افتضاح دیپلماتیک جهانگیری +عکس

0

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس‌جمهور در پیامی به آقای «سرژ سرکیسیان» انتخاب وی به سمت نخست‌وزیری جمهوری ارمنستان را تبریک گفت و بر پیشبرد روابط دو کشور در همه ابعاد تأکید کرد.[۱]

روز گذشته این پیام تبریک در حالی از سوی معاون اول روحانی برای نخست وزیر ارمنستان ارسال شد که با توجه به اوضاع داخلی این کشور، پیش از اینکه پیام تبریک جهانگیری به ایروان برسد، نخست وزیر استعفاء خود را اعلام کرد.

سوابق اسحاق جهانگیری دولت حسن روحانی اظهارت اسحاق جهانگیری اصلاح طلبان چه کسانی هستند اخبار بدون سانسور سیاسی

سرژ سرکیسیان، نخست‌وزیر ارمنستان که به‌تازگی در این سمت منصوب‌شده بود، به دنبال تشدید اعتراض‌ها در کشورش، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

سرکیسیان گفت: این آخرین باری است که به‌عنوان رئیس دولت برای شما سخنرانی می‌کنم. نیکول پاشینیان (از رهبران اپوزیسیون ارمنستان) حق داشت. من اشتباه کردم.

نخست‌وزیر مستعفی ارمنستان در ادامه تصریح کرد: در چنین شرایطی راهکارهای متعددی وجود دارد اما من به هیچ کدام دست نخواهم برد. کار من نیست. من از سمت ریاست دولت کشورمان کناره‌گیری می‌کنم.[۲]

با توجه به وضعیت و بحران در ارمنستان، این تبریک بدون توجیه جهانگیری حاکی از عدم تسلط وزارت خارجه و نهادهای امنیتی بر اوضاع همسایگان و کشورهایی است که با آن‌ها ارتباط داریم. آقای جهانگیری یا بر اساس مشاوره‌های غلط تبریک گفته است و یا هیچ مشورتی نگرفته و به‌صورت معمول، دفتر ایشان پیام از پیش آماده‌ای را به امضاء معاون اول رسانده و ارسال کرده است که در هر دو حالت بی‌تدبیری و بی‌اطلاعی دولت از اوضاع بین‌الملل و مسائل منطقه را بازگو می‌کند و معلوم نیست وزارت خارجه حسن روحانی دقیقاً در حال رصد و تحلیل چه موضوعاتی است و چرا در ماجرای بحران ارمنستان، معاون اول رئیس‌جمهور باید چنین خطای فاحشی را از خود به نمایش بگذارد!

[۱] http://dolat.ir/detail/۳۰۷۳۴۸

[۲] https://www.isna.ir/news/۹۷۰۲۰۳۰۱۹۸۷/

منبع : مشرق نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ