تخصیص ارز مبادله‌ای به فشفشه و ترقه قاچاق + سند

0

بررسی اظهارنامه زیر که مربوط به بهمن ماه امسال است نشان میدهد برای واردات لوازم جشن و شادی و فشفشه ارز مبادله ای تخصیص یافته  است.

تخصیص ارز مبادله ای به کالاهایی که واردات آنها ضرورتی ندارد، در شرایط تنگنای ارزی فعلی یکی از ابهاماتی است که باید دستگاههای مربوط به آن پاسخ دهند.

چندی پیش نیز گمرک ایران از توقیف ۱۶ تن لوازم آتش بازی غیر قانونی در گمرک شهید رجایی خبر داده بود. بر این اساس جزییات کالای اظهاری با کالای محتوی کانتینر تقاوت داشته است.

واردات لوازم آتش بازی مشمول اخذ مجوز وزارت دفاع است اما برابر آنچه که در اظهارنامه آمده است صاحب کالا به دنبال دور زدن قانون و عدم ارائه مجوز بوده است. گفتنی است کارت بازرگانی استفاده شده برای اظهار این کالا نیز از نوع اجاره ای بوده است. این محموله شامل بیش از ۱۰۰ هزار عدد فشفشه با ترکیب نیتروگلیسیرین بوده است.

به گزارش تسنیم، این کالا در مسیر قرمز قرار داشته اما در درب خروج گمرک توقیف شده است. در واقع وارد کننده متخلف از کارت بازرگانی یکبار مصرف، بدون اخذ مجوز وزارت دفاع از ارز مبادله ای ۳۶۵۰ تومانی برای واردات ترقه و فشفشه احتمالا برای توزیع مراسم چهارشنبه اخر سال استفاده کرده بود.

نقد عملکرد دولت روحانی کالاهای مشمول ارز مبادله ای قیمت دلار دولتی عملکرد دولت تدبیر و امید روحانی عملکرد اقتصادی دولت روحانی رانت خواری در ایران دنیای اقتصاد اسامی رانت خواران ارز مبادله ای چیست اخبار گمرک

منبع : خبرگزاری تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ