تست بارداری با خمیر دندان صحت دارد؟

0

یکی از روش های سریع و خانگی برای تست بارداری و حاملگی، استفاده از خمیر دندان و افزودن ادرار به آن است. تغییر رنگ ناشی از واکنش خمیر دندان و هورمون بارداری، نتیجه را با خطای پایینی مشخص می کند.

در میان روش های موجود برای تست فوری بارداری، استفاده از خمیر دندان رایج تر است. برای انجام این کار لازم است هنگام صبح و پس از برخاستن از خواب، مقداری از ادرار خود را درون لیوان یک بار مصرف بریزید.

نشانه بارداری علائم حاملگی دانستنی های جالب پزشکی تست بارداری و حاملگی تست بارداری سنتی تست بارداری با خمیردندان آزمایش بارداری

سپس مقداری خمیر دندان دارای تاریخ مصرف معتبر و کاملا سفید ( فاقد دانه یا نوار رنگی ) را درون لیوان یک بار مصرف دیگری ریخته و با استفاده از سرنگ یا قطره چکان مقداری از ادرار را به آن اضافه کنید و خوب به هم بزنید. مقدار ادرار اضافه شده می توان تا یک سوم حجم خمیر دندان باشد.

پس از مخلوط کردن ادرار با خمیر دندان، حدود سه دقیق منتظر بمانید. چنان چه حباب یا کف روی خمیر دندان ظاهر شد و رنگ آن به آبی متمایل شده بود؛ تست بارداری شما مثبت است و اگر بجز رقیق شدن، تغییر دیگری در خمیر دندان مشاهده نکردید می توان تا حد زیادی مطمئن باشید که باردار نیستید.

توجه داشته باشید که برای این تست حتما از لیوان ها و وسایل کاملا تمیز استفاده نمایید.

مبنای تست بارداری با خمیر دندان چیست؟

مبنای اصلی این تست به خاطر وجود هورمون مرتبط با حاملگی، هاش سی جی (hCG) طراحی شده است. وقتی به دکتر زنان و زایمان مراجعه می کنید، این هورمون یکی از اصلی ترین گزینه های مد نظر متخصص است. هاش سی جی از آمینواسید ساخته شده است. از طرف دیگر، خمیردندان دارای کلسیم کربنات است که در خمیردندان نوعی حالت شن مانند دارد. وقتی کلسیم کربنات با اسید ترکیب شود، کربن دی اکسید و آب تولید می شود،‌ به زبان ساده تر سطح ترکیب کف می کند. در آزمایش بارداری با استفاده از خمیر دندان هدف این است که بر روی سطح مخلوط کف ایجاد شود.
اما باید بدانید که اصولا ادرار انسان اسیدی است، و احتمال دارد در هر صورت بر روی ترکیب کف ایجاد شود. بنابراین این ایده که تنها به خاطر hCG کف ایجاد شود، کاملا منطقی و علمی نیست. از طرف دیگر، هورمون هاش اچ سی در ابتدای روز یعنی صبح در بیشترین سطح خود قرار دارد، شاید اگر این تست در ابتدای صبح انجام شود، درصد خطای آن کمتر باشد.

آیا این تست دقیق است؟

باید بگوییم که این صحت این تست تابحال توسط محققان و دانشمندان مورد مطالعه قرار نگرفته است،‌ و این امر می تواند علمی بودن و دقت آن را زیر سوال ببرد. بنابراین نمی توان گفت که یک دلیل علمی پشت انجام این نوع آزمایش است، اما امتحان آن نیز ضرر ندارد، چراکه عدم کارکرد آن نیز اثبات نشده است. تست بارداری با خمیردندان به هزینه و وقت زیادی نیازمند نیست. امروزه بسیاری از بانوان این تست را انجام می دهند، و در بیشتر موارد نتیجه تست با نتیجه آزمایش خون همخوانی دارد. شما نیز می توانید این تست خانگی را امتحان کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ