نقش بدل ایرانی مسی در فیلم مبتذل دبیرستان مشهد چیست؟

0

یک گروه فیلمبرداری با سوء استفاده از بدل ایرانی مسی دسیسه تولید فیلم مبتذل در یک دبیرستان مشهدی را طراحی کردند.

روز گذشته خبر دستگیری پنج پسر و دختر جوان که با ورود غیر‌مجاز به داخل یکی از دبیرستان‌های معروف مشهد اقدام به ساخت فیلم غیر‌اخلاقی و هنجارشکنانه کرده بودند منتشر شد که با دستگیری متهم فراری این پرونده و انتقال متهمان به دادسرا این پرونده ابعاد تازه‌تری به خود گرفت.

ماجرای این پرونده از آنجا شروع شد که اوایل هفته پیش مدیر یکی از دبیرستان‌های معروف مشهد به پلیس فتا مراجعه و بیان کرد افرادی ناشناس در زمانی که شخصی داخل دبیرستان تحت مدیریت او نبوده به‌صورت غیر‌قانونی ورود پیدا کرده‌اند و داخل یکی از کلاس‌های این مجموعه آموزشی اقدام به ساخت کلیپی غیر‌اخلاقی کرده اند و آن را در فضای مجازی انتشار داده‌اند.

این مدیر جوان از آنجا که هیچ یک از افراد سازنده و بازیگران این ویدئوی کوتاه را نمی‌شناخت در اظهاراتش به افسر تحقیق پرونده گفت که متهم یا متهمان برای تخریب وجهه این مرکز آموزشی و بدگمان کردن اولیای دانش‌آموزان در انتهای این فیلم نا‌متعارف نام او را درج و از هماهنگی‌هایش برای ساخت کلیپ تشکر کرده‌اند.

دستگیری کارگردان غیر‌اخلاقی

مأموران پلیس فتا پس از به‌دست‌آوردن این اطلاعات موضوع را به قاضی مهدی حقدادی، جانشین سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ٧‌ مشهد اعلام و دستورات لازم را برای شناسایی و جلب متهمان این پرونده دریافت کردند.

تیم رسیدگی کننده در آغاز تحقیقات خود با انجام اقدامات فنی در فضای مجازی صفحه اینستاگرام سازنده این کلیپ را شناسایی و سپس شماره تلفن همراهی که متهم از آن برای بازکردن این صفحه اینترنتی استفاده کرده بود را ردزنی کردند.

بررسی‌های تخصصی این پرونده ادامه داشت تا اینکه متهم اصلی در منطقه صیادشیرازی مشهد شناسایی شد. این پسر جوان در یک مغازه ساخت و تدوین فیلم‌ فعالیت داشت که مأموران پس از هماهنگی با قاضی حقدادی او را دستگیر و به مرکز فرماندهی پلیس فتای خراسان رضوی انتقال دادند.

جوان ٢٨ساله که سازنده و یکی از بازیگران فیلم غیر‌اخلاقی تولید شده است در تحقیقات ابتدایی همدستان دیگرش که در زمینه ساخت این کلیپ با او همکاری داشتند را معرفی کرد. با برملا شدن برخی از ابعاد این پرونده ضابطین قضایی به سراغ دیگر مهره‌های آن رفتند و طولی نکشید چهار نفر از دوستان متهم که دو پسر‌٢٠ساله و یک مادر و دختر ٣٨‌و ٢٠ساله بودند دستگیر شدند.

بازشدن پای سرایدار به پرونده

متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه تحقیقات به دادسرا منتقل شدند و پرونده ‌برای طی شدن مراحل قضایی در اختیار قاضی جوانبخت، بازپرس شعبه ٧۵١دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ٧‌مشهد قرار گرفت.

متهم اصلی در مواجهه با بازپرس جوانبخت مدعی شد که کلیه اقداماتش در‌خصوص ساخت این فیلم کوتاه با هماهنگی مؤسس این دبیرستان بوده و این فرد از قصد آنان اطلاع داشته است که همین ادعا موجب شد تا مؤسس این مجموعه تربیتی آموزشی برای توضیح در‌این‌خصوص به دادسرا احضار شود.

مؤسس این دبیرستان خصوصی هنگامی‌ که به دادسرا احضار و از موضوع مطلع شد، بیان کرد که هیچ یک از عوامل سازنده این کلیپ را نمی‌شناسد و هیچ آشنایی قبلی نیز با آنان ندارد. با توجه به اینکه سرایدار مدرسه در زمان حضور متهمان، داخل این مجموعه آموزشی مشغول نظافت بوده و از حضور متهمان اطلاع داشته است، به دادسرا احضار و در برابر قاضی پرونده قرار گرفت.

احضار این مرد میان‌سال که حمید نام دارد به محکمه قضایی و بیان اظهارات وی در‌خصوص این ماجرا بُعد تازه‌ای به پرونده داد و مشخص شد متهم اصلی چند هفته پیش برای ساخت یک فیلم تبلیغاتی در این مدرسه رفت‌و‌آمد داشته است.

بابای مدرسه در برگه اظهاراتش نوشت: «‌دو هفته پیش طی هماهنگی مسئولان مدرسه بدل مسی، بازیکن یکی از تیم‌های فوتبال اروپایی را به مدرسه آوردند و متهم اصلی نیز مسئول تصویر‌برداری و ساخت کلیپ تبلیغاتی این ماجرا بود. آن روزها مدیر مدرسه گفته بود چنانچه متهم و تیم تصویر‌برداری‌اش به مدرسه آمدند آن‌ها را راه بدهم. چند روز پیش این پسر جوان دوباره به مدرسه آمد و گفت که برای تصویر‌برداری و ساخت فیلم با مدیر مدرسه هماهنگ کرده است و من هم چون او و تیمش چند مرتبه به مدرسه آمده بودند، آن‌ها را راه دادم و بعد هم به سراغ کار خودم رفتم. من هیچ اطلاعی از کار این افراد نداشتم و حتی در زمان فیلم‌برداری به سراغشان نرفتم.»

تولید فیلم تبلیغاتی توسط متهم اصلی

با به‌دست‌ آمدن این اطلاعات مدیر و مؤسس دبیرستان مورد نظر مجددا به دادسرا احضار شدند. مدیر این مجموعه آموزشی پس از کسب این اطلاعات ضمن تأیید اظهارات سرایدار مدرسه به قاضی جوانبخت گفت: «‌زمانی که بدل مسی به دبیرستان ما آمد متهم قرار بود فیلم تبلیغاتی این دیدار را بسازد که این کلیپ ساخته شد و هزینه ساخت فیلم نیز به‌طور کامل به وی پرداخت شد. این فیلم یک کلیپ تبلیغاتی بود و نیاز بود که متهم چند برداشت از محیط مدرسه و فضای کلاس‌ها بگیرد برای همین آن روزها از سرایدار مدرسه خواستم تا در زمان تعطیلی مدرسه متهم و تیم تولیدش را راه بدهد.»

مدیر مدرسه در ادامه بیان کرد: «‌من فکر می‌کنم این اتفاق از سوی مدارس رقیب ما طرح‌ریزی و عملی شده است. این مجموعه آموزشی در زمان مدیریت من طی چند سال اخیر رتبه‌های برتر آموزش را کسب کرده است و به دلیل این موفقیت‌ها اولیای زیادی متقاضی ثبت‌نام فرزندشان در مجموعه ما هستند. ازاین رو احتمال می‌دهم که رقبای ما با این کار می‌خواستند سطح کیفی مدرسه را پایین بیاورند و اولیای دانش‌آموزان را بدگمان کنند.»

بازگویی حقیقت از زبان متهم

در حالی ادعای متهم اصلی مبنی بر هماهنگی‌اش برای ساخت این کلیپ غیر‌اخلاقی موضوع حل نشده‌ای بود که مسئولان دبیرستان نسبت به آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند، روز گذشته این پسر جوان بالاخره در حضور بازپرس شعبه ٧۵١دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم سایبری مشهد اعتراف کرد و ابعاد تازه‌تری را فاش کرد.

قاضی جوانبخت در تشریح دیگر جزئیات این پرونده  گفت: متهم در آخرین اظهاراتش مدعی شده که برای تهیه این کلیپ غیر‌اخلاقی با پسر مؤسس دبیرستان هماهنگی داشته است.

وی تصریح کرد: دو بازیگر خانم دستگیر شده این کلیپ که مادر و دختر هستند در اظهارات خود بیان کرده‌اند، چند فیلم دیگر برای متهم اصلی بازی کرده و در قبال آن پول دریافت کرده‌اند. علاوه بر این متهم زن ٣٨ساله نیز در بخش دیگری از اعترافاتش مدعی شده مطلقه می‌باشد و با متهم اصلی رابطه داشته است.

جوانبخت با بیان اینکه متهم اصلی با همکاری دیگر افراد دستگیر شده تاکنون ده‌ها کلیپ دیگر ساخته و در فضای سایبری و شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است، اظهار کرد: در حال حاضر گرداننده این گروه ساخت فیلم‌های غیر‌اخلاقی و پنج همدستش به دام قانون گرفتار شده‌اند، البته یکی از بازیگران این ویدئو فراری بود که با تلاش پلیس این فرد نیز دستگیر شد.

بازپرس شعبه ٧۵١دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ٧مشهد ادامه داد: اتهام متهمان این پرونده ورود به عنف، نشر اکاذیب و ساخت فیلم با محتویات مستهجن است که قانون‌گذار برای این‌گونه جرائم محکومیت حبس در نظر گرفته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ