نام فوتبالیست های دوپینگی ایران اعلام شد

0

دکتر توحید سیف‌برقی رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال گفت: بر اساس آیین نامه‌های مصرح آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ و همچنین آیین نامه ضد دوپینگ فیفا، بعد از مثبت اعلام شدن تست دوپینگ بازیکنان از سوی آزمایشگاه مرجع آژانس جهانی، روند دادرسی با جلسات استماع بازیکن متهم به دوپینگ آغاز شد. در ادامه جلسات به دادرسی اولیه و استیناف خاتمه می‌یابد که ممکن است بر حسب نوع پرونده تا مشخص شدن حکم نهایی، ماه‌ها اعلام نام بازیکن و میزان محرومیت وی به درازا بکشد. لذا بعد از انجام روندهای دادرسی در ستاد ملی مبارزه با دوپینگ و اعلام رسمی این ستاد و پایان مهلت بیست و یک روزه استیناف، نتایج به شرح زیر اعلام می‌شود:

۱- رحمان روحانیان، بازیکن تیم فوتبال صبای قم بدلیل مصرف ماده ممنوعه “بولدنون” از دسته آنابولیک استرویید به مدت چهارسال از حضور در کلیه فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محروم شد. بر این اساس شروع دوره محرومیت این بازیکن از زمان تعلیق اجباری ایشان یعنی دوم دی ماه ۹۶ آغاز و در اول دی ماه ۱۴۰۰ پایان می‌پذیرد.

۲- محمدعلی عبدالله پور، بازیکن تیم فوتبال راه آهن تهران بدلیل مصرف ماده ممنوعه متیل هگزان آمین از دسته محرک‌ها به مدت دو سال از حضور در کلیه فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محروم شد. بر این اساس شروع دوره محرومیت این بازیکن نیز از زمان تعلیق اجباری ایشان یعنی دوازده آذر ۹۶ آغاز و در یازده آذر ماه ۹۸ پایان می‌پذیرد.

رئیس کمیته پزشکی افزود: پرونده دو نفر دیگر از بازیکنان متهم به تخلف از دوپینگ همچنان در حال رسیدگی در نادو است که بعد از اتمام مهلت استیناف نتایج آن بصورت رسمی از طریق سایت نادو و فدراسیون فوتبال اعلام خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ