اهم گزارشهای مثبت و منفی رسیده به بورس

0

شرکت پالایش نفت لاوان با سرمایه ای معادل ۱۱۴ میلیارد و ۳۴۲ میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۳ برای هر سهم مبلغ ۳۱۶۲ ریال سود خالص پیش بینی کرده که در مقایسه با سال مالی قبل (مبلغ ۳۰۲۳ ریال) ۵ درصد رشد داشته است.

شاوان” در حالی علت تغییر در سودآوری را تغییر در ترکیب تولید فرآورده ها و افزایش نرخ تسعیر ارز از ۲۴۵۰ به ۲۶۵۰ تومان اعلام کرده که در نظر دارد ۳۰ درصد از سود خالص هر سهم را بطور نقدی به سهامدارانش پرداخت نماید.

شرکت پتروشیمی جم نیز با ۴۸۰ میلیارد تومان سرمایه برای هر سهم در سال مالی ۹۳ مبلغ ۳۰۴۶ ریال سود خالص پیش بینی کرده که نسبت به بودجه سال مالی ۹۲ (مبلغ ۳۳۴۷ ریال) ۹ درصد کاهش داشته است.

شایان ذکر است که “جم” دلایل تغییر جزئیات پیش بینی را افزایش نرخ خرید خوراک، کاهش نرخ تسعیر ارز فروش های صادراتی و افزایش سود پیش بینی شده شرکت های فرعی اعلام نموده است.

شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با یک هزارو ۲۶۰ میلیارد تومان سرمایه پیش بینی درآمد هر سهم در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۳ را مبلغ ۲۷۸ ریال اعلام کرده که در مقایسه با سال مالی قبل (مبلغ ۱۶۷ ریال) رشد چشمگیر ۶۶ درصدی داشته است.

میدکو” دلایل تغییر را افزایش تولید کارخانجات کنسانتره و آهن اسفنجی فولاد سیرجان ایرانیان و کک سازی و کنسانتره فولاد زرند ایرانیان و به بهره برداری رسیدن فروسیلیس همدان اعلام نموده است.

همچنین شرکت معدنی و صنعتی گل گهر نیز با یک هزار میلیارد تومان سرمایه برای هر سهم در سال مالی ۹۳ مبلغ ۱۰۴۸ ریال سود خالص پیش بینی کرده که نسبت به سال مالی قبل (مبلغ ۱۴۱۳ ریال) کاهشی معادل ۲۶ درصد داشته است.

شایان ذکر است “کگل” با توجه به بند الف تبصره ۱۰ لایحه بودجه سال۱۳۹۳در خصوص حق انتفاع پروانه بهره برداری از معادن،شرکت به ماخذ ۳۰ درصد قیمت فروش محصولات خود (کنستانتره،دانه بندی و کنستانتره های تحویلی به واحد گندله سازی) را به عنوان حق انتفاع محاسبه و در قیمت تمام شده محصولات لحاظ نموده و این امر را علت عمده کاهش سودآوری شرکت عنوان نموده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ