چرا زنان و دختران فرانسوی چاق نمی‌شوند؟

0

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از خود بپرسید چرا زنان فرانسوی چاق نمی‌شوند. البته این تصور غلطی است که آنها اضافه وزن پیدا نمی‌کنند، زیرا استعداد این مساله را دارند اما به این خاطر که به تغذیه سالم و رژیم‌غذایی خود اهمیت بسیاری می‌دهند، از اندام زیباتر و جسم سالم‌تری برخوردار هستند.

با این تفاسیر شاید برایتان جالب باشد تا بیشتر با تفاوت‌های سبک‌زندگی و رژیم غذایی دو کشور فرانسه و آمریکا آشنا شوید تا دلیل چاقی آمریکایی و خوش‌اندامی فرانسوی را متوجه شوید. اگر این‌طور است، از شما دعوت می‌کنیم تا ادامه مطلب را از نظر بگذرانید.

زندگی در فرانسه زنان زیبای فرانسوی زن فرانسوی راز لاغری دختر فرانسوی چگونه بدون ورزش لاغر شویم بهترین روش لاغر شدن بهترین رژیم لاغری برنامه رژیم غذایی فرانسوی اخبار فرانسه

مقدار غذایشان کم، اما سیرکننده است
فرانسوی‌ها همیشه حواسشان به لقمه‌های غذایی‌شان هست.

بوفه‌ها و اغذیه‌فروشی‌های فرانسه همانند آمریکا مملو از فست‌فود و غذاهای چرب با مقادیر زیاد نیست، بلکه غذاهایی کوچک با حجم اندک سرو می‌شوند. این غذاها اغلب حاوی گوشت، سبزیجات، پنیر و نان است و با اینکه حجم کمی دارند، اما سیرکننده هستند.

مصرف فست‌فود در فرانسه بسیار کم است
مردم فرانسه ترجیح می‌دهند خودشان در خانه غذای کامل تهیه و مصرف کنند

در تحقیقی که در سال ۲۰۱۲ میلادی صورت گرفت، مشخص شد هر یک آمریکایی از ۴ نفر دست‌کم روزی یک بار فست‌فود مصرف می‌کند. مردم فرانسه اما اولویت اصلی‌شان پخت غذای سالم و کامل در خانه است و بیشتر هم به مواد غذایی محلی و سنتی توجه نشان می‌دهند.

هنگام صرف غذا فقط حواسشان به غذا خوردن است
غذا خوردن در فرانسه مثل یک رویداد می‌ماند

در آمریکا بسیار عادی است که یک نفر پشت فرمان ماشین یک عدد کنجدعسلی به عنوان ناهار میل کند، یا پشت میز کار، ساندویچ آماده‌ای را گاز بزند. اما در کشور فرانسه چنین صحنه‌هایی را شاهد نیستید. مردم این کشور اروپایی هنگام صرف غذا از هر گونه عاملی که سبب حواس‌پرتی می‌شوند، مانند تماشای تلویزیون، رانندگی کردن یا کار با کامپیوتر پرهیز می‌کنند.

غذا خوردن برای مردم فرانسه همانند یک رویداد اجتماعی است و عموما دور میز نشسته و گروهی، با دوستان یا اعضای خانواده به صرف غذا می‌پردازند.

زندگی در فرانسه زنان زیبای فرانسوی زن فرانسوی راز لاغری دختر فرانسوی چگونه بدون ورزش لاغر شویم بهترین روش لاغر شدن بهترین رژیم لاغری برنامه رژیم غذایی فرانسوی اخبار فرانسه

صبحانه سبک‌ترین وعده غذایی فرانسوی‌هاست
آنها هرگز صبحانه سنگین میل نمی‌کنند

اغلب ما تصور می‌کنیم که صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است و همه تلاشمان هم این است که صبحانه کامل میل کنیم. اما در فرانسه، مردم اولین وعده غذایی خود را بسیار سبک صرف می‌کنند که شامل نان، کره، مربا یا عسل است.

در مقابل، آمریکایی‌ها گوشت، بیکن، سیب‌زمینی، لوبیا یا پنیر را اغلب در صبحانه‌های خود دارند.

آنها اعتدال را سرلوحه زندگی می‌دانند
در مصرف خوراکی‌ها زیاده‌روی نمی‌کنند

چربی و کربوهیدرات را در خوراکی‌های فرانسوی هم می‌توان به وفور پیدا کرد. مردم این کشور اروپایی بدون حذف کردن هیچ کدام از گروه‌های خوراکی و مواد غذایی، با این طرزفکر که به‌اندازه باید مصرف کرد، از انواع شیرینی‌ها نیز لذت می‌برند. یعنی برعکس آمریکایی‌ها، در مصرف خوراکی‌ها زیاده‌روی نمی‌کنند و با میانه‌روی هم از خوراکی‌ها لذت می‌برند و هم سالم و خوش‌اندام باقی می‌مانند.

فرانسوی‌های از همه اندام‌های حیوانات استفاده می‌کنند
مردم فرانسه دورریز غذایی چندانی ندارند

مردم کشور فرانسه اعتقاد دارند که دام‌های خوراکی هیچ عضو اضافه‌ای ندارند که لازم باشد دور ریخته شود! آنها از پا، جگر، سیراب و شیردان گرفته تا زبان و چشم و روده‌های حیوانات را مصرف می‌کنند. اگر قصد دارید در فرانسه غذای گوشتی سفارش دهید، توصیه می‌کنیم در مورد محتویات آن از گارسون سوال نپرسید.

آنها باشگاه نمی‌روند
در عوض در زندگی روزمره خود فعالیت زیادی دارند

برخلاف تصور، مردم فرانسه خیلی کم در باشگاه‌های ورزشی ثبت‌نام می‌کنند (با هدف لاغری). در عوض، هر روز پیاده‌روی، شنا و فعالیت‌های زیاد دارند.

مواد غذایی تازه خریداری می‌کنند
در فریزر فرانسوی‌های غذای آماده‌ای مشاهده نخواهید کرد

در تحقیقات علمی دیگری مشخص شد که آمریکایی‌ها، ۳۱ درصد بیشتر از غذاهای تازه، از انواع آماده، نیمه‌آماده و فریزری استفاده می‌کنند. در عوض، در فرانسه رفتن به میوه و تره‌بار یک عادت همیشگی است و آنها از سبزیجاتی همچون تره‌فرنگی، بادمجان، قارچ تا پنیر بری و راکفورد را همیشه به صورت تازه خریداری می‌کنند.

زندگی در فرانسه زنان زیبای فرانسوی زن فرانسوی راز لاغری دختر فرانسوی چگونه بدون ورزش لاغر شویم بهترین روش لاغر شدن بهترین رژیم لاغری برنامه رژیم غذایی فرانسوی اخبار فرانسه

فرانسوی‌ها هر شب دسر می‌خورند
البته دسر لزوما شیرینی نیست

شیرینی خامه‌ای، موس و ماکارون همه شیرینی‌های مشهور فرانسوی هستند اما مردم این کشور از این خوراکی‌ها به عنوان دسر استفاده نمی‌کنند. دسر که اغلب شب‌ها صرف می‌شود شامل میوه‌های تازه است. مصرف شیرینی در فرانسه بسیار کمتر از کشور آمریکاست.

 

منبع: روزیاتو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ