سعید راد در برنامه دورهمی از ماجرای عاشق شدن در کوچه باغهای شمیران گفت +عکس

1

سعید راد، بازیگر پیشکسوت سینما، شب جمعه (٩۶/١٢/٢۵) ساعت ٢٣ مهمان برنامه دورهمی بود.

همسر نوش آفرین مهمان دورهمی امشب سعید راد خانواده سعید راد بیوگرافی سعید راد بازیگران قدیمی بازیگران قبل از انقلاب

مهران مدیری، در برنامه دورهمی از مجوز و نحوه گرفتن آن برای برخی کارها گفت.

او در بخشی از استندآپ کمدی خود اظهار کرد: یکسری خواننده داریم که زیر زمین هستند و خیلی تلاش می‌کنند بیایند روی زمین. اما به نظر خواننده‌های زیرزمینی هرچه بیشتر به زیر زمین بروند، محبوب‌تر می‌شوند!

وی در ادامه بیان کرد: رئیس بازی‌های رایانه‌ای گفته بازی‌های رایانه‌ای برای ورود به بازار باید مجوز داشته باشند. راست هم می‌گوید بازی‌های ما همه جنگی شده است و حتی کوچکترین بچه‌ها را هم درگیر خودش کرده است. همچنین، قرار است به زودی محیط بانان کشور به جلیقه ضدگلوله مجهز شوند، از بس با مجوز و بی مجوز به آن‌ها شلیک شد. البته ناگفته نماند، بعضی‌ها به جای این همه کاغذ بازی‌ یک کارت دارند که همه جا به کارشان می‌آید!

در ادامه برنامه، سعید راد بازیگر سینما و تلویزیون به صحنه دورهمی آمد و همان ابتدا درباره تغییر نامش گفت: اسم اصلی من احمد سعید حق پرست راد است، اما از همان دوران مدرسه و دبیرستان هیچ کس من را با اسم احمد سعید صدا نکرد و همه سعید می‌گفتند. فامیلی من را هم همیشه راد صدا می‌کردند و در تیتراژ فیلم‌هایی هم که بازی کردم؛ سعید راد ثبت شد.

بازیگر فیلم سینمایی «دوئل» در خصوص اولین حضور خود در سینما اظهار کرد: سابق بر این، من قهرمان بولینگ بودم. در گذشته بازیگر‌ها و هنرمند‌ها به باشگاه بولینگ رفت و آمد داشتند. یک شب امیر نادری و مرحوم زرین دست به باشگاه پرسپولیس آمدند و من را دیدند و پیشنهاد بازی دادند و من کار بازیگری را از سال ۱۳۵۰ تا به امروز ادامه دادم.

وی در پاسخ به سوال مدیری درباره چرایی ماندگاری نقش هایش در سینما، ادامه داد: یکی از مهمترین عوامل این بود که سینما و کارم را جدی گرفتم. برای هر نقش و شخصیتی که به من پیشنهاد می‌شد و می‌شود؛ مطالعه می‌کنم.

مدیری در ادامه این گفتگو به چهره راد اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد، شما آدم جدی هستی؟ راد در جواب گفت: به موقع جدی می‌شوم، اما همه اینها بستگی به کارم دارد. سر کار با کسی شوخی ندارم.

در ادامه این گفتگو، سعید راد به آشنایی خود با مهران مدیری در خارج از کشور اشاره کرد. او گفت: زمانی که در دیار غربت بودم، برنامه آقای مدیری را به عنوان یک برنامه وطنی از کانال های ماهواره ای می دیدم و آن زمان با خودم می گفتم چه استعدادهایی در کشور ما در حال پرورش و رویش هستند.

وی درباره وضعیت امروز فیلمسازی و سینمای ایران گفت: به نظرم هجوم این همه بازیگر و کارگردان به سینمای امروز اصولی نیست. من همیشه می‌گویم مگر سینمای ما چقدر ظرفیت بازیگری و کارگردانی دارد؛ که هر کسی بیاید و با بودجه خیلی کم فیلم بسازد و برود. متاسفانه امروز دیگر فیلم‌هایی مثل دوئل ساخته نمی‌شوند؛ اگر هم ساخته شوند پر از جلوه های ویژه هستند.  دیگر در قصه‌هایمان قهرمان نداریم.

راد در خصوص عاشق شدن خود با اشاره به اینکه دو بار ازدواج کرده است، اظهار کرد:  (باخنده) در فواصل مختلف سنی عاشق شده ام. یک‌بار کلاس سوم دبیرستان بودم. شب‌های جمعه در کوچه باغ قدیمی شمیران دخترخانمی که خیلی هم محجوب بود، از آنجا رد می شد و هربار دل من شروع می کرد به تپیدن. یک روز تمام حرف هایم را حفظ کردم تا با او صحبت کنم. بالاخره تمرین کردم که وقتی رد می‌شود، بگویم سلام و گفتم: “سلام خانم” و او گفت: “کوفت! “. بعد از آن باز هم عاشق شدم اما دیگر سلام نکردم (خنده).

بازیگر فیلم سینمایی «چ» با ابراز علاقه خود نسبت به بازی شهاب حسینی، حامد بهداد و فریبرز عرب نیا و محمد رضا فروتن تصریح کرد: یک نسلی بعد از ستاره‌های سینما آمدند که در میان آنها نوید محمدزاده و هومن سیدی یک جنس بازی استثنایی دارند.

وی ادامه داد: من حدود ۵۸ فیلم سینمایی و ۱۲ کار دیگر در تئاتر و تلویزیون کار کردم. دو تئاترم در آمریکا به روی صحنه رفت؛ در این کارنامه به هیچ عنوان از کسی و یا کاری ناراضی و از انتخاب‌هایم پشیمان نیستم.

سعید راد در پایان این گفتگو، ۲۵ اثر از فیلم‌های سینمایی خود را به موزه دورهمی اهدا کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    خانم کتایون ریاحی؟؟؟؟؟؟نتیجه گیری:تحمل خانمها و توانایی و استعدادشون تو هر حرفه ای برای آقایون خیلیییییییییییییییییییییییییییییییییی سنگینه متاسفانه کاریشم نمیشه کرد،خدایا بازم شکرت