ماجرای خبری از “سبد کالا” که بعد از ۱۰ روز تائید شد !

0

با گذشت ۱۰ روز از انتشار خبر تسنیم مبنی براینکه”توزیع دومین سبد کالا به سال ۹۳ موکول شد” ، برخی مقامات بی نام و نشان امروز مجبور به تائید این خبر شدند.

به گزارش ساتین : ۲۶ بهمن ماه سال جاری بود که خبرگزاری تسنیم در خبری ویژه اعلام کرد  « توزیع دومین سبد کالا به سال ۹۳ موکول شد».

در این خبر بهمن عبداللهی مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مصرف کارکنان دولت در گفت‌وگو با  تسنیم  گفته بود: مرحله اول سبد کالا در دو فاز توزیع می‌شود، در فاز اول حدود ۹ میلیون نفر دریافت می‌کنند که تاکنون بخشی عمده‌ای از این ۹ میلیون این سبد را دریافت کرده‌اند، در فاز دوم مرحله اول سبد کالا حدود ۵ تا ۶ میلیون نفر به مشمولان اضافه می‌شوند.

وی ادامه داد: یعنی در توزیع سبد اول حدود ۶ میلیون در فاز دوم مشمول سبد می‌شوند اما چون لیست آنها در فاز اول آماده نبود، سبد خود را در فاز دوم دریافت می‌کنند.

عبداللهی تأکید کرده بود: در مرحله اول توزیع سبد کالا باید ۱۵ میلیون نفر مشمول این سبد می‌شدند که ۹ میلیون در فاز اول و ۵تا ۶ میلیون در فاز دوم دریافت می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مصرف کارکنان دولت تأکید کرده بود: توزیع سبد کالای دوم به‌احتمال زیاد سال آینده  خواهد بود و امسال دیگر سبد جدیدی توزیع نمی‌شود. سبدی که در روزهای آینده توزیع می‌شود ادامه توزیع مرحله اول سبد کالا است و ازآن‌جایی که جامعه هدف به‌طور کامل مشخص نشده بود، سبد مرحله اول در دو فاز توزیع شد.

 این خبر در حالی در تسنیم منتشر شد که برخی مقامات مسئول بی نام و نشان بلافاصه پس از انتشار این خبر آن را تکذیب کردند. اخبار منتشر شده در تکذیب خبر تسنیم اینگونه بود که یک مقام مسئول در وزارت صنعت با تأکید بر توزیع سبد دوم کالا از اسفندماه گفته بود: تا کنون هیچ گونه تغییری در برنامه توزیع سبد دوم کالا ایجاد نشده است.

 اما امروز و تنها ۱۰ روز پس از انتشار خبر تسنیم ، همان مقامات بی نام و نشان در گفتگو با رسانه های مختلف مجبور به تائید خبر موکول شدن توزیع دومین سبد کالا به سال ۹۳ شدند.

و اما اصل ماجرای تاخیر در توزیع دومین سبد کالا از این قرار است که پس از آغاز توزیع اولین سبد کالا، حواشی زیادی برای این تصمیم دولت ایجاد شد و بیش از ۶ میلیون نفر از افراد نیازمند از قلم افتادند. دولت بر این اساس تصمیم گرفت، سبد کالا را در دو مرحله توزیع کند که در مرحله دوم جاافتادگان وارد فهرست شدند، بنابراین دولت زمان کم آورد و مجبور شد توزیع دومین سبد کالا را به سال ۹۳ موکول کند. البته بحث کمبود منابع مالی هم مطرح است که پس از افزایش مشمولان سبد کالا باید منابع جدیدی برای این امر اختصاص پیدا کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ