ماجرای “دختر خوشگلا” و یکی از نمایندگان مجلس چیست؟

0

نایب رئیس مجلس درباره‌ فایل منتشر شده از مذاکرات مجلس که حاوی صدای “دختر خوشگلا را به ما هم نشان بده” است، توضیحاتی ارائه کرد.

مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در پاسخ به تذکر کواکبیان درباره‌ لزوم دفاع هیات رئیسه از شأن و اقتدار مجلس و حواشی پیش آمده بعد از انتشار فایل صوتی با صدای “دختر خوشگلا را به من نشان بده” گفت: این مساله شیطنتی است که در فضای مجازی درست کرده و با آبروی افراد بازی می‎کنند. صوتی در فضای مجازی پخش شد که مربوط به زمانی است که آقای محبی نیا صحبت می‌کند و صدای دیگری کنار صدای ایشان شنیده می‌شود.

وی افزود: در جلسه علنی روز سه‌شنبه هفته گذشته برادرمان آقای سلیمی اعتراضی راجع به پالرمو داشتند مبنی بر این که شورای نگهبان این مصوبه مجلس را قبول نمی‌کند که بنده در توضیح به ایشان گفتم نباید شورای نگهبان در این باره دخالت کند. آقای سلیمی موضوع را برای من شرح داد و توضیح داد که اشتباه ترجمه در معاهده پالرمو همچون آن است که “به ما گندم نمایی کرده و بعد از آن جو فروختند”. یا این که وقتی به خواستگاری دختری رفتی و در آن خواستگاری “دختر خوشگلی” را نشان داده اما “دختر زشت” را به صیغه تو درآوردند.

وی افزود:‌ این صحبت‌ها را به گونه‌ی دیگر در فضای مجازی پخش کرده و تنها بخش “دختر خوشگل” را درآوردند. این کار زشتی است. ماجرا چیز دیگری بود. مثل این می‌ماند که ما از کسی بپرسیم نماز نخواندی؟ و بعد در رسانه‌ها این را پخش کنند که فلانی گفته که نماز نخوانید! این بی اخلاقی که گاهی در فضای مجازی پخش می‌شود و تمام مسائل را نمی‌گویند، این روند باعث از بین رفتن آبروی انسان‌ها می‌شود. باید به شخصیت افراد احترام بگذاریم تا شاهد چنین زشت نمایی‌هایی در جامعه نباشیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم رعایت ادب گفت: در این مورد بحثی کاملا تخصصی و علمی مطرح بوده ولی طور دیگری آن را نشان دادند.

مصطفی کواکبیان با استناد به مواد ۷۹ و ۲۴ آیین نامه داخلی مجلس گفت: جریانی برای تخریب نمایندگان راه افتاده که متاسفانه هیات رئیسه هم در مقابل آن ساکت است. یکی از نمایندگان واژه‌ای را به اشتباه خواند و تمامی فضای مجازی علیه آن نماینده بسیج شد. اخیرا هم یکی از نمایندگان در جلسه ای غیر از مجلس بحث فقهی را مطرح کرد که آن را به حواشی فیلم صدای منتشر شده از مجلس چسباندند بعد می‌گویند که نمایندگان دنبال چه و چه هستند.

نماینده‌ مردم تهران در مجلس با تاکید بر این که نمایندگان جزء پاکدست‌ترین افراد و عصاره‌ فضائل ملتند، گفت:‌ باید هیات رئیسه در این باره جدی باشد و بداند که عده‌ای می‌خواهند اقتدار مجلس را بشکنند. باید با جدیت با این موارد برخورد شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ