علت اصلی مرگ و میر تهرانی ها در سال ۹۶ چه بود؟

0

بر اساس آمارهای سازمان ثبت ‌احوال استان تهران در سال ۱۳۹۶ تعداد ۵۷۲۹۷ واقعه فوت در استان به ثبت رسیده که از این تعداد ۳۲۱۲۳ واقعه مربوط به فوت مردان و ۲۴۸۲۳ واقعه مربوط به زنان بوده است. همچنین تعداد ۳۵۱ واقعه فوت نامشخص نیز به ثبت رسیده است. از طرفی بیشترین نرخ فوت‌های ثبت شده مربوط به شهرستان تهران با ۵.۴۲ درصد و کمترین آن مربوط به کهریزک با ۰.۱۶ درصد بوده است.

در سال ۹۶ از مجموع ۵۴۷۹۶ واقعه فوت جاری ثبت شده از تعداد کل فوتی‌های استان، ۴۵.۸۴ درصد از فوتی ها در گروه سنی بیشتر از ۷۵ سال به ثبت رسیده که بیشترین درصد از فوت جاری ثبت شده در این گروه سنی قرار دارد. همچنین در این گروه سنی، تعداد فوت شدگان ۴۹.۹۱ درصد مرد و۵۰.۰۹ درصد زن راشامل می شوند .کمترین درصد فوت جاری هم مربوط به گروه سنی ۱۰ تا ۱۴ سال با حدود ۰.۳۷ درصد است.

براساس این گزارش، تعداد ۵۴۷۹۶ واقعه فوت جاری در سال ۹۶ در استان تهران به ثبت رسیده است که تعداد فوت جاری ثبت شده در نقاط شهری برابر با۵۴۵۶۰ واقعه وتعداد فوت‌های‌ جاری ثبت شده در نقاط روستایی برابر با ۲۳۶واقعه است. از طرفی تعداد فوت‌های ثبت شده مردان ۳۱۰۵۵ مورد و تعداد فوت‌های ثبت شده زنان برابر با ۲۳۷۴۱ نفر است که نسبت جنسی فوت جاری در استان برابر با ۱۳۰ است.

همچنین بیش از ۵۰ هزار واقعه فوت در سال ۹۶ در استان تهران ثبت شده که از این تعداد دلایل فوت۲۵۶۱۴ نفر با سهم درصدی۴۴.۷۰ بر اثر بیماری های قلبی و عروقی بوده است.بعد از آن نیز بیماری‌های دستگاه تنفسی با سهم درصدی ۱۴.۱۹و بیماری های عفونی و انگلی با سهم درصدی۹.۹۳ جایگاه دوم و سوم عوامل فوت تهرانی ها را به خود اختصاص داده‌ است.

مجله سلامت علت مرگ و میر در ایران زندگی در تهران خودکشی در تهران بیماری های قلبی عروقی ایست قلبی اخبار تهران آمار مرگ و میر در تهران مجله سلامت علت مرگ و میر در ایران زندگی در تهران خودکشی در تهران بیماری های قلبی عروقی ایست قلبی اخبار تهران آمار مرگ و میر در تهران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ