ساعت بازی پرسپولیس و پارس جنوبی جم +پیش بازی

0

زمان بازی پرسپولیس و پارس جنوبی جم

هجدهمین دوره لیگ برتر، پنجشنبه شب با برگزاری ۸ دیدار هم‌زمان به پایان خواهد رسید و در یکی از مهم‌ترین دیدارهای این هفته در جم، پرسپولیس به مصاف پارس جنوبی می‌رود.

پرسپولیس در صورت کسب یک امتیاز به سومین قهرمانی پیاپی در لیگ برتر دست می‌یابد. این تیم که عنوان پرافتخارترین تیم ادوار لیگ را در اختیار دارد با این قهرمانی این عنوان را در لیگ برتر نیز می‌تواند به دست آورد. مدافع عنوان قهرمانی تنها در شرایطی جام را از دست خواهد داد که در جم دست خالی میدان را ترک کند و سپاهان در اصفهان استقلال خوزستان را شکست دهد.

پرسپولیس که در این فصل، رکورد کمترین باخت در یک فصل را در تاریخ لیگ برتر از خود به جای گذاشته است احتیاج به یک بازی بدون شکست دیگر دارد. علیرضا بیرانوند که رکورددار کلین‌شیت در این فصل است با یک بار دیگر بسته نگه داشتن دروازه خود پرسپولیس را به دوازدهمین قهرمانی ادوار لیگ ایران می‌رساند.پرسپولیس با ۸ گل خورده بهترین خط دفاع بازیهای خارج از خانه را دارد.

زمان بازی پارس جنوبی و جم پرسپولیس:

پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۲۱:۳۰ پخش زنده از شبکه سه

ورزشگاه تختی جم

داور: اشکان خورشیدی

کمک‌ها: علیرضا ایلدروم – مهدی عالیقدر کمک داوران اضافی: سیدعلی میرغفاری – محمدحسین ترابیان داور چهارم: حسن انتظاری ناظر: مسعود عنایت

سرخپوشان پایتخت تنها یک بار در شهر جم به مصاف شاگردان مهدی تارتار رفته اند که آن بازی هم با برد ۱-۰ پرسپولیس به پایان رسید. دیداری که البته حواشی خاص خود را نیز به همراه داشت؛ از جمله از دست دادن ضربه پنالتی توسط محسن فروزان که تا مدت نَقل محافل خبری بود. شایان مصلح در دقیقه ۹۶ توانست گل برتری پرسپولیس را به ثمر برساند تا شاگردان برانکو به یک برد ارزشمند خارج از خانه در لیگ هفدهم دست یابند.

پرسپولیس در حساس‌ترین مقطع فصل، از روزهای خوب خود فاصله گرفته و در ۴ بازی گذشته به تساوی رسیده است. از آخرین پیروزی این تیم در لیگ و آسیا ۳۳ روز می‌گذرد.پارس جنوبی حریف سرخپوشان که در تعیین قهرمان لیگ نقش خواهد داشت در رتبه دوازدهم جدول جای دارد. این تیم در ۱۱ بازی قبلی خود تنها یک برد بدست آورده است و کلاً نیم فصل دوم خوبی را پشت سر نگذاشته است. نماینده استان بوشهر در ۹ دیدار که با ۵ تیم بالای جدول داشته تنها ۶ امتیاز کسب کرده است.پارس جنوبی پایین‌ترین تیم جدول است که سرمربی خود را حفظ کرده است. هدایت پارس جنوبی بر عهده مهدی تارتار است که در ۷ تقابل قبلی برابر پرسپولیس تنها یک پیروزی داشته است.

 

برنامه بازیهای لیگ برتر برنامه بازیهای پرسپولیس باشگاه پارس جنوبی جم بازی پرسپولیس امروز ساعت چنده اسامی بازیکنان تیم پارس جنوبی جم اخبار لیگ برتر فوتبال اخبار فوری پرسپولیس

پرسپولیسی‌ها در دو فصل گذشته، عادت داشتند قبل از شروع هفته پایانی قهرمانی را قطعی کنند اما این فصل، کارشان به هفته آخر کشیده است. البته آن‌ها هم برای قطعی کردن قهرمانی، فقط یک امتیاز می‌خواهند و به همین دلیل، احتمالا برانکو از کم ریسک‌ترین ترکیب ممکن استفاده خواهد کرد.

علیرضا بیرانوند بعد از یک هفته غیبت و گل خوردن پرسپولیس مقابل ماشین‌سازی، به دروازه تیمش برمی‌گردد. در خط دفاع هم شیری، سیدجلال و شجاع بدون جانشین هستند و نادری هم مثل بیرانوند، می‌تواند به ترکیب اصلی اضافه شود. در بازی با ماشین‌سازی، مصلح جای نادری را گرفت و این تغییر، به سود پرسپولیس تمام نشد.

کمال، ترابی و نوراللهی، طبق معمول وظیفه نگه داشتن مالکیت توپ در اختیار پرسپولیس را دارند و برای این تیم موقعیت می‌سازند. در پست هافبک تهاجمی، سروش رفیعی در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت. خلاقیت او در لحظات سخت، می‌تواند فشار را روی پرسپولیس کمتر کند. در خط حمله هم با بازگشت بودیمیر و آمادگی او برای بازی کردن، دوباره زوج علیپور و بودیمیر تبدیل به انتخاب اول برانکو شده‌اند. در بازی قبلی با ماشین سازی با وجود عملکرد نه چندان خوب پرسپولیس، بودیمیر پنالتی گرفت و علیپور، گل مساوی را زد.

یک احتمال دیگر هم وجود دارد، پرسپولیس به سیستم فصل قبل خود برگردد و با دو هافبک دفاعی کمال کامیابی نیا و احمد نوراللهی بازی کند. سروش نیمکت نشین شود، ترابی و نعمتی در دو سمت راست و چپ خط هافبک قرار بگیرند.

این ستاره‌ها یک جشن قهرمانی، یا یک پایان غم انگیز برای پرسپولیس در پایان نود دقیقه رقم می‌زنند.

تیم پارس جنوبی جم یکی از ضعیف ترین تیم های نیم فصل دوم بوده اما با این حال حریف خطرناکی برای پرسپولیس محسوب می شود. این دیدار به میزبانی تیم مهدی تارتار برگزار خواهد شد و پارسی ها می توانند از امتیاز میزبانی هم استفاده کنند.

وضعیت چمن ورزشگاه تختی جم بی تردید بر مسابقه تاثیر منفی خواهد گذاشت اما باتوجه به این که پارسی ها سابقه انجام ۱۴ مسابقه در این فصل در این ورزشگاه را دارند، کارشان به مراتب راحت تر خواهد بود.

شرایط نامطلوب چمن ورزشگاه تختی جم، مهدی تارتار را مجبور می کند تا به تیمش فرمان ارسال توپ بلند را بدهد. آن ها آنقدر در طول فصل این کار را انجام داده اند که حالا یکی از قدرتمندترین تیم ها در این زمینه هستند. نگاهی به نبردهای هوایی نماینده استان بوشهر نشانگر این است که پرسپولیسی ها باید خود را برای یک جنگ تمام عیار روی آسمان آماده کنند.

در سه دیدار اخیر خانگی پارس جنوبی جم، این تیم در مجموع ۲۱۲ نبرد هوایی داشته است. به عبارتی در هر بازی حدود ۷۰ دوئل هوایی که از میزان استاندارد در دیگر بازی ها بسیار بیشتر است. میزان برتری پارسی ها در این دوئل ها ۵۳ درصد بوده که البته انتظار می رفت این عدد بیش از این ها باشد.

در بازی پارس جنوبی و استقلال خوزستان، بازیکنان زردپوش در ۷۶ دوئل هوایی شرکت کردند و توانستند ۴۵ تا را به نفع خود تمام کنند. در بازی با سپیدرود نیز برتری ۳۱ به ۲۹ از آن پارسی ها بود اما آن ها در جدال با ذوب آهن، روی آسمان بازنده شدند و بازی را هم واگذار کردند.

 

شاید بتوان از این موضوع چنین نتیجه گرفت که اگر  پرسپولیس بتواند در دوئل های هوایی بر تیم مهدی تارتار غلبه کند، شانس خوبی برای برتری برابر این تیم خواهد داشت. نکته مثبت برای پرسپولیسی ها این است که شجاع خلیل زاده، شایان مصلح، سیدجلال حسینی، کمال کامیابی نیا، علی علیپور و… مهره های سرزنی هستند که در پست های مختلف به میدان می روند و می توانند با بازیکنان سرزن تیم میزبان رقابت کنند.

 

احتمالا هم بیش از ۷۰ نبرد هوایی بین بازیکنان دو تیم شکل خواهد گرفت. اگر پرسپولیس بتواند میانگین کلی پارس جنوبی را به کمتر از ۵۰ برساند، اتفاق بزرگی را رقم می زند و می تواند به پیروزی مهمی دست پیدا کند اما از آن طرف، تنها مسئله ای که قهرمانی قرمزها را به خطر می اندازد و سپاهان را امیدوار می کند، همین دوئل های هوایی و برتری دوباره پارس در آسمان است.

شاگردان مهدی تارتار در شرایطی روز پنجشنبه در حساس ترین بازی هفته پایانی لیگ برتر مقابل پرسپولیس قرار می گیرند که همه بازیکنان این تیم آماده مسابقه هستند. پارسی ها برای این بازی نه محرومی دارند و نه بازیکن آسیب دیده ای در جمع نفرات آنها دیده می شود و به همین خاطر امیدوارند مقابل پرسپولیس نتیجه خوبی به دست آورند.

البته فرزاد حاتمی که چند هفته قبل به دلیل بی انضباطی با نظر تارتار از پارس جنوبی کنار گذاشته شده بود، همچون دیدارهای گذشته در ترکیب این تیم حضور ندارد و مقابل پرسپولیس هم بازی نخواهد کرد. بی تردید حضور همه بازیکنان دست مهدی تارتار را برای بازی پنجشنبه باز می گذارد و هواداران جمی را امیدوار به کسب موفقیت می کند.

نتایج آخرین بازی های رودروی پرسپولیس و پارس جنوبی جم

نتیجه تاریخ تورنومنت
پرسپولیس تهران  ۳  —  ۱ پارس جم بوشهر ۱۳۹۷-۹-۲۳ لیگ برتر ایران
پرسپولیس تهران  ۱  —  ۱ پارس جم بوشهر ۱۳۹۷-۱-۲۲ لیگ برتر ایران
پارس جم بوشهر  ۰  —  ۱ پرسپولیس تهران ۱۳۹۶-۹-۴ لیگ برتر ایران

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ