تروریست ها با حمایت ترکیه وارد شهر عفرین سوریه شدند

0

وبگاه خبری روزنامه «دیلی صاباح» ترکیه، صبح امروز یکشنبه از ورود عناصری از گروهک «ارتش آزاد سوریه» به داخل محدوده شهری عفرین خبر داد.

ارتش ترکیه با حمایت از گروه‌های مسلحی مثل «ارتش آزاد» از حدود دو ماه پیش، عملیاتی نظامی برای تصرف شهر عفرین، در شمال غرب سوریه را آغاز کرده‌ و این عملیات تاکنون به کشته شدن بیش از دو هزار نفر منجر شده است.

دیلی صاباح نوشت: نیروهای ارتش آزاد سوریه در ادامه عملیات “شاخه زیتون” که با کمک نیروهای مسلح ترکیه اجرا می‌کنند، ورود به شهر عفرین را از محور جنوبی شهر آغاز کرده‌اند.

ترکیه مدعی است که در حال پاکسازی شهر عفرین سوریه از عناصر تروریستی «پ.ک.ک» و سایر گروه‌های متحد آن است در حالی که کمی آن سو تر آمریکا از نیروهای کُرد در شمال و شمال شرق و شرق سوریه حمایت سیاسی نظامی می‌کند.

به گفته منابع خبری غیررسمی، گاهی صدای درگیری یا انفجار از درون شهر عفرین شنیده می‌شود. همچنین هواپیماهای ترکیه در حال پشتیبانی از نیروهای ترک و ارتش آزاد هستند. همزمان تصاویری نیز از شبه‌نظامیان گروهک «ارتش آزاد» در ورودی (جنوبی) شهر عفرین نیز منتشر شده است.

عملیات ترکیه با نام «شاخه زیتون» از بیستم ژانویه آغاز شده و همچنان ادامه دارد. دمشق که در جبهه‌های دیگر مثل شهر، مرکز و جنوب سوریه در حال مبارزه با عناصر تروریستی تکفیری است، پیشتر این اقدام ترکیه را مصداق تجاوز به حریم خود دانسته و از سازمان ملل خواسته بود تا این اقدام را محکوم و با آن مقابله کند.
منبع: فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ