قیمت انواع یو پی اس +راهنمای خرید UPS مناسب

1

انواع یو پی اس ، مدار یو پی اس ، قیمت دستگاه یو پی اس ،باتری یو پی اس ، راهنمای خرید یو پی اس ،قیمت یو پی اس ۲kva ،قیمت یو پی اس فاراتل ، قیمت یو پی اس ۳kva ، قیمت یو پی اس هژیر صنعت ،قیمت یو پی اس فاران ، قیمت یو پی اس کوچک ،قیمت یو پی اس ۱۰kva ، قیمت یو پی اس آلجا

UPS  مخفف عبارت Uninterruptible power supply ، به معنای منبع تغذیه بدون وقفه است.

ممکن است سوسو زدن نور در یک خانۀ قدیمی بسیار فریبنده باشد. اما این عامل فریبنده برای تجارت‌ها بسیار مشکل زا است. یو پی اس به منظور حمایت از دستگاه‌های الکتریکی مثل کامپیوتر و سیستم تلفن طراحی شده است تا در برابر مشکلات موقتی در منبع تغذیه محافظت ایجاد کند. یو پی اس با ایجاد برق با ثبات از آسیب یا هدر رفتن اطلاعات که با یک shutdown یا خاموشی غیر منتظرۀ کامپیوتر، تلفن و دیگر اجزای حساس رخ می‌دهد، جلوگیری می‌کند.
سیستم‌های یو پی اس با کاهش میزان جریان وارده از مدار دیواری و تقویت جریان برای رسیدن به میزان ثابت کار می‌کند. این تقویت جریان یا توسط یک ترانسفورماتور صورت می‌گیرد که جریان ضعیف را افزایش می‌دهد یا توسط یک باتری داخلی که در مواقع نقص، جانشین منبع تغذیه می‌شود.
اکثر سیستم‌های یوپی‌اس شامل محافظ نوسان ولتاژ نیز می‌باشند که از آسیب دستگاه در زمان افزایش ولتاژ جلوگیری می‌کند.
این راهنما به منظور دادن اطلاعاتی در مورد خرید سیستم‌های یو پی اس نوشته شده است.

قیمت یو پی اس فاران قیمت یو پی اس فاراتل قیمت یو پی اس آلجا قیمت یو پی اس ۲kva راهنمای خرید یو پی اس راهنمای خرید اخبار تکنولوژی UPS چیست

انواع یوپی‌اس

تمام سیستم‌های یوپی‌اس مشابه هم نیستند. سه نوع اساسی یوپی‌اس موجود است.

  • Offline یا Standby: یونیت‌ها در زمان اختلال برق، از منبع برق نرمال به یک باتری داخلی شیفت می‌کنند. تأخیر زمانی کوتاهی تا وصل شدن باتری داخلی وجود دارد. هر چند که این تأخیر باید تا حدی کوتاه باشد که از Shutdown یا خاموشی کامپیوتر جلوگیری کند.
  • یوپی‌اس تعامل بین خطوط (Line interactive): یک ترانسفورماتور دارد تا با هر نوسان نیاز به استفاده از باتری داخلی کاهش یابد. این یونیت‌ها ولتاژ خطوط را همواره کنترل می‌کنند و زمانی که ولتاژ پائین تر از حد مشخصی باشد، ترانسفورماتور را فعال می‌کند. باتری زمانی فعال می‌شود که ولتاژ پائین تر از آن حد ثبت شود.
  • UPS آنلاین: همواره برق را از یک باتری داخلی به دستگاه می‌رساند و باتری مداوم شارژ می‌شود. زمان نقص برق، هیچ تأخیر زمانی وجود ندارد زیرا این یونیت بعنوان منبع اصلی برق عمل می‌کند. زمان قطع برق، یو پی اس به تولید برق ادامه می‌دهد اما دیگر نمی‌تواند شارژ شود.

انتخاب یوپی‌اس مناسب

زمان خرید انواع یوپی‌اس، باید ببینید اختلال برق چقدر بر تجارت شما اثر می‌گذارد.

یوپی‌اس‌های آنلاین بهترین محافظت را ارائه می‌دهند زیرا همواره کار می‌کنند. هزینۀ افزودۀ آنها برای دستگاه‌های کلیدی که Shutdown آنها غیر قابل قبول است، ارزش دارد و معمولاً برای برنامه‌های بحرانی مثل سرور و سیستم‌های تلفن و مخابراتی پیشنهاد می‌شوند.

وقتی قطعی برق و در نتیجۀ آن از بین رفتن اطلاعات بیشتر یک دردسر به حساب می آید تا یک مشکل عمده٬ یوپی‌اس‌های Standby و Line interactive مناسب‌تر هستند. این سیستم‌ها باید بتوانند در اکثر نوسانات، دستگاه را در حال اجرا نگه دارند. اما موقعیت‌هائی نیز وجود دارد که آنها کاملاً طبق انتظار کار نمی‌کنند. آنها بیشتر یک راه حل به صرفه برای دستگاه‌هائی مثل فاکس یا کامپیوترهای مستقل هستند.

یوپی‌اس‌های Line interactive برای شرایطی که نوسانات برق بسیار رایج است مناسب هستند. نوسانات برق زمانی رخ می‌دهد که دستگاه‌هائی مثل تهویۀ هوا مکررا خاموش و روشن می‌شوند و منجر به کاهش جریان و نوسان ولتاژ می‌گردند. در یو پی اس های Line interactive این نوسانات به جای استفاده از باتری داخلی با ترانسفورماتور رفع می‌شوند.

حوه عملکرد هر کدام از دستگاه های UPS در تصاویر زیر بخوبی قابل درک هستند.

قیمت یو پی اس فاران قیمت یو پی اس فاراتل قیمت یو پی اس آلجا قیمت یو پی اس ۲kva راهنمای خرید یو پی اس راهنمای خرید اخبار تکنولوژی UPS چیست

یو پی اس آفلاین

قیمت یو پی اس فاران قیمت یو پی اس فاراتل قیمت یو پی اس آلجا قیمت یو پی اس ۲kva راهنمای خرید یو پی اس راهنمای خرید اخبار تکنولوژی UPS چیست

یو پی اس آنلاین

قیمت یو پی اس فاران قیمت یو پی اس فاراتل قیمت یو پی اس آلجا قیمت یو پی اس ۲kva راهنمای خرید یو پی اس راهنمای خرید اخبار تکنولوژی UPS چیست

یو پی اس لاین اینتراکتیو

به چقدر توان کمکی نیاز دارید؟

احتیاجات دستگاه‌های مصرفی شما تعیین می‌کنند که به چه میزان توان کمکی نیاز دارید. عموماً پیشنهاد می‌شود که یو پی اس ظرفیتی داشته باشد که حداقل ۲۵% بیشتر از نیازهای کل ظرفیت دستگاه‌های متصل به آن باشد. مثلاً یک کامپیوتر رومیزی که با ۱۸۰VA تا ۲۸۰VA جریان کار می‌کند، باید به یوپی‌اس ۳۰۰VA مجهز شود.
با خواندن صفحۀ پشت دستگاه‌های مصرفی می‌توانید میزان استفادۀ برق دستگاه خود را چک نمایید. از آنجائیکه این میزان لزوماً با واحد VA که در یو پی اس استفاده می‌شود بیان نمی‌شود، ماشین حساب خود را دم دست نگه دارید. اگر میزان جریان به آمپر بود، آن را در ولتاژ خط ضرب کنید (در امریکا ولتاژ خط معمولاً ۱۱۰ ولت و در ایران ۲۲۰ ولت است). سپس سایر دستگاه‌های مصرف کننده را به آن اضافه کنید.
همچنین باید تصمیم بگیرند که می خواهید یو پی اس  مرکزی داشته باشید یا توزیع یافته. معمولاً شرکت‌هائی که چندین کامپیوتر در یک اتاق دارند، ارتباط همۀ دستگاه‌ها به یک یوپی‌اس مرکزی را به صرفه‌تر می‌یابند تا اینکه یوپی‌اس‌های جدا بخرند. اما اگر کامپیوترها در چندین اتاق پخش هستند، یوپی‌اس مرکزی دیگر انتخاب معقولی نخواهد بود. [به مقاله یوپی‌اس‌های متمرکز و توزیع یافته مراجعه نمایید]

مدت زمان Backup

اکثر سیستم‌های یوپی‌اس به گونه‌ای طراحی شده‌اند که پس از قطع برق تا حدود ده دقیقه، از طریق انرژی ذخیره شده در باتری‌ها برق خروجی (برای مصرف‌کنندگان) را فراهم کنند. به این مدت زمان Backup time گفته می‌شود. این زمان باید برای shutdown نمودن کامپیوترها مناسب باشد و از بین رفتن اطلاعات جلوگیری نماید. از آنجائیکه قطعی برق در آمریکا بیش از ۲ دقیقه طول نمی‌کشد، این زمان باید برای بیشتر قطعی‌های برق نیز کافی باشد (با این حال این عمل پیشنهاد نمی‌شود).
تولیدکننده‌ها عمر یک باتری را تحت شرایط ظرفیت کامل (full load) یا ظرفیت نیمه (half load) گزارش می‌دهند. کارکرد باتری تحت ظرفیت کامل یعنی یوپی‌اس با ماکزیمم ظرفیت کار خود کار می‌کند. یک یوپی‌اس عادی باید زمان full load را حدود ده دقیقه برق‌دهی نماید. تحت ظرفیت نیمه، یعنی وقتی که یوپی‌اس تنها به اندازه نصف توانش به مصرف‌کننده سرویس می‌دهد، این زمان معمولاً بیش از سه برابر می شود.
گزینه دیگر خرید باتری اضافی است. این باتری های اضافی قیمت خرید شما را ممکن است بسیار بالا ببرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مدت زمان برق دهی به مقاله زمان بک آپ یا زمان برق دهی مراجعه نمایید.

هزینۀ کافی ندارید؟

متوقف کننده‌های نوسان یا همان استابیلایزرها شیوه ارزانی برای محافظت در برابر نوسان و پالس‌هائی است که به تجهیزات حساس شما آسیب می رساند. استابلایزرها از یو پی اس ها ارزان هستند.

یوپی‌اس‌های بزرگتر در برابر یو پی اس های بیشتر

به صرفه‌تر است که برای چندین دستگاه مصرف کننده مانند کامپیوتر به جای استفاده از چند یو پی اس ، یک یوپی‌اس یزرگ‌تری را انتخاب نمایید.

نحوه انتخاب توان یو پی اس و باتری مناسب چیست؟

یکی از دغدغه های مربوط به خرید یو پی اس و فروش یو پی اس ، محاسبه صحیح یو پی اس و آمپر باتری مورد نیاز مصرف کننده است. با مطالعه این پست می توانید از این پس به راحتی خودتان این محاسبات را انجام دهید.

برای انتخاب یو پی اس مناسب ابتدا باید توان تجهیزات موجود محاسبه گردد . با توجه به توان محاسبه شده ، بهتر است یو پی اس ای با توان بالاتر انتخاب گردد . به عنوان نمونه اگر اداره ای دارای ۶ دستگاه کامپیوتر باشد و توان هر کامپیوتر ۲۵۰ وات فرض شود ، توان مجموع کامپیوترها برابر ۱۵۰۰ وات می شود ، حال برای انتخاب یو پی اس ۳۰ درصد بالاتر از این توان را محاسبه می کنیم که برابر ۱۹۵۰ وات خواهد شد ، لذا با توجه به ضریب توان ( Power Factory ) دستگاه یوپی اس و این که در بازار توان UPS با توان ظاهری آن و بر حسب KVA شناخته می شود ، در این حالت دستگاه مناسب ۳KVA خواهد بود.

یو پی اس ها اغلب دارای بازده بالای ۹۵% بوده ، بسته به میزان توان مصرف کننده و باطری خود قادرند تا مدت زمان مشخصی که از فرمول زیر محاسبه می شوند ، برق خروجی را تامین کنند.

قیمت یو پی اس فاران قیمت یو پی اس فاراتل قیمت یو پی اس آلجا قیمت یو پی اس ۲kva راهنمای خرید یو پی اس راهنمای خرید اخبار تکنولوژی UPS چیست

به عنوان مثال یک یوپی اس با دو باتری ۱۲ ولت و۵۵ آمپر ساعت در حال تغذیه یک کامپیوتر ۳۰۰ وات قادر است بیش از ۳.۳ ساعت کامپیوتر را روشن نگه دارد. دستگاه با مشخصات فوق قادر است ۱۶ لامپ مهتابی ۶۰ وات را به مدت یک ساعت روشن نگه دارد.

انتخاب بهترین باتری برای یو پی اس

یکی از مهم ترین نکات بعد از انتخاب یو پی اس مورد نظر ، انتخاب بهترین باتری با آمپرساعت مناسب برای یوپی اس است. چرا که از UPS انتظار می رود تا در هنگام قطعی برق بتواند برق مورد نیاز دستگاه های متصل را تأمین نماید و این امر به عهده باطری ها می باشد لذا باید در انتخاب آنها دقت لازم به عمل آید.

از فرمول زیر به راحتی می توان با دانستن میزان زمان پشتیبانی ، آمپرساعت باتری ، و با دانستن آمپرساعت باتری ، میزان ساعت پشتیبانی را محاسبه نمود:

قیمت یو پی اس فاران قیمت یو پی اس فاراتل قیمت یو پی اس آلجا قیمت یو پی اس ۲kva راهنمای خرید یو پی اس راهنمای خرید اخبار تکنولوژی UPS چیست

مثال: توان مصرفی دستگاه ها برابر با ۲۰۰۰ وات و ۲ ساعت می خواهد هنگام قطعی برق دستگاه کار کند، به عبارتی دیگر میزان ساعت پشتیبانی ۲ ساعت نیاز دارد؟

با توجه به مصرف ۲۰۰۰ وات دستگاه یو پی اس پیشنهادی می تواند یو پی اس ۳KVA و یا یو پی اس ۵KVA باشد که بهتر است ۵KVA باشد ( دلیل انتخاب یو پی اس ) اما در فرمول فوق فرقی بین این دو نیست چون ولتاژ باطری هر دو برابر ۴۸ ولت می باشد، لذا داریم :

قیمت یو پی اس فاران قیمت یو پی اس فاراتل قیمت یو پی اس آلجا قیمت یو پی اس ۲kva راهنمای خرید یو پی اس راهنمای خرید اخبار تکنولوژی UPS چیستدر نتیجه با باطری ۸۳AH ، می تواند ۲ ساعت از دستگاه هنگام قطعی برق استفاده کند اما از آنجهت که باطری ۸۳AH نیست ، اولین آمپر بالایی پیشنهاد داده می شود ، یعنی ۱۰۰AH

نکته: در فرمول فوق آمپرساعت یک باطری بدست می آید ، سپس با توجه به ولتاژ باطری دستگاه یو پی اس ، تعداد باطری مشخص می گردد مثلا در مثال فوق چون ولتاژ باطری ۴۸v می باشد نیاز به ۴ باطری ۱۰۰AH ، ۱۲v است.

قیمت یو پی اس فاران قیمت یو پی اس فاراتل قیمت یو پی اس آلجا قیمت یو پی اس ۲kva راهنمای خرید یو پی اس راهنمای خرید اخبار تکنولوژی UPS چیست

حال با یک تغییر در فرمول اول می توان به راحتی در صورت مشخص بودن آمپرساعت باطری، میزان ساعت پشتیبانی را بدست آورد. در قسمت زیر می توانید این محاسبات را به صورت خودکار انجام دهید با این توضیح که در این محاسبات برای نزدیک تر شدن عدد به واقعیت ، بازدهی باتری یو پی اس ۷۰% محاسبه شده است

قیمت انواع یو پی اس

یو پی اس یا به اصطلاح منبع دائمی تامین برق، امروزه جای خاصی در میان لوازم برقی کمکی برای خود ایجاد کرده است. انواع و اقسام  یو پی اس امروزه توسط تولید کنندگان ایرانی و خارجی ساخته و در دامنه وسیعی از توان و مشخصات فنی ارائه می شوند. از نقطه نظر قیمت یو پی اس ذخیره برق باید گفت، قیمت به همه عوامل و مشخصات فنی بستگی دارد و حتی تا حدی به برند مورد تقاضا نیز بستگی دارد.

کیفیت قطعات و بویژه باتری در انواع اروپایی و برخی انواع چینی بسیار خوب است. باتری ها که قلب یو پی اس به حساب می آیند  بسته به ضخامت باتری در سه کلاس قرا میگیرند که ضخیم ترین باتری ها مربوط به کلاس L است. بیشتر باتری ها از نوع تک سلولی اند ولی انواع دو سلولی نیز وجود دارند. قیمت معمول برای یک یو پی اس با ذخیره ۲ تا ۴ ساعت و حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ ولت آمپر توان، حدود ۵۰۰ هزار تومان است. انواع صنعتی تا ۱۰ میلیون تومان هم وجود دارد.

یو پی اس سونر ۱KVA باتری داخلی

قیمت : ۱,۳۰۰,۰۰۰ تومان

یو پی اس توان پایین سونر مناسب سیستم های کوچک خانگی ، اداری ، دوربین های مداربسته و درب های الکترونیک

یو پی اس سونر ۳KVA سینوسی کامل

قیمت : ۱,۸۵۰,۰۰۰ تومان

یو پی اس توان پایین سونر مناسب سیستم های کوچک خانگی ، اداری ، دوربین های مداربسته و درب های الکترونیک

یو پی اس سونر ۷KVA سینوسی کامل

قیمت : ۳,۴۰۰,۰۰۰ تومان

یو پی اس توان متوسط سونر مناسب سیستم های ، اداری ، صنعتی ، دستگاههای پزشکی ، دندانپزشکی ،  بیمارستانی و آزمایشگاهی ، روشنایی ، کامپیوتر و سرور

یو پی اس تکام مدل TU7003-285i LCD PLUS ظرفیت ۸۵۰VA به همراه باتری داخلی

قیمت برای شما: ۴۱۷,۰۰۰ تومان

یو پی اس AEG مدل Protect A ظرفیت ۱۰۰۰VA باطری داخلی

قیمت برای شما: ۱,۵۲۶,۰۰۰ تومان

یو پی اس فاران مدل Blazer ظرفیت ۱۲۰۰VA باتری داخلی

قیمت برای شما: ۷۳۰,۰۰۰ تومان

یو پی اس فاران مدل Titan Plus ظرفیت ۱KVA باتری داخلی

قیمت برای شما: ۱,۷۹۰,۰۰۰ تومان

یو پی اس فاران مدل Titan Plus ظرفیت ۳KVA باتری داخلی

قیمت برای شما: ۳,۲۳۰,۰۰۰ تومان

یو پی اس ماتا مدل SKN-M 3 KVA ظرفیت ۳KVA باتری بیرونی

قیمت برای شما: ۲,۲۰۰,۰۰۰ تومان

یو پی اس OLNINE تکام مدل TU7005 -901II. 24VDC ظرفیت ۱۰۰۰VA

قیمت ۱,۴۰۰,۰۰۰ تومان

یو پی اس فاران مدل Vigor RT ظرفیت ۳KVA باتری داخلی

قیمت برای شما: ۳,۱۹۰,۰۰۰ تومان

 

یو پی اس فاراتل VENUS 1300
UPS Faratel VENUS 1300
یو پی اس-متعلقات UPS FARATEL

قیمت:  ۸,۱۰۰,۰۰۰ ریال

یو پی اس فاراتل DsS 3000X-RT
Faratel UPS DsS 3000X-RT
یو پی اس-متعلقات UPS FARATEL

قیمت: ۳۳,۵۰۰,۰۰۰ ریال

یو پی اس فاراتل CAD 10KX3-RT4U
Faratel UPS CAD 10KX3-RT4U
یو پی اس-متعلقات UPS FARATEL

قیمت: ۹۹,۵۷۰,۰۰۰ ریال

یو پی اس آلجا FR-UK-3130
UPS ALJA FR-UK-3130
یو پی اس-متعلقات UPS ALJA

قیمت: ۲۰۳,۰۰۰,۰۰۰ ریال

یو پی اس آلجا AJ3120
UPS ALJA AJ3120
یو پی اس-متعلقات UPS ALJA

قیمت: ۶۸۷,۰۰۰,۰۰۰  ریال

لیست قیمت مصرف کننده انواع UPS نیروسان ، سری Line-Interactive

مدل دستگاه میزان توان توان بر حسب تعداد کامپیوتر زمان برق دهی پس از قطع برق شهر نوع باتری تعداد باتری قیمت یو پی اس -ریال
Niroosan: Eco 700 VA ۷۰۰ VA یک دستگاه ۲۵ :دقیقه ۱۲V-7AH عدد ۱ ۳.۰۰۰.۰۰۰
Niroosan: Eco 1200 VA ۱۲۰۰ VA دو دستگاه ۲۵ :دقیقه ۱۲V-7AH عدد ۲ ۵.۸۰۰.۰۰۰
Niroosan: Eco 1600 VA ۱۶۰۰ VA سه دستگاه ۱۵ :دقیقه ۱۲V-9AH عدد ۲ ۶.۸۰۰.۰۰۰
Niroosan: Eco 2000 VA ۲۰۰۰ VA چهار دستگاه ۱۵ :دقیقه ۱۲V-9AH عدد ۲ ۸.۰۰۰.۰۰۰

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. یو پی اس می گوید

    لیست قیمت یو پی اس مارو هم اگر خواستین براتون بفرستم بزارین