عفرین کجاست؟ +جمعیت و نقشه Afrin Syria

0

کانتون عفرین ، عفرین کجاست ، نقشه عفرین ، جمعیت عفرین ،جنگ عفرین ، کردهای عفرین

عِفرین Afrin Syria از شهرهای استان حلب در سوریه می‌باشد. این شهر شمال باختری‌ترین شهر سوریه است؛ که دارای ۳۶۶ روستا بوده به وسعت ۲٫۰۳۳ کیلومتر مربع هست که حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد ودر اطراف شهر عفرین حدود ۴۶۰ هزار نفر در ۷ منطقه ساکن هستند. منطقه عفرین در جریان جنگ سوریه به‌طور کامل تحت تسلط کردستان سوریه درآمد.

جغرافیای طبیعی و انسانی

این شهر در کوه‌ پایه جای گرفته است و رود عفرین از کنارش می گذرد. بلند ترین کوه این منطقه کوه هواره هست که بلندی آن از سطح دریا ۱۲۰۰ متر است. این منطقه بعد از جگ داخلی کشور سوریه از سال ۲۰۱۲ توسط نیروهای کرد به عنوان کانتون عفرین نام گذاری شد. کلیه اختیارات اداری و سیاسی این منطقه توسط نیروهای کرد انجام می‌ گیرد.

عقاید

اکثر مردم این منطقه شافعی هستند به استثنا چند روستا که علوی و حنفی و ارمنی هستند.

ترکیب جمعیتی:

۵۰ درصد جمعیت شهر عفرین را کرد و ۴۲ درصد عرب و ۸ درصد ترکمن ها تشکیل می دهند که از سال ۲۰۱۲ توسط نیروهای کرد اداره میشود.

صنعت، بازرگانی و توریسم

صنعت‌ های مرتبط با پرورش زیتون مانند استخراج روغن زیتون و ساخت صابون زیتون در این شهر رونق دارد.

شهر عفرین از سرسبزترین شهرهای سوریه است و دارای بوستان‌ های زیادی است. کوهستانی بودن این شهر بر گیرایی طبیعی آن می‌ افزاید.

نقشه عفرین سوریه نقشه سوریه کردهای سوریه عفرین سوریه کجاست حامیان تروریست جنگ عفرین جنایات ترکیه جنایات آمریکا تروریست‌های ارتش آزاد اخبار سوریه Afrin Syria

حمله به عفرین توسط ترکیه و تروریست های ارتش ازاد

در ژانویه ۲۰۱۸، ترکیه به بهانه ریشه‌کنی تروریسم در منطقه، به بخش‌های مختلف عفرین حمله و آن را بمباران کرد .تحولات عفرین نشان داد که کُردها از تجارب گذشته درس عبرت نگرفتند و فریب آمریکا را خوردند. جنگ تمام عیاری که از هفت سال قبل ضد سوریه آغاز شد با هدف محو نقش تاریخی و محوری این کشور در خاورمیانه انجام شد که با پایداری دمشق و کمک متحدانش ناکام ماند. در حالی که به نظر می رسد این جنگ تمام عیار آرام آرام به پایان خود نزدیک می شود اما محور آمریکایی شکست خورده سلاح خود را بر زمین نمی گذارد و به این سادگی تسلیم نمی شود و به هر حربه ای متوسل می شود. کُردها خود را در آغوش آمریکا انداختند و از تجربه بارزانی در عراق درس نگرفتند. کُردها روی سبد آمریکا زیادی حساب کردند. زنامه نیویورک تایمز در گزارشی احتمال داد که واشنگتن در هر لحظه حمایتش از نیروهای کُردی در سوریه را متوقف می کند و جوبایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا نیز اعلام کرده است که کردها باید به شرق فرات بازگردند یا خود را در معرض از دست دادن حمایت آمریکا ببینند.

همپیمانان آمریکا بارها در مناطق مختلف دنیا نتیجه همپیمانی با آمریکا را مشاهده کرده اند اما باز قربانی خیانت ژئوپلتیک آمریکا می شوند. همپیمانان آمریکا در عراق، سوریه و افغانستان و دیگر مناطق بهای سنگینی به خاطر همپیمانی با آمریکا می پردازند. تنها راه، دوری جستن از ماجراجویی های نظامی واشنگتن است به ویژه که مداخلات آمریکایی در سالهای آتی ادامه دار خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ