زمان بازی رئال مادرید و لیورپول (فینال لیگ قهرمانان) +تاریخچه بازی ها

0

تاریخچه بازی های رئال مادرید و لیورپول ،زمان بازی رئال مادرید و لیورپول ، تاریخ بازی رئال و لیورپول ،خلاصه بازی رئال مادرید لیورپول

بسیاری از رسانه های اسپانیایی سرخوشانه به فینال رئال – لیورپول لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ نگریسته اند. آنها تکرار پیروزی لیورپول در فینال ۱۹۸۱ را برای سرخپوش ها خواب خوانده اند و خیال. همان فینالی که لیورپول با یک گل پیروز شد و غول های برنابئو برابر آن گل دیرهنگام آلن کندی مات ماندند. زمانی که لیورپول آقای اروپا بود و برای سومین بار طی پنج سال راهی فینال شده بود و رئال برای نخستین بار طی یازده سال.

برای آنها آقای کنونی اروپا، رئال است. آنها می گویند رئال، لیورپول را له خواهد کرد و خدا را شکر کرده اند بایرن، یووه و بارسا راهی فینال نشده اند. از پنج کارشناس مارکا فقط یک نفر برای لیورپول در فینال کیف شانس پیروزی قائل شده، آن هم با این تعبیر که هیچ بازیکن لیورپولی جامی نبرده و همه با انگیزه بالایی راهی میدان خواهند شد، کاملا برخلاف مادریدی ها.

اسپانیایی ها به خود می بالند و مادریدی ها بیشتر. مادرید ۲۰۱۸ شده پایتخت فوتبال اروپا. رئال در فینال لیگ قهرمانان به میدان خواهد رفت و آتلتیکو مادرید در دیدار نهایی لیگ اروپا. شاید حق با آنها باشد. هر چه باشد تیم های اسپانیایی طی نزدیک به یک دهه در ۲۳ نبرد از ۲۷ دیدار با حریفان انگلیسی در مراحل پلی آف اروپایی پیروز شده اند.

آمار اسپانیایی – انگلیسی

چلسی در همین فصل مغلوب بارسلونا شد و منچستریونایتد برابر سویا زانو زد. پیش از آن رئال در سوپر کاپ اروپا، یونایتد را شکست داده بود. آتلتیکو مادرید فصل پیش لسترسیتی قهرمان لیگ برتر را از لیگ قهرمانان بیرون انداخت و بارسا فصل پیش از آن آرسنال و رئال، منچسترسیتی را در مرحله حذفی پشت سر گذاشت و لیورپول در فینال لیگ اروپا مغلوب سویا شده بود، همان دوره ای که اسپانیایی ها پنج دوره آن لیگ را فتح کرده بودند.

بارسا در ۱۴-۲۰۱۳ و ۱۵-۲۰۱۴ منچسترسیتی را شکست داد و اتلتیکو در نیمه نهایی ۲۰۱۴ چلسی را پشت سر گذاشت. یونایتد پیش از آن سه دوره پیاپی مقهور اسپانیایی ها شد: شکست ۱-۳ در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۱ برابر بارسا، سقوط برابر بیلبائو در لیگ اروپا ۲۰۱۲ و مقابل رئال در لیگ قهرمانان ۲۰۱۳.

چلسی در ۲۰۰۹ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان با گل های خورده لیندن برابر بارسا حذف شد و یونایتد در فینال همان سال در رم ۰-۲ جام را به کاتالان ها واگذار کرد. « روند ادامه پیدا کرد و آرسنال در ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ برابر اسپانیایی ها زانو زد.

چهار پیروزی انگلیسی ها کدام ها بودند؟ کم شمار، خیلی کم:  پیروزی ۲-۳ چلسی برابر بارسا در ۱۲-۲۰۱۱ و راهیابی به فینال لیگ قهرمانان. برد ۲-۳ لستر برابر سویا در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان فصل پیش و پیروزی ۱-۲ یونایتد مقابل سویا در لیگ اروپا همان سال. لیورپول در ۱۶-۲۰۱۵ در نیمه نهایی لیگ اروپا ۱-۳ ویارئال را شکست داد…

اما این فینال

لیورپول برای بنگاه های شرط بندی که کارشناسان پرشماری در تحلیل آماری بده بستان ها دارند در کیف به عنوان تیم کوچک تر به میدان خواهد رفت. بازیکنان اصلی و همین طور ذخیره رئال در اکثر پست ها از لیورپولی ها رتبه های عددی بالاتری یافته اند، مثلا ترکیب کروس – مودریچ – کاسمیرو برابر هندرسون – میلنر – وینالدوم. این که نیمکت لیورپول از نیمکت رئال که گرت بیل و کریم بنرما رویش نشسته اند لاغرتر بوده. آنها می گویند بازیکنان ذخیره به میدان رفته لیورپول طی شش ماه سپری شده کدام ها بوده اند؟ آکسلید چمبرلین که مصدوم شده، ترنت آلکساندر آرنولد، دومینیک سولانکو، دنی اینگس، راگنار کلاوان، ناتانیل کلاین…

می گویند آمیزه محمد صلاح – فیرمینو – مانه فوق العاده بوده، ولی رئال در لیگ با دو بازی کمتر ۸۲ گل زده و لیورپول ۸۰ گل. می گویند لیورپول گل های پرشماری زده، ولی خیلی های شان کمترین تاثیری در سرنوشت بازی های نداشته اند. برای آنها هر دو تیم – طعنه آمیزانه – تا این جا ۳۷ گل دریافت کرده اند، ولی کلین شیت های یک ماه اخیر دفاع لیورپول برابر اورتون و استوک سیتی بوده، هر دو صفر صفر.

در چنین قابی آنها در جمع بندی نهایی به پیروزی ۰-۲ رئال برابر لیورپول رای داده اند، بی اشاره به شکست رئال از تاتنهام در لندن و از یووه در برنابئو و همین طور گریختن از چنگال های بایرن در هر دو دیدار. بی اشاره به تاریخ و فینال لیگ قهرمانان ۲۰۰۵. همان زمانی که رسانه های ایتالیایی از قهرمانی بی چون و چرای میلان برابر لیورپول حرف می زدند، ولی سرخپوش های آنفیلد بودند که در نبرد سرگیجه آور استانبول، جام را بالای بردند.

ولی در کنار همه اینها فینال ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان ترکیب پرشوری پیدا کرده. چه در صف مادریدی های رکوردشکن و چه در جبهه لیورپولی های به پرواز درآمده. شده یکی از آن فینال های رمانتیک که هر شیفته فوتبالی آرزویش را می کشیده. فینالی با کریستیانو رونالدو پا به سن گذاشته تمام نشدنی و محمد صلاح جوان و به پرواز درآمده. با زیدان دوست داشتنی در آستانه سه قهرمانی اروپا و با کلوپ پرشور که به انتقام آن فینال با دورتموند برابر بایرن می اندیشد و چه فینالی بزرگ تر برابر رئال بزرگ؟

فینال لیگ قهرمانان اروپا ساعت بازی رئال مادرید امشب خلاصه بازیهای رئال مادرید تاریخچه بازی های رئال مادرید و لیورپول باشگاه لیورپول بازی های امشب لیگ قهرمانان اروپا اسامی بازیکنان لیورپول اسامی بازیکنان رئال مادرید اخبار رئال مادرید

تیم های حاضر در فینال

مهم ترین بازی باشگاهی در این فصل از رقابت های اروپایی، میان رئال مادرید، قهرمان دو سال گذشته این تورنمنت و لیورپول، قهرمان پنج دوره از لیگ قهرمانان اروپا برگزار خواهد شد. رئال مادرید با کسب پیروزی ۳-۴ در مجموع دو بازی رفت و برگشت برابر بایرن مونیخ، به فینال رسید و لیورپول هم موفق شد رم را در مجموع با نتیجه ۶-۷ از پیش رو بردارد تا رقیب کهکشانی ها شود.

ساعت بازی رئال مادرید – لیورپول در فینال لیگ قهرمانان

روز شنبه بیست و ششم مه / پنجم خرداد ۹۷ راس ساعت ۲۰:۴۵ به وقت محلی/ ۲۳:۱۵ به وقت ایران میزبان دیدار نهایی این رقابت ها میان دو تیم رئال مادرید و لیورپول است.

این نهمین فصل متوالی است که فینال لیگ قهرمانان در یک روز تعطیل میلادی برگزار می شود.

محل برگزاری فینال

ورزشگاه ۶۳ هزار نفری المپیک کیف، پذیرای فینال فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ قهرمانان خواهد بود. کیف، پایتخت کشور اوکراین است. به هر یک از تیم های فینالیست، ۱۷۰۰۰ بلیط اختصاص یافته است.

تیم میزبان بازی فینال

با توجه به قرعه مرحله نیمه نهایی، رئال مادرید میزبان افتخاری دیدار فینال است.

سفیر بازی فینال

آندری شوچنکو، مربی تیم ملی اوکراین و مهاجم سابق تیم ملی این کشور، سفیر یوفا برای دیدار فینال خواهد بود

تاریخچه بازی های رئال مادرید و لیورپول

لیگ قهرمانان – ۲۰۱۴/۲۰۱۵

۹۳/۰۸/۱۳  رئال مادرید   ۱ — ۰   لیورپول

۹۳/۰۷/۳۰   لیورپول   ۰ — ۳    رئال مادرید

لیگ قهرمانان – ۲۰۰۸/۲۰۰۹

۸۷/۱۲/۲۰  لیورپول   ۴ — ۰   رئال مادرید

۸۷/۱۲/۰۷  رئال مادرید   ۰ — ۱   لیورپول

این دو تیم برای اولین بار در سال ۱۹۸۱ و در فینال جام باشگاه های اروپا در ورزشگاه پارک دو پرنس پاریس به مصاف یکدیگر رفتند که لیورپولی ها با گل دقیقه ۸۱ آلن کندی، بازی را از رئال بردند و قهرمان اروپا شدند. در آن دیدار، ویسنته دل بوسکه به عنوان بازیکن در رئال حضور داشت و هدایت کهکشانی ها نیز بر عهده بوسکوف فقید بود.

فینال رئال مادرید و لیورپول یادآور یک نکته تاریخی مهم در تاریخ باشگاه اسپانیایی است.

لیورپول در نهایت و با زحمت فراوان موفق به صعود در ایتالیا و غلبه بر رم شد تا حریف رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان در کیف باشد. در تاریخ ۲۷ ملی سال ۱۹۸۱، دو تیم لیورپول و رئال مادرید برگزار کننده فینال جام باشگاه های اروپا در پاریس بودند که در نهایت مرسی سایدی ها با تک گل آلن کندی دقیقه ۸۲، حریف نامدار خود را شکست داده و فاتح اروپا شدند.

از آن زمان لیورپول ۲ فینال اروپایی خود در برابر رم (۱۹۸۴) و میلان (۲۰۰۵) را پیروز شده و ۲ بازی دیگر را به یوونتوس (۱۹۸۵) و میلان (۲۰۰۷) باخته است.

اما رئال مادرید در هر ۶ فینالی که بعد از دیدار برابر لیورپول به میدان رفته پیروز شده است؛ برابر یوونتوس (۱۹۹۸ و ۲۰۱۷)، والنسیا (۲۰۰۰)، لورکوزن (۲۰۰۲) و اتلتیکو مادرید (۲۰۱۴ و ۲۰۱۶).

پس شکست برابر مرسی سایدی ها در سال ۱۹۸۱ آخرین شب تلخ رئال مادرید در فینال های اروپایی بود و باید دید آیا این اتفاق دوباره در کیف تکرار خواهد شد یا خیر.

مادریدی ها به دنبال هتریک قهرمانی

رئال مادرید قهرمان دو دوره پیش که حضور در فینال دیگر برایش به عادت تبدیل شده به دنبال هتریک و قدرت نمایی مجدد در اروپا است. کهکشانی ها برای پانزدهمین حضور در فینال معتبرترین تورنمنت باشگاهی اروپا در دوبازی رفت و برگشت با برتری ۴ بر ۳ از سد بایرن مونیخ عبور کردند.

زین الدین زیدان، سرمربی رئال مادرید در باره این دیدار می گوید: «این سومین حضور پیاپی ما در فینال است. بدیهی است که تیم حریف نیز همانند ما دارای نقاط قوت و ضعف است. اما شما نمی توانید بگویید که ما کمتر از آنها برای کسب پیروزی انگیزه داریم؛ اینطور نیست. در حالی که تجربه تیم ما را نیز نمی توان نادیده گرفت.»

تجربه رئال مادرید، تیمی که دوازده بار عنوان قهرمانی اروپا را از آن خود کرده مهمترین برگ برنده کریستیانو رونالدو و یارانش در دیدار نهایی چمپیونز لیگ است. کهکشانی ها در شش حضور پیشین خود در فینال لیگ قهرمانان اروپا پیروز از میدان خارج شده اند. آخرین شکست آنها در دیدار نهایی این مسابقات به سال ۱۹۸۱ باز می گردد که دست بر قضا این شکست مقابل لیورپول رقم خورده است.

کلوپ و شاگردان با انگیزه اش بدنبال خلق شگفتی

با اینحال نباید از انگیزه فوق العاده لیورپول که برای نخستین بار پس از یازده سال پا به دیدار نهایی لیگ قهرمان اروپا گذاشته، غافل شد. قرمز ها آخرین دیدار نهایی چمیپیونز لیگ را سال ۲۰۰۷ در آتن مقابل آ.سه. میلان ایتالیا واگذار کردند.

شاگردان یورگن کلوپ برای پایان دادن به ناکامی های اروپایی و خلق شگفتی در دیدار نهایی، بر روی برنامه های تاکتیکی ویژه سرمربی خود حساب ویژه ای بازکرده اند.

سرمربی لیورپول دیدار نهایی مقابل رئال را اینگونه توصیف می کند: «ما با یک تیم بسیار خوب روبرو هستیم و این همان چیزی است که باید اتفاق بیافتد. در فینال به مصاف تیم بسیار خوبی می رویم اما خبر خوب این است که ما نیز تیم خوبی هستیم، بسیار خوب و پر انگیزه. ما برای رسیدن به رویاهای بزرگ خود تلاش می کنیم و امیدواریم بتوانیم آنرا به خوبی نشان دهیم. اگر در نشان دادن انگیزه خود موفق باشیم بخت بزرگی داریم و همین برای پیروزی کافی است.»

قرمزها امیدوارند که در این دیدار بتوانند از نبوغ و خلاقیت محمد صلاح، ستاره مصری خود به خوبی بهره ببرند. صلاح با به ثمر رساندن ۴۵ گل در کلیه رقابت ها، فصلی رویایی را در مسابقات اروپایی و لیگ برتر جزیره سپری کرده است.

دیداری خاص برای آنتونیو نونیس

اما تقابل رئال مادرید و لیورپول در فینال چمپیونز لیگ برای آنتونیو نونیس که در هر دو تیم سابقه حضور دارد دیداری خاص محسوب می شود. او که در پست هافبک نفوذی برای دو تیم بازی کرده معتقد است نتیجه این دیدار را مهاجمان تعیین می کنند: «اگر مهاجمان رئال روز خوبشان باشد فکر می کنم آنها قادرند دروازه هر تیمی را در جهان فتح کنند. برای لیورپول هم کمابیش همین سناریو قابل پیشی بینی است. آنها بازیکنانی مثل محمد صلاح دارند که قادرند نتیجه هر مسابقه ای را تغییر دهند. به خصوص اینکه صلاح این روزها در اوج آمادگی است و می تواند به تنهایی تیم اش را به پیروزی برساند.»

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ