کشتار بی رحمانه مردم عفرین سوریه ،توسط ارتش ترکیه +عکس و فیلم

0

ساعت ٢١ جمعه شب ارتش اشغالگر ترکیه بیمارستان آورین شهر عفرین را اماج حمله هوایی قرار داد. هواپیماهای جنگنده ترکیه سه بمب را به بیمارستان آورین کوبیدند و دست کم ١۵ غیرنظامی را به شهادت رساندند.

حمله رژیم ترکیه به بیمارستان عفرین از سوی خبرگزاری فرانسه و دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن هم تأیید شده است.

 

جنگنده های اردوغان در خیابانهای عفرین با کشتار مردم بی دفاع جوی خون راه انداختند

کردهای سوریه کردهای ترکیه عکس سوریه عفرین سوریه کجاست خبر فوری حوادث سوریه حقوق بشر در کشورهای غربی حقوق بشر آمریکایی جنایات ترکیه بحران سوریه اخبار سوریه اخبار ترکیه اخبار بین المللی امروز اخبار بدون سانسور سیاسی

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که شهر عفرین به کنترل نیروهای ارتش این کشور در آمده است.

رجب طیب اردوغان طی سخنانی در جمع هواداران خود اعلام کرد: پرچم ترکیه در این شهر به اهتزاز درآمده است.

وی با اشاره به اینکه مرکز شهر عفرین به کنترل نیروهای این کشور در آمده گفت: پرچم ترکیه در کنار پرچم ارتش آزاد در مرکز عفرین قرار گرفته است.

اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نیروهای ارتش ترکیه موفق شدند شهر «جرابلس»، «الراعی» و «الباب» را پاکسازی کرده و اکنون مشغول پاکسازی عفرین و مناطق اطراف آن هستند.

در پی شلیک خمپاره‌ای نیروهای ترکیه به درون شهر عفرین شماری از غیرنظامیان کشته شدند.

پایگاه «ایندیپندنت» به نقل از بروسک حسکه، سخنگوی شبه‌نظامیان کُرد منطقه عفرین، گزارش داده که شب گذشته نیروهای تحت ترکیه شهر عفرین را گلوله‌باران کردند که تاکنون دست‌کم ۱۸ نفر از مردم عادی شهر جان باخته‌اند.

بروسک حسکه می‌گوید نیروهای ارتش ترکیه و تروریست‌های تحت حمایتش شهر عفرین را محاصره کرده‌اند و با گلوله‌باران شهر تلاش می‌کنند از محور شمالی وارد شهر شوند.

رئیس جمهور ترکیه روز شنبه ۲۰ ژانویه به صورت رسمی آغاز عملیات نظامی ترکیه موسوم به «عملیات شاخه زیتون» علیه نیروهای کُرد در شمال غربی سوریه را اعلام کرد؛ آنکارا «یگان‎های مدافع خلق» که تحت حمایت آمریکا قرار دارند، سازمانی تروریستی می‌داند.

اردوغان هدف از این عملیات را «پاکسازی مرزهای جنوبی ترکیه از تروریست‌ها» اعلام کرده‌ اما در واقع آنکارا این عملیات نظامی به خاک سوریه را در واکنش به تصمیم دولت آغاز کرد که گفته شد واشنگتن قصد دارد یک گارد مرزی ۳۰ هزار نفره متشکل از نیروهای کُرد سوریه در مناطق مرزی ترکیه تشکیل دهد.

«ایندیپندنت» با بیان اینکه طی عملیات هوایی و زمینی ارتش ترکیه در منطقه عفرین تاکنون دست‌کم ۲۰۰ غیرنظامی کشته شده‌اند افزود که در حال حاضر بسیاری از ساکنان شهر در حال فرار به سمت مناطق تحت کنترل دولت سوریه هستند.

فیلم جنایت جدید ارتش ترکیه در حق آوارگان شهر عفرین سوریه ۱۸+

 

اینگونه کردها مانع خروج مردم عادی از عفرین می شوند !

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ