گران کردن هزینه زندگی در تهران در دستور کار شورای شهر

0

مرتضی الویری، در گفت‌وگو با ایلنا در واکنش به این سؤال که چرا شورای شهر پنجم در حال گران کردن عوارض زندگی در پایتخت است، گفت: شهر را باید براساس درآمدهای پایدار اداره کنیم و دریافت عوارض هم یکی از منابع اصلی درآمد پایدار است.

وی ادامه داد: تکیه کردن بر روش‌هایی همچون فروش تراکم، املاک شهرداری و تغییر کاربری به عنوان یک منبع درآمد، بدترین فرم و نوع درآمدزایی در مدیریت شهری است که متاسفانه این روش‌ها تا امروز منبع اصلی درآمدزایی شهرداری محسوب می‌شوند.

الویری با اشاره به رویکرد شورای پنجم در تصویب بودجه سال ۹۷ گفت: شورای شهر در مصوبه درآمدی خود در سال ۹۷ هم از همین شیوه استفاده کرده است، می‌خواهیم شهر را به سمتی پیش ببریم که مردم هزینه خدماتی که به آنها داده می‌شود را پرداخت کنند.

درنتیجه این فرآیند سهم درآمد پایدار در بودجه ۹۷ نسبت به سال گذشته افزایش به سزایی یافته است.

او در واکنش به این سوال که چگونه می‌توان فشار اقتصادی به اقشار کم‌درآمد را کاهش داد و این عوارض عادلانه تقسیم شود، گفت: هر کسی در شهر تهران زندگی می‌کند، باید هزینه زندگی در آن را بپردازد. در تمام دنیا این امر مرسوم است که هزینه زندگی در شهرهای بزرگ بیشتر از حومه باشد، برای همین بسیاری تشویق می‌شوند در خارج از کلانشهرها زندگی کنند.

منبع : کیهان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ