آموزش تصویری در آوردن ژله از قالب ، جدا کردن ژله از ظرف

2

چگونه ژله را از قالب درآوریم ، چندر روش ساده و سریع ، بهترین قالب برای ژله ، روش جدا کردن ژله از ظرف شیشه ای ، روش جدا کردن ژله از ظرف پیرکس ، آموزش تصویری در آوردن ژله از قالب ، قالب ژله پلاستیکی ، روش جدا کردن ژله از ظرف شیشه ای ، طرز تهیه ژله در ظرف پیرکس ،تزیین ژله در ظرف پیرکس ،چگونه ژله را از ظرف شیشه ای جدا کنیم

مدل زیبای ژله فوت و فن آشپزی طرز تهیه ژله ساده و شیک روش جدا کردن ژله از ظرف پیرکس خلاقیت آشپزی بهترین قالب برای ژله آموزش تصویری در آوردن ژله از قالب آشپزی ساده سریع و آسان

روش تهیه ژله:

به ازای هر بسته پودر ژله یک لیوان آب را در ظرفی ریخته و بگذارید تا جوش بیاید. سپس پودر ژله را داخل آن ریخته و خوب هم بزنید تا کاملا حل شود. اجازه دهید تا حدود یک دقیقه روی حرارت بماند و حتما تمام وقت آن را هم بزنید. بعد نصف لیوان آب یرد را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و به قالب مورد نظر منتقل کنید .

قدم اول روش صحیح درست کردن ژله است

به ازای هر بسته پودر ژله یک لیوان آب را در ظرفی ریخته و بگذارید تا جوش بیاید. سپس پودر ژله را داخل آن ریخته و خوب هم بزنید تا کاملا حل شود. اجازه دهید تا حدود یک دقیقه روی حرارت بماند و حتما تمام وقت آن را هم بزنید. بعد نصف لیوان آب یرد را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و به قالب مورد نظر منتقل کنید.

مدل زیبای ژله فوت و فن آشپزی طرز تهیه ژله ساده و شیک روش جدا کردن ژله از ظرف پیرکس خلاقیت آشپزی بهترین قالب برای ژله آموزش تصویری در آوردن ژله از قالب آشپزی ساده سریع و آسان

قدم دوم آماده سازی قالب

برای اینکه ژله و یا هر نوع دسر به راحتی از ظرف جدا شود باید قالب پلاستیکی و یا سیلیکونی را با برس روغن مالی کنید و سپس شکر بپاشید و نیم ساعت داخل فریزر بگذارید و بعد مایع ژله را داخل ان بریزید . اگر قالب فلزی دارید فقط آنرا خیس کنید و در فریزر گذاشته تا یک لایه نازک یخ ببندد و بعد مایه ژله را بریزید.

نکات مهم:

ظرف مورد نظر برای سرو دسر رو نم کنید تاوقتی دسررو توش برمیگردونید دسر به راحتی توش قابل جابجاشدن باشه و دقیقا در مرکز ظرف قرا ربگیره .

بهتره قالب دسر و خیس کنید نیم ساعتی بزارید تو جایخی تا حسابی یخ بزنه بعد دسر رو توش بریزید.

قدم سوم برگرداندن دسر:

استفاده از آب داغ

وقتی دسر کاملا بست ، یک ظرف محتوی آب داغ ( جوش ) آماده کنید قالب دسر رو پانزده تا بیست ثانیه داخل اون قرار بدید بعد برش گردونید تو ظرف مورد نظرتون.اگه کمتر ازاین زمان تو آب داغ قرا ر بدید لایه بیرونی دسر کامل آب نمیشه بنابراین کامل جدا نمیشه اگه هم زمان زیاد بشه دسر بیش ازمقدار مورد نیاز آب میشه .

یک تجربه: ظرف محتوی آب داغ رو خیلی بزرگ انتخاب نکنید ، یه بار برای مهمونی کلی دسر تهیه کرده بودم ، دیدم مامانم یه قابلمه بزرگ آب داغ گذاشته رو گاز ، منم تنبلیم گل کرد گفتم ازهمین آب داغ استفاده کنم ، دو طرف قالب رو گرفتم و فرو بردم تو آب داغ ، یهو بخارش خورد به دستم و قالب ازدستم ول شد افتاد تو قابلمه بزرگ پر از آب جوش ، تا به خودم بجنبم دو تا کفگیر بیارم و قالب رو از تو ش دربیارم دسر نازنینم تقریبا” تو آب حل شد!

استفاده ازحوله گرم و سشوار

بعد ازبستن دسر اون رو به همراه قالب تو یه ظرف دمر کنید ، حوله ای رو که ازقبل گرم کردید بپیچید دور قالب وقتی دسر ازقالب جدا شد وافتاد تو ظرف ، حوله روبردارید تقریبا” یک دقیقه زمان میبره.به همین ترتیب میتونید از سشوار هم استفاده کنید ، سشوار رو بزارید رو آخرین درجه ش و مرتب همه جای قالب بگیرید تا دسر از قالب جداشده و بیفته تو ظرف .

این روش معمولا” تو قالبهای فلزی بهتر جواب میده چون این جور قالبها هادی خوبی برای گرما هستند.

 روش چرب کردن

اگر با اینکه دسر و یا ژله تان چرب نشود مشکلی ندارید، به این ترتیب عمل کنید که؛  قالب رو قبل اریختن دسر با قلم مو چرب کنید بعد دسر رو بریزید توش ، چون روغن تو مواد دسر حل نمیشه بعد ازبسته شدن دسر با یه تکون به قالب دسر ازش جدا میشه.

جدا کردن ژله از قالب های پیرکس:

صد البته روش استفاده از آب گرم برای زمانی که از ظروف پیرکس به عنوان قالب ژله استفاده میکنید مناسب نیست(چون در اثر تغییر ناگهانی دما ظرف پیرکس خواهد شکست).وقتی میخواهید در ظرف پیرکس ژله درست کنید،قبل از اینکه مواد ژله را در ظرف بریزید مقداری آب به دیواره های ظرف بپاشید.وقتی هم که خواستید ژله را از قالب در بیاروید، اجازه دهید تا چند دقیقه بیرون از یخچال بماند و بعد ظرف سرو را روی دهنه قالب پیرکس خود گذاشته و قالب را در حال تکان تکان دادن برگردانید…

نکات مهم:

  • برای قالبی در آوردن ژله میزان آب را کمتر بریزید
  • بهترین قالب برای ژله ، قالب های پلاستیکی و سخت ترین نوع قالب سیلیکونی هست
  • قالبهای فلزی زودتر گرما رو جذب خودشون میکنن و ژله زودتر از دیواره های قالب جدا میشه و قالب پلاستیکی و سیلیکونی دیرتر

آماده سازی قالب:

برای اینکه ژله و یا هر نوع دسر به راحتی از ظرف جدا شود باید قالب پلاستیکی و یا سیلیکونی را با برس روغن مالی کنید و سپس شکر بپاشید و نیم ساعت داخل فریزر بگذارید و بعد مایع ژله را داخل ان بریزید .

اگر قالب فلزی دارید فقط آنرا خیس کنید و در فریزر گذاشته تا یک لایه نازک یخ ببندد و بعد مایه ژله را بریزید.

مدل زیبای ژله فوت و فن آشپزی طرز تهیه ژله ساده و شیک روش جدا کردن ژله از ظرف پیرکس خلاقیت آشپزی بهترین قالب برای ژله آموزش تصویری در آوردن ژله از قالب آشپزی ساده سریع و آسان

نحوه خارج کردن ژله از قالب:

ابتدا مطمئن شوید که ژله کاملا بسته است.

قبل از خارج کردن چند لحظه در آب ولرم قراردهید و با نوک انگشت خیس و یا یک کارد ژله را از دیواره ژله جدا کنید.

قالب را کمی تکان می دهیم تا کف ژله هم از قالب جدا شود.

این کار را چند بار تکرار می کنیم.

نکته ۱: ظرف مورد نظر را کمی مرطوب کنید تا اگر ژله موقع برگشتن در جایی که می خواهیم قرار بگیرد قرار نگرفت بتوانیم راحت جابجایش کنیم.

نکته ۲:  همانطور که گفتیم ممکن است لازم باشد این کار را ۳-۲ بار انجام دهید.

نکته ۳: توصیه میکنم یک ساعت قبل از زمان پذیرایی ژله را از قالب خارج کنید، زیرا ممکن است در اثر حرارت ظرف آب گرم سطح روی ژله کمی شل شده و لازم باشد مدتی دیگر در قرار بماند تا فرم اولیه خود را به دست آورد.

نکات مهم برای برش ژله :

  • همیشه یه لیوان آب دم دستتان باشد تا کاردی که با آن ژله هایتان را برش میزنید را مرتبا خیس کنید.
  • کف ظرف سرو ژله را قبل از منتقل کردن ژله به آن کمی خیس کنید تا ژله ها به راحتی از کف ظرف جدا شوند.

فیلم درآوردن ژله از قالب پلاستیکی

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. محسن می گوید

    بسیار عالی ممنون

  2. الناز می گوید

    ممنون عالی بود