یک ایرانی عامل موفقیت آنتونی جاشوا (بوکسور شکست ناپذیر)

0

بامداد روز دوازدهم فروردین دیدار شکست ناپذیران بوکس سنگین وزن جهان در استادیوم پرینسپالتی کاردیف برگزار شد و آنتونی جاشوا بوکسور بریتانیایی دارنده دو کمربند دبلیو بی اِی و آی بی اف و جوزف پارکر، بوکسور نیوزیلندی دارنده کمربند دبلیو بی او  رو در روی هم قرار گرفتند که جاشوا با امتیاز برنده این مسابقه شد.

با اینکه جاشوآ موفق شد لقب شکست ناپذیر را همچنان یدک بکشد اما رکورد دست نیافتنی ۲۰ مبارزه ۲۰ ناک اوت متوقف شد و در مبارزه با پارکر موفق شد در پایان ۳ راند و با امتیاز داور رینگ را فتح کند. هر دو قهرمان تا پیش از این مسابقه در دیدارهای خود بدون شکست بودند. قهرمان بریتانیایی در هر  مبارزه حرفه‌ای خود تا پیش از این دیدار در ولز همه حریفان خود را ناک‌اوت کرده بود و پارکر نیوزیلندی ۲۴ مبارزه قبلی خود را برده بود.

جاشوآ حالا بیشتر از همیشه نام خود را به جاودانگی نزدیک تر کرده است و کمربندها یکی پس از دیگری متعلق به او می شوند. جاشوآ در کنار مهارت های خارق العاده فنی خود در اخلاق و ادب هم سرآمد است. پسر نیجریه الاصل بریتانیایی که هیچ گاه کسی او را در کلاب های شبانه ندیده و تمام وقت آزاد خود را با خانواده و دوستان صمیمی خود سپری می کند.

آنتونی هیچگاه در وزن کشی های قبل از مبارزات خود خشونت به خرج نداده و تا به حال کسی از دهان او الفاظ رکیک نشنیده است. حفظ آرامش، احترام و ادب در مبارزاتی با این سطح و خشونت هایی در این اندازه کار بسیار دشواری است که تنها جاشوآ در میان مبارزان بوکس توانسته انجام دهد.

به زندگی شخصی، تیم و حرفه او ورود می کنیم. جایی که ۲۴ نفر آنتونی را در هر مبارزه همراهی می کنند که دوستان همیشگی او محسوب می شوند. یکی از این همراهان سینا قائمی مربی بدنساز او است که آنتونی ساعات زیادی را در روز با او می گذراند. سینا اغلب مسئولیت چک و رفع مشکلات عضلانی جاشوآ را دارد. ضمن اینکه این دو از دوستان قدیمی و نزدیک محسوب می شوند که از دوران دبیرستان با هم رابطه ای بسیار نزدیک و دوستانه داشته اند.

از روی این عکس با تیم همراه کننده آنتونی جاشوآ در مبارزات بیشتر آشنا شوید:

۱ کوین آیدل (دوست صمیمی)، ۲ آنتونی لیور (مسئول روابط عمومی)، ۳ راب مادن (عضو تیم تمرین)، ۴ ویل هاروی (هماهنگ کننده)، ۵ جیمز مالی (دوست صمیمی)، ۶ بن لیمی (پسر خاله و تیم امنیتی)، ۷ دیوید قنسا (هماهنگ کننده)، ۸ آنتونی جاشوآ، ۹ مایکل جرمن (دوست صمیمی)، ۱۰ سینا قائمی (عضو تیم تمرینی)، ۱۱ لئون اسنیکر (دوست صمیمی)، ۱۲ جیمی رینولدز (مربی)، ۱۳ جو میچنسن (تصویربردار)، ۱۴ ادی هرن (مسئول مسائل انگیزشی)، ۱۵ ایوان لوین (شبکه های اجتماعی)، ۱۶ مکس مک کارکن (تیم تمرینی)، ۱۷ تونی سیمز (تیم تمرینی)، ۱۸ رون ویکینسون (روابط عمومی)، ۱۹ اندی بل (روزنامه نگار)، ۲۰ هنری بالوین (هماهنگ کننده)، ۲۱ مارک الیسون (مسئول تغذیه)، ۲۲ فردی کونینگام (مدیر تیم)، ۲۳ جاناتان کونستانت (دوست صمیمی) و مارک سلتزر ( تیم ریکاوری)

 

مسابقات بوکس حرفه ای قهرمان بوکس جهان رشته بوکس بیوگرافی سینا قائمی بیوگرافی آنتونی جاشوا ایرانیان در خارج ایرانیان در اروپا

سینا در حال حاضر با بسیاری از بازیکنان فوتبال بریتانیا و باشگاه هایی مثل تاتنهام، چلسی و آرسنال برای مربیگری ارتباط مستقیم دارد و یکی از متخصصین ورزش در اروپا و آمریکا محسوب می‌شود. “همشهری ورزشی” در گفت‌و‌گویی مفصل با سینا قائمی از جزئیات فعالیت او در بریتانیا، رابطه اش با آنتونی جاشوآ و آرزوی بزرگش برای مربیگری در ایران می‌گوید:

* سینا قائمی هستم؛ با خون ایرانی
او به سختی فارسی را صحبت می کند و با اینکه تلاش مفرطی برای پاس نگه داشتن زبان مادری‌اش دارد اما صحبت کردن روان برای او کمی دشوار است اما با این حال سینا خود را یک ایرانی اصیل می داند و در معرفی ابتدایی خودش می گوید:« من در ایران و گوهردشت کرج به دنیا آمدم. ما از ۷ سالگی به انگلیس آمدیم و از آن زمان من تنها یک بار به ایران آمدم که دلیلش عروسی خواهرم و برادرم بود. اما حالا ۱۰ سال هنوز ایران نرفته ام و دوست دارم یک بار دیگر به ایران برگردم چون خون من ایرانی است.»

مسابقات بوکس حرفه ای قهرمان بوکس جهان رشته بوکس بیوگرافی سینا قائمی بیوگرافی آنتونی جاشوا ایرانیان در خارج ایرانیان در اروپا

* از مصدومیت فوتبالی تا تحصیل در بریتانیا و آمریکا
عشق به فوتبال همچنان با سینا قائمی بود اما مصدومیت مسیر زندگی او را کاملا تغییر داد:« من از بچگی دوست داشتم فوتبالیست بشوم اما از ۱۲ سالگی شروع کردم و فکر می کنم دیر به فکر افتادم. من ۱۸ سالگی جاهای زیادی از بدنم مصدوم شد و مجبورم شدم مدت ها از ورزش دور باشم. به همین دلیل رفتم به دنبال تحصیل ورزشی. به همین دلیل راهی مرکز پزشکی ورزشی لندن شدم و لیسانسم را آنجا گرفتم. بعد از آن به میشیگان آمریکا رفتم و با تیم فوتبال آمریکایی این تیم کارهای پایانی تحصیلم را انجام داد که فورا پس از آن فارغ‌التحصیل شدم.»

* عصر جدید در بازگشت از آمریکا
من امروز در جایی که هستم به خاطر سختکوشی، کار زیاد و متمرکز بودنم است. تمام وقتم را برای پیشرفت گذاشته بودم به طوریکه وقتی در آمریکا بودم تمام هزینه هتل، غذا و رفت و آمدم را از جیبم می‌دادم. یک فرصتی بود تا با یکی از بهترین مراکز علمی ورزشی کار کنم و من از فرصت بهترین استفاده را کردم. وقتی به انگلیس برگشتم خیلی از بازیکنان فوتبال و سایر رشته ها می خواستند با من کار کنند. وقتی می دیدند کار من خوب است و علم جدیدی از ورزش را با خود آورده ام پیشنهادات برای من زیاد شد. بازیکنانی ازNBA، NFL، NHL با من کار جدی و حرفه ای می کردند و این دلیلی شد تا بازگشتم به انگلیس پیشنهاداتی را از فوتبالیست های بزرگ و سایر رشته ها با خودش همراه داشته باشد.

* طلای المپیک در اولین تجربه جدی
اولین تجربه همکاری جدی سینا و بوکسور بریتانیایی در المپیک لندن بوده است اما آشنایی آنها به سال های دور برمی گردد: « من از سن ۱۳ سالگی با آنتونی آشنا شدم و با هم معمولا فوتبال بازی می کردیم و به باشگاه بدنسازی می رفتیم. موقعی که آنتونی ۱۸ سالش شد برای سرگرمی بوکس را شروع کرد. در ابتدا اصلا جدی نمی گرفت و زمانی که مسابقه دادن را شروع کرد به طرز خیلی عجیبی همه را چپ و راست کرد. خواست بهتر و بهتر بشود و از ۲۱ سالگی که به تیم ملی راه پیدا کرد. ما در شفیلد خیلی جدی با هم شروع کردیم. قبل از آن او در شفیلد بود و من در لندن درس می خواندم اما برای المپیک ۲۰۱۲ لندن که او طلا را گرفت خیلی زمان با هم گذراندیم.»

* نگهبانان عضلات آنتونی
بعد از المپیک لندن که آنتونی جاشوآ تصمیم گرفت بوکس حرفه ای را در رینگ های آزاد شروع کند او تصمیم گرفت مربیان بیشتری را به گروه فنی خود اضافه کند. سینا قائمی در مورد موقعیت کنونی اش در کادر آنتونی می گوید:« در اصل کار من و آنتونی در زمینه بدنسازی بود اما حالا کار من در حقیقت با آنتونی این است که در مدت زمان تمرین و مسابقه مواظب از عضلات او را انجام بدهم تا مصدوم نشود. من بافت های ماهیچه ای و عضلات او را مدام بررسی و امتحان می کنم و در هفته نزدیک به ۲۵ تا ۳۰ ساعت روی بدن او کار می کنیم. ما چند نفر هستیم که روی عضلات آنتونی کار می کنیم و یک نفر مسئول قوی کردن است. من هم مراقب و برطرف سازی جراحات را انجام می دهم. اعضای این گروه با هم در ارتباط هستند تا وضعیت عضلات آنتونی را با هم مورد بررسی قرار دهند. ما مسئول سالم نگه داشتن عضلات آنتونی هستیم چون در مبارزات سنگین بر اثر مشت‌های سنگین عضلات بوکسور ها پاره می شود و آسیب‌های شدید می بیند به خاطر این مشکلات جدی دارند. بوکسورهای در سنگین وزن مشکلات جدی در عضله دارند و آنتونی همیشه با ما در ارتباط است تا اول مناطق آسیب دیده شناسایی و بعد مشکلات برطرف شود. در اصل قبل از آغاز اردو ما بدن او را بررسی می کنیم و با توجه به مشکلاتی که در بدنش دارد برنامه ای می نویسیم که پارگی ها رفع شود، از مصدومیت های احتمالی جلوگیری بشود و عضلات برای یک کار بسیار سخت و فشرده آماده باشد.»

* جاشوآ مجموعه ای از استعداد، تلاش و سختی کشیدن است
آمار فوق العاده جاشوآ او را در برگی جدید از تاریخ برده است و قصد دارد تا همه مرزها را جا به جا کند. مربی ایرانی او می گوید:« اینکه آنتونی در این ۲۰ مبارزه، ۲۰ برد و ۲۰ ناک‌اوت داشته به خاطر این بوده که او از سن ۱۸ سالگی آرزو داشت یک روز قهرمان دنیا باشد و اسم خود را در کتاب تاریخ ثبت کند. به همین خاطر اون در هر جلسه تمرینی ۱۰۰ درصد توانش را می گذارد و انگار وسط یک مسابقه خیلی حساس است. او توانست در ۱۰ سال خودش را به این سطح رساند در حالیکه آدم هایی هستند که از سن ۷ سالگی به صورت مداوم بوکس کار کردند اما هیچ وقت نتوانستند حتی یک مسابقه حرفه ای هم برگزار کنند. چون آنها سختکوشی، استعداد و تمرینات سخت آنتونی را نداشتند اما او خیلی سختی کشید. آنتونی در ۱۸ سالگی رشته ورزشی اش را تغییر داد و نمی دانست که شاید یک روز قهرمان المپیک و سنگین وزن جهان بشود. او کارش را ول کرد و تمام زندگی خود را برای بوکس گذاشت.»

* باید به او بگوییم:” یک در میلیارد”
آنتونی با سینا بوکس را آغاز کرد اما حالا تیمی بزرگ دارد:« آنتونی وقتی در تیم ملی بوکس بریتانیا بود فقط من را به عنوان مربی داشت اما وقتی به صورت حرفه ای کار بوکس را آغاز کرد مربیان زیادی را به تیمش اضافه کرد. مربی بدنساز حرفه ای، پزشک تغذیه، مسول نگهداری از عضلات و رفع مشکلات ماهیچه ای و فیزیوتراپ اولین کسانی بودند که به تیم مربیگری اضافه شدند. الان نزدیک به ۶-۷ نفر هستیم که با هم کار می کنیم تا آنتونی را بهتر کنیم. همین دوشنبه ما با همه مربیان جلسه ای داشتیم که ببینیم چه چیزهای برای آنتونی در اردوی بعدی نیاز است که فراهم کنیم. برای آنتونی کار کردن خیلی راحت است چون آدم با تربیتی است و به همه احترام می گذارد. هر چیزی من یا بقیه مربیان به او می گویند فقط می گوید چشم. من با خیلی از ورزشکاران کار کردم اما آنتونی شخصیتی دارد که در اصطلاح می گویند “یک در میلیارد”. یعنی همچنین آدمی است. هیچ وقت بد با تو صحبت نمی کند یا بی احترامی از او نمی بینی. اگر از کسی ناراحت باشد هیچ وقت وارد چالش نمی شود و می گوید فردا هم یک روز دیگر است. او اینقدر با تربیت و محترم است که کار را برای تیم و اطرافیانش راحت کرده.»

* “چه طوری” و “خوبی” تیکه کلام های فارسی جاشوآ
ایرانی بودن نزدیک ترین دوست و مربی ستاره سنگین وزن جهان تاثیراتی روی او گذاشته است یا نه ؟ سینا قائمی این طور توضیح می دهد:« آنتونی از ایران چیزهای زیادی می داند چون آدم باهوشی است و دوست دارد از تاریخ همه دنیا بداند به خصوص کشورهای آفریقایی و سرزمین هایی که قدمت زیادی دارند. همیشه از من سوال می پرسد که چرا ما پرشیا بودیم و الان ایران شدیم یا اینکه از داستان های انقلاب از من می پرسد و زمان زیادی را با هم بر سر این مسائل می گذرانیم. همیشه آدمی است که می خواهد به دانش خودش اضافه کند. وقتی ایرانی می بینید اتومات به آنها می گوید “چه طوری”، “خوبی” و با آنها شوخی می کند. چون می داند ایرانی ها آدم های گرمی هستند به سرعت با آنها می جوشد. کلمات زیادی بلد است و چون با ما به صورت خانوادگی بزرگ شده است و این طرف و آن طرف می رفتیم خیلی ما و ایرانی ها را دوست دارد. آنتونی عاشق غذاهای ایرانی است و علاقه زیادی به چلوکباب، کشک بادمجان و جوجه کباب دارد.»

مسابقات بوکس حرفه ای قهرمان بوکس جهان رشته بوکس بیوگرافی سینا قائمی بیوگرافی آنتونی جاشوا ایرانیان در خارج ایرانیان در اروپا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ