چگونه ارز مسافرتی بگیریم؟ میزان ارز مسافرتی چقدر است؟

0

ارز مسافرتی به چه کشورهایی تعلق میگیرد ، نرخ ارز مسافرتی سال ۹۷ ، قیمت ارز مسافرتی بانک ملی و ملت ، نحوه دریافت ارز مسافرتی در فرودگاه امام ، سهمیه ارز مسافرتی ۹۷ ، میزان ارز مسافرتی در سال ۹۷ ، مقدار ارز مسافرتی ،ارز مسافرتی بانک سامان

شعب بانکهای ملی و سامان ارز مسافرتی را فقط در غالب یورو و با قیمتی نزدیک ۵۴۰۰ تومان به متقاضیان می فروشند.

بانک مرکزی در توضیحی اعلام کرده است: نرخ برابری ارزها هر روز محاسبه و اعلام می شود.

برهمین اساس، نرخ هر ارز براساس نرخ اعلام شده توسط بانک مرکزی به علاوه ۳ درصد کارمزد توسط بانکها محاسبه می شود و ارز بر مبنای این فرمول محاسبه به فروش می رسد.

بعد از اعلام تصمیم دولت برای ارز تک‌نرخی در قیمت ۴۲۰۰ تومان، بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای از سیاست‌های جدید این بانک برای توزیع ارز مسافرتی رونمایی کرد.

برهمین اساس اعلام شد که ارز مسافرتی برای یک بار سفر در سال به‌میزان ۱۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها به مسافران در مرزهای خروجی هوایی پرداخت می‌شود. میزان ارز مسافرتی پرداختی به مسافران هوایی به کشورهای هم‌مرز و کشورهای مشترک المنافع به‌غیر از عراق ۵۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها می‌باشد.

مراجعه تسنیم به شعب ارزی که مسئولیت فروش ارز مسافرتی را به‌عهده دارند حکایت از آن دارد که این شعب به مسافران در همان ابتدا اعلام می‌کنند که فقط یورو را به‌عنوان ارز مسافرتی می‌فروشند.

شعب فروشنده ارز مسافرتی، قیمت یورو را برای روز جاری نزدیک به ۵۴۰۰ تومان اعلام کرده و می‌گویند: این نرخ هر روز از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود و متغیر است.

این درحالی است که بانک مرکزی نرخ فروش یورو در مرکز مبادلات ارزی را برای روز جاری ۵۱۶۱ تومان اعلام کرده است؛ البته در بازار آزاد نرخ فروش یورو ۶۸۶۰ تومان است.

مقتاضیان ارز مسافرتی با ارائه مدارک مورد نیاز (گذرنامه معتبر جمهوری اسلامی ایران، بلیط هواپیما، ویزای کشور مقصد ــ در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند ــ و رسید پرداخت عوارض خروج از کشور) در واحدهای بانک های ملی ایران و سامان نسبت به واریز ریالی آن اقدام و در قبال آن رسید دریافت می‌کنند.

باجه‌های بانک ملی ایران در گیت‌های خروجی فرودگاه‌های بین المللی امام خمینی(ره)، اصفهان، شیراز، تبریز، ارومیه و اهواز با دریافت رسید نسبت به پرداخت ارز خریداری‌شده به مسافران اقدام می‌کنند.

مسافران می‌توانند حداکثر چهار روز کاری قبل از سفر به شعب بانک مراجعه و نسبت به خرید ارز مقرر اقدام کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ