هزینه ورود خودرو به کیش چقدر است؟ +شرایط خودروهای مجاز

2

هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی ، هزینه حمل خودرو به کیش در سال ۹۶ ، شرایط ورود خودرو به کیش ، خودروهای مجاز ورود به کیش ،چه ماشین هایی اجازه ورود به کیش را دارند ، آیا ورود پراید به کیش ممنوع است ، ممنوعیت ورود پراید به کیش

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش ضمن پیش‌بینی سفر ۳۰۰ هزار نفر به جزیره کیش در ایام نوروز، شرایط ورود خودروها به این منطقه را در این ایام اعلام کرد.

هزینه ورود خودرو به کیش هزینه سفر به کیش هزینه حمل ماشین از بندر آفتاب به کیش هزینه حمل خودرو به کیش هزینه تفریحات کیش نرخ حمل خودرو شماره تلفن بندر آفتاب شرایط ورود خودرو به کیش راهنمای سفر به کیش خودروهای مجاز ورود به کیش خودرو کیش جزیره کیش بندر آفتاب کجاست اخبار کیش

علیرضا قائدیان – دبیر ستاد تعطیلات سفرهای نوروزی کیش – امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه در ایام نوروز سال گذشته ۲۲۰ هزار نفر به جزیره کیش سفر کرده‌اند و در نوروز ۹۷ پیش‌بینی می‌شود این تعداد به ۳۰۰ هزار مسافر – شب اضافه شود، اظهار کرد: خودروهای ساخت داخل که سال تولید آنها بعد از ۱۳۹۰ است، همراه با معاینه فنی و نیز خودروهای خارجی که سال ساخت آنها از ۱۳۸۵ هجری شمسی به بعد بوده، به همراه داشتن معاینه فنی مجوز ورود به جزیره کیش را در ایام نوروز به مدت پنج روز دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: این تصمیم با توجه به محدودیت‌های ترددی و ترافیکی جزیره کیش در ایام نوروز اتخاذ شده است و باید بدانید که در این جزیره چراغ خطر وجود ندارد و مسیرها به صورت میادین تعریف شده‌اند؛ بنابراین باید به نظم و انضباط ترافیکی در ایام نوروز بیش از پیش توجه داشت.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش در ادامه با اشاره به آماده‌سازی ناوگان کیش ایر به منظور انجام پروازهای نوروزی به کیش بیان کرد: انجام پروازها از مبادی مختلف جزیره کیش افزایش می‌یابد و در طول این ایام چهار فروند شناور غیر از شناورهای موجود گردشگری بین جزیره کیش و سه بندر چارک، آفتاب و لنگه اضافه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در سه بندر اصلی به عنوان مبادی ورودی به جزیره کیش در سواحل خلیج فارس شناور مسافری وجود دارد، گفت: از بنادر چارک، آفتاب و لنگه شناور مسافری به جزیره کیش و بالعکس خواهیم داشت. همچنین در ترددهای صورت گرفته از این سه بندر به جزیره کیش بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با سازمان بنادر و دریانوردی چهار فروند شناور که قابلیت حمل مسافر و خودرو را دارند به شناورهای برنامه‌ای این مسیرها افزوده شده است.

قائدیان با اعلام اینکه طبق رویکرد سازمان منطقه آزاد کیش هواپیمایی کیش ماموریت تقویت و توسعه زیرساخت سفر به این جزیره را در دستور کار قرار داده است، بیان کرد: مسیرهای پروازی کیش ایر غیر از مسیرهای مرتبط به سمت کیش از برنامه حذف می‌شود و به جای آن توسعه مبادی در دستور کار خود قرار خواهد گرفت. همچنین از فرودگاه‌های کاشان، آبادان و یزد توسط کیش ایر به جزیره کیش پرواز اضافه شده است و در ادامه با مجوز سازمان هواپیمایی مسیرهای دزفول- کیش و همدان- کیش نیز به این چرخه اضافه خواهند شد.

هزینه ورودی هر خودرو به کیش چقدر است

قائدیان با اشاره به اینکه مقرر شد در ضوابط ورود خودرو به جزیره کیش از طریق لندیگ کرافت‌ها فقط خودروهای تولید داخل که از سال ۹۰ تولید شده‌اند با در دست داشتن معاینه فنی معتبر و خودروهای خارجی که از سال ۱۳۶۵ تولید شده‌اند با در دست داشتن معاینه فنی معتبر امکان ورود به جزیره کیش را داشته باشند. متقاضیان دیگری که نیز این شرایط را ندارند، اصرار به همراه داشتن خودرو نکنند و وسیله نقلیه خود را در پارکینگ مستقر کرده و با شناورهای مسافری به کیش سفر کنند.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش با اشاره به اینکه یک دستگاه ون و مینی بوس برای جابه‌جایی مسافران نوروزی در جزیره کیش اختصاص یافته است و نیازی به استفاده از خودروی شخصی نیست، خاطرنشان کرد: ورود خودروهای سنگین نظیر کامیون، کامیونت، مینی بوس و وانت به جزیره کیش ممنوع است.

وی همچنین در مورد قیمت ورود خودروها به این جزیره اعلام کرد: به ازای هر خودرو هزینه ورودی ۲۰۰ هزار تومان است که در مبادی ورودی دریافت می‌شود. علاوه بر این باید بلیت شناور هم توسط مسافران خریداری شود و دوره پذیرش خودرو در جزیره کیش معادل ۵ بوده است.

راه‌اندازی خط مسافری کیش – هندورابی

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه از راه‌اندازی خط مسافری دریایی یک روزه جزیره کیش- هندورابی خبر داد و اظهار کرد: هندورابی از مقاصد گردشگری در مجموعه جزایر کیش است که امکان بازدید یکروزه از آن فراهم شده است. در مورد فرودگاه هندورابی باید اعلام کرد که کارکرد آن برای مقوله گردشگری نیست و بر اساس طرح جامع از ظرفیت فرودگاه در مرحله بهره‌برداری استفاده می‌شود و در حال حاضر نیز مقصد پروازی در موضوع خدمات هوایی این فرودگاه وجود ندارد.

قائدیان همچنین در مورد ظرفیت اقامت مسافران نوروزی در جزیره کیش یادآور شد: ظرفیت اقامت کیش در ۵۲ واحد ۲ تا ۵ ستاره با ظرفیت ۱۲۰۰۰ تخت اقامتی است و به منظور پذیرایی از مسافران در ایام نوروز واحدها اقدام به فروش کرده‌اند.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش ادامه داد: هتل‌ها به صورت سالانه و معمولی در ایام نوروز افزایش قیمت دارند اما در سال جاری هتل‌های جزیره کیش نسبت به نرخ‌های مصوب پیشین افزایش قیمتی نخواهند داشت هر چند علاوه بر واحدهای اقامتی رسمی در سطح جزیره برای اسکان مسافران کمپ خانوادگی الغدیر با ۲۰۰۰ چادر اقامتی، کمپ مجردی المپیک با ۵۰۰ چادر اقامتی و ستاد اسکان فرهنگیان با ۱۰ مدرسه در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه از تشکیل ستاد نوروزی جزیره کیش خبر داد و اعلام کرد: عوامل نظارتی سازمان منطقه آزاد کیش به همراه جامعه صنفی از جمله هتل‌داران در تمامی بازدیدها حضور خواهند داشت و به صورت ۲۴ ساعته در نظارت بر ارائه خدمات فعالیت می‌کنند ضمن آنکه شماره تلفن ۴۴۱۴ از ۲۷ اسفندماه سال جاری تا ۲۰ فروردین سال آینده پاسخگوی مسافران نوروزی است.

به گفته قائدیان، در سال پیش رو به منظور اطلاع‌رسانی از نرخ خدمات و مسائل مرتبط با بخش گردشگری از ۱۵ روز قبل سامانه IKISH راه‌اندازی شده که به صورت اپلیکیشن بر روی تلفن‌های همراه قابل نصب است و از طریق پیامک به محض ورود آنها به جزیره اطلاع‌رسانی می‌شود تا از تمامی اطلاعات مورد نیاز به منظور برنامه‌های نوروزی و واحدهای اقامتی خبردار شوند.

نرخ حمل خودرو و مسافر از طریق بنادر به جزیره کیش

نرخ بلیت مسافری و حمل خودرو به وسیله شناورها و اتوبوس های دریایی پیشرفته از بنادر جنوبی کشور به جزیره کیش در زیر گذاشته شده است.

مسافران و گردشگران می توانند به همراه خودروی خود از بنادر لنگه، چارک و آفتاب و با شناورهای مخصوص وارد جزیره کیش شوند.

  • هزینه حمل توسط لندینگ کرافت برای خودرو با راننده و بدون سرنشین یک میلیون و ۶۵۰ هزار ریال و هزینه هر سرنشین ۳۵۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است. برای افراد زیر پنج سال و راننده هزینه ای دریافت نمی شود.
هزینه ورود خودرو به کیش هزینه سفر به کیش هزینه حمل ماشین از بندر آفتاب به کیش هزینه حمل خودرو به کیش هزینه تفریحات کیش نرخ حمل خودرو شماره تلفن بندر آفتاب شرایط ورود خودرو به کیش راهنمای سفر به کیش خودروهای مجاز ورود به کیش خودرو کیش جزیره کیش بندر آفتاب کجاست اخبار کیش
بندر آفتاب
  • هزینه حمل توسط لندینگ کرافت در مسیر بندر آفتاب به کیش برای خودرو با راننده و بدون سرنشین یک میلیون و ۵۵۰ هزار ریال و هر سرنشین ۳۵۰ هزار ریال است. از افراد زیر پنج سال و راننده نیز هزینه ای دریافت نخواهد شد.
  •  هزینه حمل توسط لندینگ کرافت در مسیر بندر لنگه به کیش و بالعکس برای خودرو بدون راننده و سر نشین دو میلیون و ۱۸۰ هزار ریال، سرنشین و راننده ۹۰۰ هزار ریال و مسافر روی عرشه ۸۱۰ هزار ریال عنوان شده است. افراد زیر دو سال نیز می توانند به صورت رایگان تردد کنند.

از کودکان زیر دو سال در مسیرهای اعلام شده بلیت صادر می شود ولی وجهی دریافت نخواهد شد و از افراد بالای دو سال، وجه کامل دریافت می شود.
در ضمن از ورود خودروهای فاقد برگ معاینه فنی به شناورها، جلوگیری می شود.

شماره‌های تماس:

– ترمینال مسافری بندرگاه کیش: ۴۴۲۳۳۴۹-۰۷۶۴
– اطلاعات ترمینال مسافری بندرگاه کیش: ۴۴۲۲۳۰۰-۰۷۶۴
– دفتر مدیریت بندرگاه: ۴۴۲۴۹۶۰-۰۷۶۴

دفاتر فروش بلیط مسافری در کیش:

مسیر چارک: ۰۷۶۴۴۴۲۴۴۱۵
مسیر بندر لنگه:  ۴۴۲۴۴۱۵ -۰۷۶۴
مسیر بندرآفتاب:
– دفتر فروش بلیط مسافری در بندرلنگه: ۲۲۲۰۲۵۲-۰۷۶۲
– دفتر فروش بلیط مسافری در چارک:
– ترمینال مسافری بندرلنگه : ۲۲۴۳۱۹۲ -۰۷۶۲
– ترمینال مسافری بندرآفتاب : ۹۳۱۹۳۰۱/ ۹۳۱۹۳۰۵/۹۳۱۹۳۰۰-۰۷۶۴
– ترمینال مسافری بندر چارک: ۲۰۵۴۴-۰۷۶۴۴۲

 

  • بندر آفتاب – کیش(شرکت کشتیرانی کیش ۰۷۶۴۴۲۲۵۰۶۱-۰۷۶۴۴۲۲۵۰۴۰
  • کیش ـ بندر آفتاب(شرکت کشتیرانی آفتاب ۰۷۶۴۹۳۱۹۳۰۷-۰۷۶۴۴۴۲۲۸۶۳
  • بندر لنگه ـ کیش(شرکت کشتیرانی والفجر ۰۷۶۲۲۲۲۰۲۵۲
  • کیش ـ بندر لنگه(شرکت کشتیرانی کیش ۰۷۶۴۴۴۲۴۴۱۵

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. roozbeh می گوید

    شرم اور این مسئولین فقط به فکر هتل دارها و ایرلان ها هستن و تامیتونن هزینه ها رو افزایش میدن بریم خارج کشور که هزینش کمتر میشه

  2. خسرو می گوید

    واقعا خجالت داره البته اگه معنی خجالت رو بفهمید. دیشب به راننده حمل ماشین بندر آفتاب زنگ زدم هزینه هر خودرو رفت و برگشت ۷۳۰ هزار تومان شده چه خبره مگه کجاس مگه این کیش. بعد میگن ملت چرا میرن ترکیه. … به همه چی رفت پی کارش