زمان بازی تیم ملی فوتبال ایران و تونس

0

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران به همراه بازیکنان برای بازی با تیم ملی تونس وارد این کشور شد.

تیم ملی فوتبال ایران سوم فروردین در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی تونس از تیمهای حاضر در جام جهانی خواهد رفت.

تیم‌های ملی فوتبال تونس و ایران از ساعت ۲۳:۳۰ جمعه ( ۳ فروردین ۹۷ ) در مسیر آماده‌سازی برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به مصاف هم می‌روند. شاگردان کارلوس‌ کی‌روش شب (دوشنبه) وارد تونس شدند تا مهیای این نبرد تدارکاتی شوند.

کارلوس کی‌روش بعد از برد ۴گله مقابل سیرالئون لیست جدید ملی‌پوشان را برای دیدار مقابل تونس و الجزایر معرفی کرده است.

در لیست تیم ملی، علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، رشید مظاهری و سید حسین حسینی به عنوان چهار دروازه‌بان معرفی شده است.

در خط دفاعی میلاد محمدی، محمد خانزاده، مرتضی پورعلی گنجی، پژمان منتظری، رامین رضاییان، روزبه چشمی، سید جلال حسینی، سعید آقایی و وریا غفوری شانس حضور در تیم ملی را به دست آورده‌اند.

کارلوس کی‌روش برای خط میانی تیمش نیز از علی قلی زاده، علی کریمی، احسان حاج صفی، مسعود شجاعی، امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی و سامان قدوس دعوت به عمل آورده است و در نهایت برای خط هجومی نیز علیرضا جهانبخش، کریم انصاری فرد، کاوه رضایی، مهدی طارمی، مهدی ترابی، رضا قوچان نژاد، سردار آزمون و وحید امیری جواز حضور در تیم ملی را به دست آورده‌اند.

* خط خوردن سه بازیکن پرسپولیس از اولین نکات جالب توجه این دیدار است. محمد انصاری، علی علیپور و کمال کامیابی نیا در آخرین اردو نتوانستند نظر سرمربی تیم ملی را جلب کنند تا از این لیست دور بمانند. از استقلال نیز تنها امید نورافکن از آخرین لیست خط خورد تا امیدهایش برای بازگشت به جمع ملی‌پوشان به بعد از دیدارهای آتی موکول شود. فولاد خوزستان نیز هر دو سهمیه خود در تیم ملی را با خروج نام حامد لک و احمد عبدالله زاده از دست داد.

* دعوت هر دو گلر سرخابی و اضافه شدن امیر عابدزاده به جمع آنها از دیگر نکات آخرین لیست کارلوس کی‌روش محسوب می‌شود. محمد خانزاده نیز که در آخرین جام جهانی فرصت همراهی تیم ملی را به دست آورده بود، اینبار نیز شانس‌های خود را برای افتخار جالب توجه و تکرار حضور در جام جهانی دنبال می‌کند.

* مسعود شجاعی نیز بعد از مدت‌ها دوری از تیم ملی بار دیگر فرصت حضور در جمع شاگردان کارلوس کی‌روش را به دست آورده است. کاپیتان سابق تیم ملی که بعد از اتفاقات شکل گرفته و حواشی مربوط به آن نزدیک به یک سال دور از پیراهن تیم ملی بود، بعد از درخشش در لیگ یونان این شانس را به دست آورده که به پیراهن تیم ملی در جام جهانی دست یابد.

* لیگ روسیه هم در تیم ملی سه سهمیه خواهد داشت و هم سعید عزت اللهی و هم سردار آزمون در کنار میلاد محمدی به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند.

* لیگ هلند نیز همین تعداد سهمیه در تیم ملی با حضور علیرضا جهانبخش و رضا قوچان نژاد به خود اختصاص داده است تا گوچی شانس دومین حضورش در جام جهانی را همچنان برای خود متصور باشد.

* لیگ یونان هم در کنار روسیه بیشترین سهم را با حضور احسان حاج صفی، کریم انصاریفرد و مسعود شجاعی خواهد داشت.

* لیگ بلژیک با دو سهمیه و حضور رامین رضاییان و کاوه رضایی از این حیث از جهت سهمیه در کنار هلند قرار گرفته است.

* امیر عابدزاده از لیگ پرتغال دیگر سهمیه اروپایی تیم ملی را به خود اختصاص داده و سامان قدوس نیز از لیگ سوئد به جمع ملی‌پوشان اضافه شده است.

* لیگ قطر نیز با حضور مرتضی پورعلی گنجی و مهدی طارمی در جمع ملی‌پوشان ایرانی سهمیه خواهد داشت.

* پرسپولیس و استقلال هر دو در خطوط دروازه، دفاع و هافبک در تیم ملی سهمیه خواهند داشت و نتوانسته‌اند مهاجمی به لیست تیم ملی معرفی کنند.

* استقلال اما با بیشترین سهمیه و ۵ بازیکن در تیم ملی رکوردار است و بعد از آن پرسپولیس با ۳ سهمیه، سپاهان دو سهمیه و در نهایت سایپا با دو سهمیه دیگر تیم‌هایی هستند که کارلوس کی‌روش نظر آنها را جلب کرده است تا ۴ باشگاه ایرانی در تیم ملی سهمیه دار باشند.

 

لیست تیم ملی در فاصله کمتر از ۳ ماه به شروع جام جهانی اکنون ۲۸ نفره شده و کاملا قابل پیش بینی است که حداقل ۲۰ بازیکن از این جمع بتوانند بلیت روسیه را برای خود رزرو کنند. البته کی‌روش نشان داده تا آخرین لحظه برای شناخت و معرفی بازیکنان مدنظرش همه را به انتظار نگه دارد.

اردوی تیم ملی از امروز ساعت ۱۶ آغاز شده و بازیکنان فردا صبح تهران را ترک خواهند کرد تا خود را مهیای دو بازی دوستانه با الجزایر و تونس مهیا کنند.

***

بازیکنان تیم ملی تونس که در دو فیفا دی پیش رو مقابل ایران و کاستاریکا به میدان خواهند رفت از باشگاههای مختلفی از فرانسه وانگلیس و قطر و عربستان و مصر و ترکیه به تیم ملی دعوت شده اند.

 

این فهرست شامل این ۲۸ بازیکن است :

دروازه بان ها :

أیمن المثلوثی (الباطن عربستان) ومعز بن شریفیه (الترجی) وفاروق بن مصطفى (الشباب عربستان) ومعز حسن (شاتوروی فرانسه)

مدافعین: 
أسامه الحدادی (دیجون فرانسه) وخلیل شمام (الترجی) وصیام بن یوسف (قاسم پاشای ترکیه) ودیلان براون (خنت بلژیک) وعلی معلول (الأهلی مصر) ورامی البدوی (النجم الساحلی) ویوهان بن علوان (لستر سیتی) ویاسین مریاح (صفاقسی) وحمدی النقاز (الزمالک مصر)

هافبکها :
کریم العواضی وعلاء المرزوقی (صفاقسی) وأحمد خلیل وغازی العیادی (آفریقی) ووهبی الخزری (رن فرانسه) وأنیس البدری (الترجی) وإلیاس السخیری (مون پلیه  فرانسه) ونعیم السلیتی (دیجون فرانسه) ویوسف المساکنی (الدحیل قطر) ومحمد أمین بن عمر (الأهلی عربستان) وفرجانی ساسی (النصر عربستان) وسیف الدین الخاوی (تروا فرانسه) وبسام الصرارفی ( نیس فرانسه)

مهاجمان:
فخر الدین بن یوسف (الاتفاق عربستان) وطه یاسین الخنیسی (الترجی).

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ