تلگرام هم هک شد /شماره تلفن ادمین های تلگرام لو رفت +عکس

0

در چند روز اخیر خبری درباره یکی از پیام‌رسان‌های داخلی منتشر شد که نگرانی کاربران را برانگیخت. آن خبر این بود که برخی از افراد توانسته بودند از طریق پاسخ وبسرویس‌ها به شماره موبایل کانال و اعضای گروه در این پیام‌رسان دست پیدا کنند.

تیم فنی پیام‌رسان مذکور با تغییر الگوریتم آن توانستند به جای شماره‌ی کاربر از عدد اختصاصی دیگری استفاده ‌کنند. یعنی در حساب کاربری روشی وجود دارد که شماره حتی برای هکرها هم قابل رویت نیست. حل این مشکل در کمتر از یک روز نشان از توان بالای تخصصی تیم فنی و امنیتی پیام‌رسان‌های داخلی دارد.

اما در این بین نکته‌ای که مغفول ماند، این بود که آن مشکل امنیتی فقط مربوط به پیام‌رسان مذکور نبوده و با توجه به اینکه اکثر شبکه‌های اجتماعی در برنامه‌نویسی خود از شماره موبایل کاربر برای احراز هویت استفاده می‌کنند، همه‌ی آن‌ها این مشکل را دارند؛ البته هیچ کدام از آن‌ها هنوز نتوانستند آن را مانند پیام‌رسان داخلی‌ای که به آن اشاره شد، حل کنند.

یکی از برنامه‌نویسان کشورمان با انتشار پستی در حساب توییتری خود از وجود این باگ امنیتی در تلگرام خبر داد که امکان دسترسی به شماره تلفن ادمین‌های تلگرام را ایجاد می‌کند.

وی در توییتر نوشت:

“صرف نظر از دعوای سروش و تلگرام؛

باگ سروش رو که یکی از همکارِان برنامه نویس گزارش کرده بود، با تلگرام مقایسه کردم.

نتیجه جالب بود؛

حتی در تلگرام هم میشه شماره تلفن ادمین کانال‌ها رو پیدا کرد.

از کانال وزیر اطلاعات بگیر تا مشاور رییس جمهور تا کانال ورزشی نود!”

هکرهای معروف هکر ایرانی هک تلگرام شماره تلفن ادمین‌ کانال تلگرام خطرات تلگرام پیام رسان سروش برنامه تلگرام امنیت تلگرام چقدر است آموزش حرفه ای تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ