بیوگرافی علیرضا فغانی ،مهمان برنامه دورهمی +عکس خانواده

0

علیرضا فغانی، داور بین المللی فوتبال و مهدی یغمایی امشب چهارشنبه ۹۶/۱۲/۱۶ مهمان برنامه دورهمی خواهند بود.

علیرضا فغانی Alireza Faghani (متولد ۱ فروردین ۱۳۵۷ – کاشمر) داور فوتبال اهل ایران می‌باشد. او از سال ۲۰۰۸ وارد لیست داوران بین‌المللی شده‌است. وی در لیگ برتر فوتبال ایران داوری می‌کند.

همسر علیرضا فغانی مهمان دورهمی امشب محمد فغانی سوابق علیرضا فغانی بیوگرافی علیرضا فغانی Alireza Faghani

علیرضا فغانی در خانواده‌ای فوتبالی و ورزشی بزرگ شده است. پدر او محمد فغانی، داور فوتبال بوده است. علیرضا فغانی به عنوان بازیکن در تیم نوجوانان بانک ملی حضور داشته است و سابقهٔ حضور در تیم‌های شهاب خودرو، اتکا و نیروی زمینی را دارد. او سابقهٔ بازی در لیگ دسته دوم فوتبال ایران را نیز به عنوان بازیکن دارد، اما در نهایت داوری در فوتبال را به حضور در فوتبال به‌عنوان بازیکن ترجیح داد.

از برخی قضاوت‌های مهم او می‌توان به دیدار دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۴، دیدار فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵، دیدار فینال جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۵، دیدار فینال فوتبال المپیک ۲۰۱۶ ریو و دیدار نیمه‌نهایی جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۷ نیز اشاره کرد.

فغانی در ایران نیز سابقهٔ قضاوت در فینال جام حذفی و شهرآورد تهران را نیز دارد.

علیرضا فغانی در خانواده‌ای کاملا فوتبالی و ورزشی بزرگ شد. پدرش محمد فغانی داور فوتبال و خودش هم فوتبالیست قابلی بود. در تیم نوجوانان بانک ملی‌ توپ می‌زد و سپس به تیم‌های دیگر رفت و در آخر سر هم به تیم‌های شهاب خودرو و اتکا پیوست و در لیگ دسته دوم فوتبال ایران هم بازی کرد اما مسئولان وقت فدراسیون فوتبال دستور دادند نمی‌توان هم داور بود و هم فوتبالیست، از بین این دو فقط یکی را باید انتخاب کرد. علیرضا فغانی هم داوری را به بازی ترجیح داد او عاشق داوری بود، هرچند مربیانی چون چراغپور و  روزبهانی در فوتبال داشت و در زمان سربازی هم در تیم نیروی زمینی بازی کرد ولی در نهایت سوت داوری و قضاوت را به بازی کردن ترجیح داد.

محمد فغانی، پدر علیرضا در این باره می‌گوید: «همان زمان مربیانش می‌گفتند اگر علیرضا فوتبالش را ادامه بدهد می‌تواند به تیم ملی برسد. بازیکن مستعدی بود اما او داوری را به فوتبال ترجیح داد و می‌بینید که امروز جامعه داوری به او افتخار می‌کند. من و همه خانواده‌اش هم از این موفقیت خوشحال هستیم.

علیرضا از همان دوران کودکی با داوری و قضاوت در فوتبال آشنا شد همان زمانی که فاصله ۱۲ کیلومتری خانه تا بیمارستان را به همراه پدر و برادرش( محمدرضا) می‌دوید تا آمادگی جسمانی‌ خوبی پیدا کند، به داوری عشق و علاقه پیدا کرد. پدرش یکی از داوران خوب فوتبال بود اما در سال ۶۲ نتوانست داور ملی شود چون زبان انگلیسی را به خوبی بلد نبود. همان موقع فهمید که اگر پسرانش می‌خواهند داوری درجه اول و ممتاز بین المللی شوند باید زبان انگلیسی را هم بلد باشند و به همین دلیل دو پسرش را تشویق به فراگیری زبان انگلیسی کرد تا در کنار آمادگی جسمانی و  دانش داوری زبان انگلیسی را هم به طور کامل فرا بگیرد و اکنون او دو داور به فوتبال ایران تحویل داده است. علیرضا و محمدرضا فغانی.

همسر علیرضا فغانی مهمان دورهمی امشب محمد فغانی سوابق علیرضا فغانی بیوگرافی علیرضا فغانی Alireza Faghani

همسر و فرزندان علیرضا فغانی

۲۳ ساله بود که با همسرش ازدواج کرد دو فرزند بنام های سپهر ۱۵ ساله و ساغر ۶ ساله دارد و بخاطر نوع شغل و حضورش در بازی های مختلف باعث دلتنگی آنها می شود.

علیرضا فغانی در یک نگاه:

نام و نام خانوادگی: علیرضا فغانی
تاریخ تولد: ۱۳۵۷/۱/۱
محل تولد: کاشمر
قد: ۱۷۶ سانتیمتر
وزن: ۷۰ کیلوگرم
میزان تحصیلات: فوق دیپلم زبان انگلیسی
شغل: کارمند شهرداری
سال شروع داوری: ۱۳۷۳
سال ورود به لیگ برتر: ۱۳۸۲
سال ورود به لیست فیفا: ۲۰۰۸
رشته قضاوت: فوتبال – داور وسط

همسر علیرضا فغانی مهمان دورهمی امشب محمد فغانی سوابق علیرضا فغانی بیوگرافی علیرضا فغانی Alireza Faghani

عکس علیرضا فغانی و همسر و فرزندان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ