حاج حسین یکتا کیست؟ +عکس

3

چشمی که در جبهه جای گذاشته، شاخصه‎ای است که در نگاه اول آدرس نشان‌گاه اعتقادی او را می‎دهد. پوشش ساده، ریش و موی سر عرفی منتسب به بچه بسیجی‌ها از دیگر ویژگی‎های ظاهری اوست. اطلاعات زیادی از زندگی شخصی و کارهای اجرایی او در اینترنت نیست و اینترنت هم بیش از ویژگی‌های اجرای‎اش، او را به اسم روایت‌گر و خاطره‌گوی هشت سال دفاع مقدس معرفی می‎کند. افراد پای ثابت روایت‎گری و سخنوری او، از تکراری و اما شیرین بودن سخنان و روایت هایش می‌گویند و افرادی که تازه پیدایش کرده‎اند از یافتن یک گنج و مسیرنما حرف می‏زنند و مخالفانش او را به تندروی و اغراق در اظهارنظرها متهم می‌کنند و روایت‌هایش از جبهه و جنگ را ماورایی می‌‎پندارند.

نحوه کمک به زلزله زدگان قرارگاه امام رضایی ها عکس جانباز شماره حساب کمک زلزله زدگان کرمانشاه شبکه مهربانی آهو سوابق حاج حسین یکتا زلزله کرمانشاه جانباز ولایی بنیاد کرامت امام رضا بنیاد خاتم الاوصیا اسامی موسسات خیریه

اما به راستی «حاج‌حسین یکتا» کیست؟

اولین تصویری که از سردار حاج حسین یکتا در رسانه‌ها وجود دارد کلیپی است که در آن رزمنده‌ها در حال اعزام هستند. رزمنده‌ها در ابتدای کلیپ سرود «مرغ دل پر می‌زند پیوسته سوی کربلا…» را همخوانی می‌کنند و با اتمام سرود، جوانی لاغراندام جلوی دوربین ظاهر می‎شود و می‌گوید: «من محمدحسین حسینی‌یکتا. طلبه شهرستان قم. گروهان کربلا. در خدمت برادرها هستم.» محمدحسین حسینی‌یکتا متولد ۱۳۴۶ در قم است.

پدرش پتوفروش بود. پتوفروشی از پدر به حاج‌حسین و از حاج‌حسین به پسرش منتقل شده است و امروز در بازار قم پسر یکتا در مغازه پدربزرگ می‎ایستد. او شاید جزو معدود افرادی باشد که رهبر معظم انقلاب بین خود و او ربطی بیان کرده است.

رهبری در دیدار ۱۹/۸/۹۵ با بخشی از بدنه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی درباره حاج‌حسین یکتا می‌گویند: «آقای یکتا از آدم‌هایی است که تمام نمی‌شود و دائما می‌جوشد. من یک وقتی در یک جمعی گفتم خطاب به خودم که من اسب عربی هستم و هیچ وقت خسته نمی‌شوم. آقای یکتا هم اسب عربی اصیل است که هیچ وقت خسته نمی‌شود.» پرکاری حاج حسین یکتای ۵۰ ساله زیر سیمای آرامش پنهان است و برای واکاوی این بعد از زندگی او و رسیدن به چرایی خستگی‌ناپذیر بودنش باید از تصویر عام و اینترنتی یکتا فاصله گرفت و به جای تمرکز بر روی سخنان او در روایت‌ها، باید بر روی عملکرد او در کارهای اجرای‌اش متمرکز شد.

نحوه کمک به زلزله زدگان قرارگاه امام رضایی ها عکس جانباز شماره حساب کمک زلزله زدگان کرمانشاه شبکه مهربانی آهو سوابق حاج حسین یکتا زلزله کرمانشاه جانباز ولایی بنیاد کرامت امام رضا بنیاد خاتم الاوصیا اسامی موسسات خیریه

حاج حسین یکتا پیش قراول زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست. فعالیت‌های اجرایی او با دبیری ستاد مرکزی راهیان‌نور و مدیر عاملی بنیاد خاتم‎الاوصیا(عج) و این روزها نیز با بنیاد کرامت امام رضا(ع) گره خورده است. هرچند حاج حسین یکتا اولین راوی دفاع مقدس نبود ولی باید او را معلم راویانی دانست که جنگ را ندیدند و از همه مهم‌تر باید به این نکته اشاره کرد که روایت‌گری با حاج‎حسین یکتا حساب خودش را از راویانی که فقط اتفاقات دیده و شنیده خود را توصیف می‌کردند جدا کرد. تا پیش از حاج‎حسین اتفاق‌ها و رویدادهای روز کمتر در روایت‌ها جایگاهی داشت و پل زدن حسین یکتا از دل اتفاقات جنگ و حال و هوای شهدا به اتفاقات روز او را در مقابل خیلی‌ها قرار داد و از طرف دیگر خیلی‌ها را نیز جذب خودش کرد و شاید بشود گفت که طرفدارانش به عنوان یک جریان مستقل اعلام استقلال کردند. لذا شاید بتوان گفت وسعت و قدرت راهیان‎نور امروز در بعد جریان‎سازی و جلوگیری از فراموش و تحریف، مرهون تلاش‌های حاج حسین یکتا و دیگر راویان آن دوره است.

پنج زمینه فرهنگی، تربیتی، ازدواج، اشتغال و درمان حوزه‌های فعالیت بنیاد کرامت امام رضا(ع) هستند. به گفته حاج حسین یکتا، خدمت‌رسانی ویژه به محرومین در حوادث غیرمترقبه از جمله امدادرسانی به برخی روستاهای سیل‌زده و اقدامات فوری اقتضائی و همچنین فعالیت‌های ویژه در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان اولویت این بنیاد است. حاج حسین یکتا این روزها مسئولیت بنیاد کرامت را برعهده گرفته است. هرچند رفتن حاج‎حسین یکتا از بنیاد خاتم‌الاوصیا و پیوستنش به بنیاد کرامت پرسش برانگیز است اما به نظر می‎رسد فعالیت در بنیاد کرامت با روحیات او سازگاری بیشتری دارد.

چراکه امروز بنیاد خاتم‎الاصیا به ثباتی رسیده است و ثبات، با روحیه پرکاری و در میدان بودن او سازگار نیست. نقطه طلایی خدمت‌رسانی بنیاد کرامت در روزهای اربعین خود را به رخ همه کشید و یکتا مسئول ستاد اربعین آستان قدس رضوی هم شد.

نحوه کمک به زلزله زدگان قرارگاه امام رضایی ها عکس جانباز شماره حساب کمک زلزله زدگان کرمانشاه شبکه مهربانی آهو سوابق حاج حسین یکتا زلزله کرمانشاه جانباز ولایی بنیاد کرامت امام رضا بنیاد خاتم الاوصیا اسامی موسسات خیریه

حاج حسین مرد یافتن خلاءها و نقاطی است که کسی به فکرش نمی‌رسد. او سال ۹۵ با استقرار در مرز مهران و خدمات‌رسانی به زائران پیاده اباعبدالله (ع) مانع ایجاد بسیاری از بحران‌ها در این منطقه شد. منطقه‌ای که کسی به فکرش نبود و همه دنبال خدمت کردن داخل مرزهای عراق و مسیر نجف تا کربلا بودند. وقتی توجه دولت و دیگر دستگاه‌ها به مرز مهران جلب شد، سال ۹۶ آنها به سراغ نقطه مغفول مانده دیگر یعنی سامرا رفتند و زائران مرقد عسگریین را خدمت کردند.

اوج خدمت به مردم در زلزله اخیر کرمانشاه خود را نشان داد که حاج حسین یکتا و تیمش هنوز از فعالیت در روزهای اربعین رها نشده بودند، به سمت سرپل ذهاب و ازگله رفتند و جریانی از محبت و نوع‌دوستی را در این منطقه راه انداختند. او بسیاری از مردم را حساس کرد تا بی‌خیال در خانه ننشینند و قدمی برای هموطنانشان در این منطقه بردارند.

حاج‌حسین یکتا در طول مدیریتش در بنیاد خاتم‎الاوصیا هیچ وقت پشت‎میزنشینی نکرد و عمیقا اجرایی ماند و همیشه در دل میدان حاضر شد و امروز در بنیاد کرامت امام رضا(ع) با همین ویژگی در دل میدان خدمت‎رسانی به محرومان است. حاج‌حسین یکتا این روزها هم در دل میدان است و میراث پدر را به پسرش سپرده است و خود در حال رسم تار و پود میراثی ماندگارتر از پدر است. میراثی که رسالت رهروانش را حفظ انقلاب و جلوگیری از تحریف و فراموشی دفاع مقدس و رشادت شهدا تعیین کرده است.

بنیاد کرامت امام رضا یا بنیاد کرامت رضوی از نهادهای وابسته به آستان قدس رضوی است که در سال ۱۳۹۵ با هدف «حل مشکلات ازدواج و معیشتی مردم» تأسیس شده است.[۱] حسین یکتا فرمانده سابق قرارگاه خاتم الاوصیا مسئولیت این بنیاد را بر عهده دارد.

این بنیاد در پنج زمینهٔ فرهنگی، تربیتی، ازدواج، اشتغال و درمان فعالیت می‌کند. بنیاد از طریق روحانیون مستقر در مناطق محروم به مردم آن مناطق کمک رسانی می‌کند. اولین اقدام بنیاد توزیع ۲۵۰۰۰ بسته ارزاق در حاشیه اهواز، اندیمشک، شوش، شوشتر، مسجد سلیمان، اندیکا، لالی، الوان، دشت آزادگان، دهدز، دزفول، هفتگل، ایذه و روستاهای تابعه در استان خوزستان بوده است. این پروژه از نوروز ۱۳۹۶ شروع شده است.

نحوه کمک به زلزله زدگان قرارگاه امام رضایی ها عکس جانباز شماره حساب کمک زلزله زدگان کرمانشاه شبکه مهربانی آهو سوابق حاج حسین یکتا زلزله کرمانشاه جانباز ولایی بنیاد کرامت امام رضا بنیاد خاتم الاوصیا اسامی موسسات خیریه

قرارگاه امام رضایی ها جهت ارئه خدمات در موج دوم خدمت رسانی به مردم زلزله زده استان کرمانشاه نیاز به نیروی انسانی متخصص و منابع مالی دارد.

قرارگاه امام رضایی ها شماره حساب ۷۶۸۸۸۸۸۸۱۶ بانک ملت را جهت دریافت کمکهای مردمی اعلام و از هم وطنان خواست در صورتی که داوطلب حضور در مناطق زلزله زده هستند اطلاعات پرسیده شده در ربات تلگرامی @imamrezaiiha_bot را به دقت پاسخ دهند یا با شماره های ۱-۰۹۱۲۹۶۳۳۶۲۰ تماس حاصل نمایند تا بتوانیم بهترین خدمات را به آسیب دیدگان برسانیم.

سایت شبکه مهربانی “آهو”

ربات تلگرام شبکه مهربانی آهو

https://telegram.me/ahu_bot

instagram.com/ahu_ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 3 )
  1. هادی احمدی می گوید

    ممممنون عالی بود با تشکر

  2. خداداد می گوید

    خداراشکر زینب وار سخنرانی کرد وکاخ دشمن رالرزاند

  3. محمود سراج می گوید

    سلام علیکم
    من تلفن حاج حسین آقا یکتا را مى خواستم
    من فکر مىکنم که با اول مى نویسن