمی استفاده می‌کنند. حتی کاربران می‌توانند بر اساس هشتگ‌های محبوب در پست‌ها به‌گشت‌زنی بپردازند.

یکی از ویژگی‌های این اپ تشخیص ارتباطات بر پایه نوع رابطه آن‌ها با کاربر است. ویرو روی سیاست‌های حریم شخصی تأکید زیادی دارد. طبق ادعای آن‌ها، کمترین میزان اطلاعات در رابطه با کاربر از قبیل نام‌، آدرس ایمیل و شماره‌های تماس در سرورهای این نرم‌افزار جمع‌آوری می‌شود. اما هیچ‌کدام از این اطلاعات در اختیار شرکت‌های تبلیغاتی یا طرف‌های سوم قرار نمی‌گیرد.

اما این روند طی چند روز گذشته کاملا تغییر کرده است. اواخر هفته گذشته بود که رتبه ویرو ناگهان بالا رفت و در عرض چهار روز از رتبه ۵۶۶ به رتبه اول رسید. این اطلاعات مربوط به اپلیکیشن Annie است. به‌گفته سنسور تاور، در همین زمان، تعداد دفعات دانلود کلی آن از ۶۰۰ هزار بار در اپ استور و گوگل پلی به‌بیش از ۵۰۰ هزار بار در روز رسید.

هنوز دلیل اصلی این افزایش ناگهانی و غیرمنتظره مشخص نیست. اما برخی اعتقاد دارند که یکی از مهم‌ترین دلایل آن، نارضایتی کاربران اینستاگرام از سیستم الگوریتم این شبکه اجتماعی است.

از زمان معرفی الگوریتم جدید اینستاگرام که حدود یک سال پیش بود کاربران این شبکه نارضایتی و ناراحتی‌ خود را بروز داده‌اند. اما، بر خلاف سایر تغییرات که معمولا مردم با گذشت زمان به‌آن عادت می‌کنند، میزان نارضایتی کاربران با گذشت زمان بیشتر از قبل شده و شدت بیشتری گرفته است.

حتی، کار به‌جایی رسیده که کابران اینستاگرام که در ویرو اکانت دارند در حال تبلیغ و معرفی این اپلیکیشن به‌ دنبال‌کننده‌های خود هستند. هم‌اکنون، بیشتر از ۵۰۰ هزار پست اینستاگرامی با هشتگ Vero# وجود دارد و بخش اعظم آن کاربرانی هستند که از پروفایل خود در ویرو اسکرین‌شات گرفته‌اند و از فالوئرهای‌شان درخواست کرده‌اند که به‌این اپلیکیشن بپیوندند.

این‌که محبوبیت این اپلیکیشن ادامه پیدا می‌کند یا نه موضوع دیگری است. سایر اپ‌های اجتماعی مانند Ello، Peach و Sarahah موفق شده‌اند از گسترش روزافزون استفاده از اینترنت بهره ببرند، اما در نهایت توان کافی برای تبدیل شدن به جایگزینی برای فیسبوک و اینستاگرام را نداشته‌اند.

دانلود نسخه iOS

دانلود نسخه Android

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ