نمایندگان ایران چگونه به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا می‌روند؟

0

لیگ قهرمانان آسیا به هفته چهارم خود رسیده و بازی های این مرحله در روزهای دوشنبه و سه شنبه با انجام بازی های هشت گروه در دو بخش غرب و شرق آسیا برگزار می شود. چهار تیم ایرانی تراکتور، ذوب آهن ، پرسپولیس و استقلال نیز به ترتیب در گروه های A,B,C,D حضور داشته و هر کدام برای صعود از این مرحله تلاش می کنند. در میان تیم های ایرانی ذوب آهن در حال حاضر بیشترین شانس را برای صعود دارد چرا که این تیم در صورت برد در بازی روز دوشنبه برابر الوحده و سپس یک تساوی برابر الدحیل به مرحله بعدی خواهد رفت. استقلال و سپس پرسپولیس بعد از ذوب آهن شانس های بیشتری برای صعود دارند اما تراکتورسازی دیگر نماینده ایران برای صعود کار دشواری دارد و باید در تمام سه بازی آینده برنده شود و آن وقت منتظر نتایج دیگر گروه بماند.

تراکتورسازی : بدون شانس در هفته سوم

تیم فوتبال تراکتورسازی در پایان هفته سوم رقابت های لیگ قهرمانان با یک امتیاز قعرنشین گروه A مسابقات است. تراکتورسازی در صورت برد در بازی روز سه شنبه برابر الجزیره به امتیاز ۴ خواهد رسید که برای صعود کافی نیست. در این گروه الاهلی عربستان که با هفت امتیاز صدرنشین است در صورت پیروزی بر الغرافه می تواند با ۱۰ امتیاز تا حدودی خیال خودش را برای صعود راحت کند. تراکتورسازی با پیروزی در دوبازی آینده برابر الجزیره و الاهلی می تواند امیدهایش را برای صعود زنده نگه داشته و آن وقت شاید با یک مساوی در روز آخر هم صعود کند اما این تیم در حال حاضر برای صعود قطعی به سه برد در سه بازی آینده نیاز دارد.

ذوب آهن: شانس صعود در هفته پنجم

در گروه B مسابقات ذوب آهن دیگر نماینده ایران با ۶ امتیاز از سه بازی در رده دوم است. ذوب آهن روزدوشنبه در امارات میهمان الوحده است و در صورت برد در این بازی به امتیاز ۹ خواهد رسید. اگر الدحیل هم در بازی روز دوشنبه در تاشکند بتواند لوکوموتیو را ببرد کمک زیادی خواهد کرد تا ذوب آهن به مرحله بعدی صعود کند هرچند لوکوموتیو در صورت شکست در این بازی هنوز روی کاغذ شانس دارد چرا که اگر در دو بازی دیگرش برابر ذوب آهن و الوحده به پیروزی برسد به امتیاز ۹ خواهد رسید هرچند ذوب آهن در صورت برد برابر الوحده با یک مساوی مقابل الدحیل در اصفهان صعود خواهد کرد. الدحیل اما در صورت برد در بازی روز دوشنبه برابر لوکوموتیو صعودش به مرحله بعدی قطعی خواهد شد.

پرسپولیس: صعود با دو برد

پرسپولیس در حال حاضر صدرنشین گروه C است اما این در حالی است که دو تیم السد و نسف قارشی با این تیم هم امتیاز هستند. پرسپولیس در حال حاضر به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به دو تیم دیگر صدرنشین شده و در صورت برد در بازی روز سه شنبه برابر الوصل در امارات به ۹ امتیاز خواهد رسید. پرسپولیس هم البته نمی تواند در این هفته صعودش را قطعی کند چرا که حضور سه تیم ۶ امتیازی رقابت را برای رسیدن به مرحله بعدی بشدت دشوار کرده است. اگر السد هم در برابر نسف قارشی به برتری برسد آن وقت پرسپولیس و السد ۹ امتیازی خواهند شد. پرسپولیس در صورت برد در هفته پنجم برابر نسف قارشی می تواند صعودش را قطعی کند اما حتی مساوی در تاشکند نیز می تواند کار نماینده ایران را به روز آخر و بازی حساس مقابل السد در آزادی بکشاند. با این وصف پرسپولیس برای صعود به دو برد نیاز دارد و اگر این اتفاق بیفتد بازی روز آخر این تیم برابر السد تنها رقابت برای صدرنشینی خواهد بود.

استقلال: صعود با دو برد در تهران

استقلال با کسب ۵ امتیاز از سه بازی صدرنشین گروه D  یا همان گروه مرگ است. این تیم روز دوشنبه در ورزشگاه آزادی میزبان العین است و در صورت پیروزی می تواند یک گام بلند به سوی صعود بردارد هرچند این تیم نمی تواند در هفته چهارم صعودش را قطعی کند. در آن سو الریان و الهلال در قطر به مصاف هم می روند که نتیجه این بازی دشوار می تواند معادلات گروه را دشوارتر کند. پیروزی الریان این تیم را شش امتیازی خواهد کرد و الهلال دو امتیازی و قعرنشین باقی خواهد ماند هرچند الهلال هم می تواند کماکان شانس صعود داشته باشد. استقلال اما با دو پیروزی در برابر العین و الریان که هر دو بازی در تهران برگزار می شود می تواند صعودش را یک هفته مانده به پایان رقابت ها قطعی کند. کاری که شاگردان شفر در هفته های اخیر نشان داده اند توانایی انجام آن را دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ