ساعت بازی استقلال و پیکان + پیش بازی

0

در آخرین بازی هفته‌ی اول نیم فصل دوم رقابت‌ها، روز پنجشنبه پیکان به مصاف استقلال تهران می‌رود. پیکانی‌ها در حالی میزبان استقلال هستند که در ۶ بازی آخر خود در لیگ شکست خورده‌اند و بعد از جدایی مجید جلالی از این تیم، حسین فرکی را روی نیمکت خود می‌بینند. فرکی که دو بار در لیگ برتر همراه با فولاد خوزستان و سپاهان  قهرمان شده است، مقابل هیچ تیمی به اندازه‌ی استقلال در لیگ برتر شکست نخورده است. به بهانه‌ی بازی دو تیم پیکان و استقلال، تقابل‌های به یادماندنی حسینی فرکی و استقلال را مرور کرده‌ایم.

زمان بازی استقلال تهران و پیکان

پنجشنبه ۱۸ بهمن

پیکان – استقلال   ساعت: ۱۵:۴۵

ورزشگاه شهر قدس

آخرین بازی فرهاد

در هفته‌ی پایانی نیم فصل اول لیگ یازدهم استقلال تهران به مصاف نفت تهران رفت. هدایت نفت را در آن بازی حسین فرکی بر عهده داشت و شاگردان پرویز مظلومی در استقلال موفق شدند با ۲ گل نفت را شکست دهند. آن بازی آخرین باری بود که فرهاد مجیدی برای استقلال بازی کرد. مجیدی بعد از آن بازی باشگاه استقلال را به مقصد لیگ ستارگان قطر و باشگاه الغرافه ترک کرد. استقلال با آن برد مقابل نفت نیم فصل اول لیگ برتر را با قهرمانی به پایان رساند. شاگردان مظلومی در حالی قهرمان نیم فصل اول شدند که با تیم دوم سپاهان، ۶ امتیاز اختلاف داشتند. فرهاد مجیدی هم در حالی استقلال را ترک کرد که با ۹ گل زده در رده‌ی دوم جدول گلزنان لیگ برتر قرار داشت. در نهایت در آن فصل این سپاهان اصفهان بود که با وجود اختلاف ۶ امتیازی در پایان نیم فصل اول، توانست همراه با زلاتکو کرانچار قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شود.

شب شیرین استقلالی‌ها

آخرین قهرمانی استقلال در لیگ برتر با پیروزی مقابل فولاد خوزستان در اهواز بدست آمد. از هفته‌ی سی و سوم لیگ دوازدهم استقلال تهران با هدایت امیر قلعه‌نویی در اهواز به مصاف فولاد خوزستانی رفت که حسین فرکی را روی نیمکت خود می‌دید و موفق شد میزبان خود را با تک گل جواد نکونام کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان در آن روزها که از روی نقطه‌ی پنالتی به ثمر رسید، شکست دهد. با آن پیروزی استقلالی‌ها قهرمان لیگ برتر شدند. همان شبی که استقلالی‌ها در اهواز قهرمانی لیگ برتر خود را جشن گرفتند، رقیب سنتی آن‌ها پرسپولیس شب تلخی را در ورزشگاه آزادی گذراند. آن‌ها در بازی فینال جام حذفی به مصاف سپاهان اصفهان رفتند که بعد از تساوی ۲ بر ۲ بازی، سپاهانی‌ها موفق شدند در ضربات پنالتی از سد پرسپولیس بگذرند و قهرمانی جام حذفی را در تهران مقابل دید هوادارن پرشور پرسپولیس بدست آوردند.

 

شکست به استقلال در فصل قهرمانی

استقلالی‌ها در فصلی که فولاد خوزستان برای آخرین بار قهرمان لیگ برتر شد، آن‌ها را اذیت کردند. شاگردان حسین فرکی در تیم فولاد یک هفته مانده به پایان رقابت‌ها در اهواز به مصاف استقلال تهران رفتند و در آن بازی استقلالی‌ها با تک گل آرش برهانی موفق شدند از سد فولاد خوزستان بگذرند تا خودشان هم شانس قهرمانی در لیگ برتر را داشته باشند. در نهایت فولادی‌ها در هفته‌ی آخر رقابت‌ها با یک گل در تبریز از سد گسترش فولاد گذشتند و دومین قهرمانی خود را، در لیگ سیزدهم بدست آوردند. استقلالی‌ها هم با شکست ۳ بر یک مقابل تراکتورسازی تبریز در هفته‌ی پایانی به مقام پنجم لیگ سیزدهم رسیدند.

 

تنها برد فرکی

حسین فرکی بیشتر از هر تیم دیگری در لیگ برتر به استقلال باخته است. آبی‌پوشان پایتخت ۱۰ بار توانسته‌اند که فرکی را در لیگ برتر ببرند. فرکی فقط یکبار در لیگ موفق شده از سد استقلال تهران بگذرد. تنها برد فرکی مقابل استقلال به لیگ دوازدهم برمی‌گردد. در آن دوره از رقابت‌های لیگ برتر فرکی هدایت فولاد خوزستان را بر عهده داشت و استقلالی‌ها هم امیر قلعه‌نویی را روی نیمکت خود می‌دیدند. شاگردان فرکی در هفته‌ی شانزدهم لیگ موفق شدند با نتیجه ۳ بر ۲ از سد صدرنشین لیگ برتر بگذرند تا تنها برد فرکی در آن بازی مقابل استقلال رقم بخورد. تنها برد فرکی در حالی بدست آمد که شاگردان او در آن بازی به اندازه‌ی یازده تقابل دیگر حسین فرکی با استقلال به این تیم گل زده‌اند.

 

آمار به سود استقلال

حسین فرکی در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر دوازده بار مقابل استقلال تهران قرار گرفته است. در این دوازده بازی، ۱۰ برد سهم استقلال بوده است، یکبار فرکی به پیروزی رسیده و یکبار هم جدال آن‌ها برنده‌ای به همراه نداشته است.

در این دوازده بازی استقلالی‌ها ۲۳ گل زده‌اند که به طور میانگین ۱.۹۱ گل زده در هر بازی می‌شود. تیم‌های فرکی هم ۶ گل به استقلال زده‌اند که به طور میانگین ۰.۵ گل زده در هر بازی می‌شود.
بازی روز پنجشنبه اولین تقابل حسین فرکی و وینفرد شفر هم است. در تقابل‌های فرکی و استقلال آمار به سود آبی‌پوشان تهرانی است و باید دید حسین فرکی می‌تواند در بازی روز پنجشنبه پیکان را از بحران خارج کند یا نتایج ضعیف پیکان همچنان ادامه دارد.

تنها یکی از چهار خرید جدید زمستانی امروز برای اولین بار به میدان می رود. استقلال که تا ساعاتی دیگر میزبان پیکان خواهد بود در حالی مقابل خودروسازان جدال سرنوشت سازی پیش رو دارد که وینفرد شفر تتها از امید نورافکن به عنوان یکی از خریدهای جدید بها داد و باقی خریدها که خارجی ها تشکیل می دادند یا نیمکت نشین هستند یا از فهرست خارج.

همان طور که پیش بینی می شد سیدمهدی رحمتی به عنوان سنگربان اول آبی ها با بازوبند کاپیتانی وارد زمین خواهد شد تا سیدحسین حسینی در آغاز دوباره رقابت های باشگاهی باز هم نیمکت نشینی را تجربه کند.

در خط دفاع آرمین سهرابیان و محمد دانشگر در نقش مدافع میانی به میدان می روند. امید نورافکن که انتظار می رفت در بازگشت به استقلال در پستی غیر از دفاع چپ بازی کند امروز به میلاد زکی پور ترجیح داده شد تا مدافع چپ استقلال باشد. اما انتقال پژمان منتظری به دفاع راست درست مثل آخرین بازی آبی ها مقابل پدیده هم دیگر تصمیم جالب شفر در ساختار دفاعی بود.

زوج فرشید باقری و روزبه چشمی در مرکز زمین به میدان خواهند رفت تا جای خالی علی کریمی مصدوم را پرکنند. استقلال که در پست هافبک تدافعی با ترافیک شدیدی روبرو است امروز با این زوج و بازگرداندن چشمی به مرکز زمین امیدوار است نمایش بهتر و مالکیت بیشتری بر توپ و میدان داشته باشد.

داریوش شجاعیان بعد از چند ماه مصدومیت امروز در همان نقش همیشگی یعنی بازوی چپ در سیستم ۴-۴-۲ به میدان خواهد رفت تا خاطرات بازی های خوب فصل قبل را زنده کند. در سمت راست هم وریا غفوری بازی می کند تا شفر نشان بدهد روی توانایی های تهاجمی این بازیکن ملی پوش بیشتر از توانایی های تدافعی حساب باز کرده است.

فرشید اسماعیلی به عنوان بازیکن آزاد پشت مرتضی تبریزی دو مهاجم اول و دوم استقلال مقابل پیکان خواهند بود تا بازی شناور این دو نفر بتواند ساختار تدافعی پیکان را بشکند. در این بین تبریزی که رقبای سرسختی در تیم پیدا کرده آخرین فرصت را پیش رو دارد تا بتواند جایگاهش در ترکیب اصلی را با گلزنی حفظ کند در غیر این صورت باید نیمکت نشین شود.

با این تفاسیر استقلال نیم فصل دوم را در حالی استارت می زند که در ترکیب خود نه از خارجی های پرسرو صدایی که جذب کرد خبری هست نه از بازیکنانی که بعد از مدت ها دوری به فهرست نفرات خود اضافه کرده بود. نفراتی مثل محسن کریمی که خیلی ها امیدوار بودند بازگشت او بتواند تغییری کلی در چیدمان آبی ها ایجاد کند.

به این ترتیب استقلال در بازی امروز با پیکان این ترکیب را به میدان خواهد فرستاد؛

 مهدی رحمتی؛ پژمان منتظری، آرمین سهرابیان، محمد دانشگر، امید نورافکن؛ روزبه چشمی، فرشید باقری، داریوش شجاعیان، وریا غفوری؛ فرشید اسماعیلی، مرتضی تبریزی.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ