ذخایر طلای روسیه به بالاترین میزان در تاریخ این کشور رسید

0

آمارهای رسمی ارائه شده از سوی دولت روسیه نشان می‌دهد حجم ذخایر فیزیکی طلای این کشور طی روزهای گذشته به بالاترین میزان در تاریخ این کشور رسیده است.

بنا به اعلام بانک مرکزی روسیه این کشور تنها در هفته منتهی به ۹ مارس ۲.۹ میلیارد دلار به ذخایر طلای خود اضافه کرده و عملا حجم آنها را به ۴۵۵.۲ میلیارد دلار رسانده است.

در اواخر ژانویه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور از برنامه کرملین برای بالا بردن ذخایر طلای این کشور خبر داده بود. بنا به اعلام شورای جهانی طلا روسیه در سال ۲۰۱۷ بیشترین میزان افزایش ذخایر طلا در جهان را تجربه کرده است.

تنها در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ بانک مرکزی روسیه ۳۴.۶ تن به ذخایر طلای این کشور اضافه کرد که بیشترین افزایش ماهانه ذخایر طلای روسیه از اکتبر سال ۲۰۱۶ محسوب می‌شود و عملا با رسیدن حجم ذخایر طلای روسیه به ۱۷۷۸.۹ تن این کشور پس از آمریکا، آلمان، ایتالیا، فرانسه و چین ششمین کشور با بزرگترین ذخایر طلا در جهان است. تعداد شمش‌های طلای روسیه از سال ۲۰۰۰ تاکنون ۵۰۰ درصد افزایش یافته است.

آمارهای شورای جهانی طلا نشان می‌دهد نه تنها روسیه بزرگترین خریدار اصلی طلا طی ماه‌های گذشته در جهان بوده است بلکه این کشور سومین تولید کننده طلای جهان نیز بوده و بانک مرکزی این کشور طلای تولید داخل روسیه را از طریق بانک‌های محلی و تجاری خریداری کرده است.

طی دهه گذشته روسیه ۲ هزار تن طلا استخراج کرده و پیش‌بینی می‌شود حجم تولید ذخایر طلای این کشور در سال ۲۰۳۰ به ۴۰۰ تن در سال افزایش یابد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ