یک خانه تکانی حسابی چقدر آب می خورد؟ + جدول قیمت

0
این روزها خانواده ها در تکاپوی تمیز کردن خانه و آماده کردن فضایی تمیز و زیبا برای عید نوروز هستند. خانه تکانی رسمی است که هرساله خانواده های ایرانی آن را انجام داده و حساسیت خاصی نیز روی آن دارند به طوری که گویی بدون خانه تکانی سال برای آن ها تحویل نمی شود.

به گزارش ساتین :  اواخر بهمن و اوایل اسفند هرسال صحبت ها در بسیاری از محافل به سمت خانه تکانی و هزینه های آن می رود. خانه تکانی مراحل مختلفی دارد که شامل شست شوی دیوارها، شستشوی فرش ها، تمیز کردن و لکه گیری کابینت و لوسترها، جرم گیری و شست شوی سرویس های بهداشتی و… می شود.شما می توانید خانه خود را کلا تمیز کرده یا اگر تمایل داشتید آن را نوسازی کنید.

برای بخش اول که تمیز کردن دیوارهاست عده ای در صدد آن هستند تا خودشان کل خانه را تمیز کرده و برخی دیگر از شرکت های نظافتی کارگرانی را برای اینکار به صورت روزانه اجاره می کند. برای شست شوی فرش ها نیز به همین صورت می توان کار را به قالیشویی داد یا خود دست به کار شده و شروع به پارو زدن فرش ها بکنید.

به گزارش صبحانه، از آنجایی که هزینه خانه تکانی یکی از نکاتی است که با نزدیک شدن به پایان سال به تهدیدی برای جیب تبدیل می شود باید همه گزینه ها را کنار هم گذاشته تا بهترین نتیجه حاصل شود. از آنجایی که بسیاری به دنبال قیمت های روز برای خانه تکانی هستند، فرصت را غنیمت دیدیم تا سری به یازار خانه تکانی و شرکت های مشغول در این فعالیت بزنیم و شما را با آخرین هزینه های یک خانه تکانی ساده آشنا کنیم.

مواد شوینده، همه کاره اصلی این روزها

پرکارترین موادی که این روزها از آن ها استفاده می شود مواد شوینده مختلف هستند. با فرا رسیدن فصل خانه تکانی بازار مواد شوینده نیز تکانی اساسی خورده و قیمت های آن در برخی مواقع بالا و پایین می شود. با توجه به میزان شستشوی خانواده ها در سطح کشور به راحتی می توان رشد چشمگیر فروش این مواد در بازار را تخمین زد و شاید آن ها را پرفروش ترین کالای این روزها نامید.

مواد شوینده دارای تقسیمات مختلف هستند و هرکدام برای کاری یک کار خاص استفاده می شوند. شما اگر بخواهید خانه را خودتان تمیز کنید یا حتی در مواردی که از یک کارگر استفاده می کنید باید مواد شوینده را تهیه و به اندازه کافی در خانه داشته باشید. از این رو باید با آخرین قیمت این محصولات آشنا باشید ما برای شما جدول قیمت انواع شوینده در بازار را آماده کرده ایم که در ادامه مشاهده می فرمایید.

نام شوینده

قیمت(تومان)

کارخانه سازنده

جرم گیر ۷۵۰گرمی خانه رویایی صورتی

۳.۷۵۰

گلرنگ

سفید کننده و ضدعفونی کننده معطر ۲۰۰۰گرمی

۳.۱۵۰

گلرنگ

سفید کننده و ضدعفونی کننده معطر ۱۰۰۰گرمی

۱.۶۵۰

گلرنگ

پاک کننده چندمنظوره ۷۵۰گرمی

۴.۰۰۰

گلرنگ

جرم گیر۴لیتری معمولی آبی

۵.۳۰۰

گلرنگ

مایع توالت شوروجرم برتر۱۰۰۰گرمی

۱.۷۰۰

گلرنگ

مایع توالت شوروجرم گیر۵۰۰گرمی آبی

۲.۲۰۰

گلرنگ

اسپری گاز پاک کن

۲.۴۰۰

رخشا

اسپری گاز پاکن

۵.۳۰۰

تیرک

پاک کننده چند منظوره ۷۵۰ گرم زرد

۳.۱۵۰

هوم پلاس

تمیز کننده سطوح لیموی (زرد) ۷۵۰ میلی

۶.۰۰۰

سیف

اسپری پاک کننده شیر آلات

۵.۱۰۰

رافونه

پاک کننده چند منظوره سطوح ۵۰۰گرمی

۱.۹۰۰

صاف

پاک کننده سنگ و سرامیک

۴.۷۰۰

رافونه

پ‍ودر ک‍ف‍ش‍و‌ی معطر۵۰۰گرمی

۱.۱۰۰

تاژ

تمیز کننده کاسه توالت

۲.۹۰۰

تیرک

جوهر نمک ۱۰۰۰ گرم

۱.۶۵۰

وایتکس

جوهر نمک ۴ لیتری

۵.۵۰۰

تیرک

همه کاره ۷۵۰ سی سی

۶.۷۵۰

اتک

همه کاره ۸۰۰گرمی

۵.۷۰۰

رافونه

شیشه شوی ضد بخار وضدقطرات آب

۳.۳۰۰

رافونه

شیشه پاک کن دو قلو

۴.۷۰۰

بوژنه

مایع شیشه شوی سبز ۵۰۰ میلی

۳.۳۰۰

اکتیو

شامپو فرش ۹۵۰گرمی

۲.۵۵۰

تاژ

شامپو فرش یک لیتری

۱.۴۵۰

من

شامپو فرش یک کیلویی

۳.۲۰۰

رافونه

کارگر بگیریم یا خودمان دست به کار شویم؟

یکی از مهمترین بخش های تمیزکاری نوروزی، نظافت منزل و شست شوی دیوارها و کف است که زمان زیادی برده و نیروی فراوانی را طلب می کند. معمولا برخی از خانواده ها خودشان دست به کار شده و به مرور با تمیز کردن اتاق ها به سالن پذیرایی و آشپزخانه رسیده و خانه طی چند روز یا چند هفته تمیز می کنند.

در مقابل گروه اول عده ای هستند که علاقه خاصی به شستشوی خانه ندارند و یا با توجه به مشکلات جسمانی نمی توانند بارهای سنگین را در خانه جابه جا کنند این افراد برای راحتی کار سراغ شرکت های نظافتی می روند که این روزها آگهی های آن ها را می توانید در هر روزنامه و نیازمندی هایی مشاهده کنید.

با بازکردن نیازمندی های روزنامه ها می توانید آگهی شرکت های مختلف نظافتی را مشاهده کنید که با وعده های مختلف از کادر مجرب گرفته تا سابقه کاری ۲۰ ساله و بالاتر قصد دارند مشتری های خود را بیشتر کنند. در برخی از این آگهی ها قیمت هایی نیز آورده شده است که ابتدا هر خواننده ای را گول می زند.

نرخی که درون آگهی آورده شده است به صورت ۸ساعت کارگر آقا ۱۲۰۰۰ تومان است که به نظر قیمتی باورنکردنی و ایده آل برای خانه تکانی است اما وقتی با یکی از شرکت ها تماس بگیرید متوجه می شوید که قیمت ها بسیار بالاتر از آن چیزی است که در یک آگهی ساده بیان شده است. به گفته یکی از شرکت های نظافتی قیمت های قید شده در روزنامه مربوط به کارهای قراردادی و در شرایط عادی هستند برای مثال کارهای خدماتی ساده و نگهبانی شامل این قیمت می شوند. اما قیمت های نظافتی به شرح زیر هستند:

نظافت منزل: دیوارشویی، کف و سرویس بهداشتی

۴ ساعت کار

۳۰-۳۵ هزار تومان

۶ ساعت کار

۳۶-۴۰ هزارتومان

۸ ساعت کار

۴۰ تا ۴۵ هزارتومان

این قیمت ها برای کارگران آقا می باشد و به ازای کارگر خانم شما باید حدود ۵ تا ۱۰ هزار تومان به هر یک از گزینه های بالا اضافه کنید. لازم به ذکر است که متراژ خانه هادر این قیمت گذاری بی تاثیر نیست و تمامی قیمت ها به ازای یک کارگر است. اگر منزل شما بالای ۱۰۰ متر وسعت داشته باشد باید از دو کارگر استفاده کنید که به همین دلیل قیمت تمیز کاری دوبل حساب می شود. به موارد بالا باید یک ناهار را که به حساب صاحبخانه می باشد نیز، اضافه کنید.

با توجه به این قیمت هایی که در نوع خود کمی بالا به نظر می رسند باید توجه داشته باشید که تمیز کردن خانه آن هم با دستان خودتان هم بیشتر به دل می نشیدن و هم کمتر به جیب شما فشار وارد می کند.

شست شوی فرش ها را چه کار کنیم؟

شستن فرش ها همیشه یکی از دردسرهای بزرگ خانه تکانی بوده است زیرا توان زیادی از انسان ها می گیرد و در این هوای سرد زمستان شستن فرش آن هم با آب سرد روی پشت بام بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود. این دلایل باعث می شود تا بسیاری از خانواده ها به سمت قالی شویی ها بروند و فرش های خود را در اختیار این کارخانه ها قرار دهند.

از آنجایی که این فصل مخصوص قالی شویی هاست قیمت های مختلفی را از کارخانه های متفاوت خواهید شنید و تغییرا ت قیمتی تا حدی غیر منطقی به نظر می رسد. بسیاری از قالی شویی ها شعار خود را با عبارت “لول می بریم، لول میاریم” قرار داده اند که نشان می دهد به یکی از گزینه های اصلی این روزهای صاحبخانه ها تبدیل شده است. در تماس با چند قالی شویی که بنا به آنچه در آگهی آورده شده است مجاز هستند و سابقه کاری آن ها به بیش از ۲۰ سال می رسد به قیمت های زیر دست پیدا کردیم:

نوع فرش

قیمت به ازای هر متر

ماشینی معمولی

۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان

دستی معمولی

۴۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان

ماشینی خاص(پرزبلند یا بافت خاص)

۵۵۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان

دستی خاص(ابریشمی، بافت قدیمی و خاص)

۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان

قیمت های بالا به اضافه هزینه ایاب و ذهاب خواهد بود که معمولا بنا به شرکت و نوع خدماتش عددی بین ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان است. با یک حساب کوچک و سر انگشتی می توان دریافت برای شستن یک فرش ۶ متری ماشینی که کمی ابریشم در آن به کار رفته است برای شما نزدیک به ۴۰ هزار تومان تمام خواهد شد و این درحالی است که معمولا فرش های بزرگ برای شست شو به این کارخانه ها فرستاده می شود.

اگر قصد تعمیر آسیب دیدگی های فرش خود را دارید هم می توانید روی این کارخانه حساب کنید اما باید هزینه ای سوای شست شو بپردازید و برای دریافت فرشتان نیز چند روزی بیشتر معطل خواهید شد. قیمت های تعمیرات ساده و یک ریشه بافی برای فرش های ماشینی ۱۵ هزار و برای فرش های دستی ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان است.

شست شوی مبل یکی دیگر از قسمت های خانه تکانی هرساله است که می توانید با استفاده از چند شامپوی مخصوص و صرف یک یا دوساعت آن را انجام دهید اما اگر به مبل های خود علاقه دارید و می ترسید که با دست زدن شما خراب شوند باید آن ها را به دست افرادی بسپارید که هر روز اینکار را انجام می دهند. هزینه خشکشویی مبلمان در خانه شما به شرح زیر خواهد بود:

نوعی مبل

هزینه خشکشویی

۷ نفره

۴۰ تا ۵۰ هزار تومان

۹ نفره

۴۵ تا ۶۰ هزار تومان

خانه تکانی حسابی چند تمام می شود؟

تا به اینجا تمامی بخش های یک خانه تکانی را به طور جزئی باهم بررسی کردیم و دیدیم که قیمت ها در هر بخش بسیار بالا هستند و می تواند پس از یک خانه تکای جیب درد عجیبی را به شما تحمیل کند. بررسی به طور مجزا شاید نتواند تمامی ماجرا را بیان کند به همین دلیل یک خانه ۸۰ متری را تجسم می کنیم که صاحب آن قصد دارد یک خانه تکانی حسابی را انجام دهد.

نوع شست شو

هزینه لازم

خرید وسایل شست شو

۲۰۰۰۰

شست شوی منزل با کارگر

۴۵۰۰۰

شستشوی حداقل فرش های ماشینی(۲۰ متر)

۵۰۰۰۰

شستشوی ححداقل فرش های دستی(۱۲متر)

۴۸۰۰۰ + ۸۰۰۰ هزینه ایاب و ذهاب

یک دست مبلمان ۷ نفره

۴۵۰۰۰

هزینه نهایی در پایین‌ترین حالت : ۲۱۵.۰۰۰ تومان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ