جزیره ای مصنوعی در خلیج فارس برای سکونت ثروتمندان جهان

0

جزیره مصنوعی مروارید در خلیج فارس در نزدیکی دوحه، پایتخت قطر واقع است و ثروتمندان جهان را به سوی خود جذب می کند. این جزیره که ۴۰۰ هکتار وسعت دارد، جزیره‌ای توریستی خواهد بود با آسمان‌خراش‌هایی برای زندگی ثروتمندان خارجی.

قرار است تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۱۸) پروژه جزیره مصنوعی مروارید در خلیج فارس به پایان رسد و بهره‌برداری از آن آغاز شود. جزیره مصنوعی مروارید خانه‌هایی دارد که شبیه‌اند به خانه‌های موجود در منطقه توسکانا در ایتالیا، در نواحی جنوب فرانسه یا در اسپانیا در سواحل دریای مدیترانه.

قرار است در جزیره مروارید قطر بیش از ۳۰ هزار نفر زندگی کنند. شمار سرنشینیان این جزیره در حال حاضر چندهزار نفر است. این جزیره مصنوعی یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ساختمانی در جهان عرب است.

کار ساختمانی در این جزیره در سال ۲۰۰۴ میلادی آغاز شد و مکان آن چندصدمتر از سواحل غربی دوحه فاصله دارد. مروارید قطر در منطقه ای ساحلی ساخته شده که در گذشته‌های دور غواصان در آن  در پی مروارید می‌گشته‌اند و به همین دلیل هم این جزیره نام مروارید را به خود گرفته است.

سواحل این جزیره نام‌هایی چون نام‌های سواحل کشورهای مدیترانه را دارند؛ نام‌هایی چون “پورتوعربیا” یا “کوستا مالاتس”. در این جزیره کودکستان‌ها، مدارس و مراکز خرید گوناگونی ساخته شده‌اند و چهارساحل با ظرفیت ۷۰۰ قایق بادبانی در آن موجود است.

عکس هوایی عکس ناسا راهنمای سفر به قطر جزیره مصنوعی جزایر خلیج فارس توریستی قطر ایده های نو در صنعت گردشگری ایده های ناب گردشگری ایده های خلاقانه گردشگری اخبار قطر

اما زندگی در مروارید قطر پرهزینه است. ویلایی در بخش مرکزی این جزیره با ۲۶۰۰ مترمربع امکاناتی چون استخر و دورنمای دریا، حدود سه‌و‌نیم میلیون دلار قیمت دارد.

کسانی که می‌خواهند هزینه کمتری بپردازند، می‌توانند آپارتمانی در یک آسمان‌خراش این جزیره بخرند. در مجموع ۱۸۰ آسمان‌خراش در مروارید قطر ساخته شده است. برای به دست آوردن آپارتمانی در این آسمان‌خراش‌ها با ۱۲۹ مترمربع مساحت، باید دست‌کم ۲۷۵ هزار دلار پرداخت کرد.

البته گرچه پول در قطر که ثروتمندترین کشور جهان است به وفور موجود است، اما این جزیره را برای شهروندان این کشور نساخته‌اند. این جزیره قرار است ثروتمندان خارجی را جذب کند.

به همین دلیل هم قانونی در این رابطه تصویب شده که مقرر می‌دارد سند خرید خانه در دفتر املاک این کشور ثبت شود و خریداران این خانه‌ها به همراه خانواده‌شان ویزای قطر را تا پایان عمر خود دریافت کنند.

سازندگان این پروژه عظیم مخارج ساخت آن را در ابتدا دومیلیارد و پانصدهزار دلار برآورد کرده بودند، اما اکنون مخارج واقعی ساخت تا ۱۵ میلیارد دلار افزایش یافته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ