خوشگلم ولی خواستگار ندارم ،چکار کنم؟ چگونه شوهر پیدا کنم؟

30

من خواستگار ندارم ، افزایش خواستگار ، خوشگلم ولی خواستگار ندارم ،  چگونه خواستگار پیدا کنیم ،چون زشتم خواستگار ندارم ، وقتی خواستگار نداریم چه کنیم ، دوست دارم ازدواج کنم ، چرا خواستگار خوب ندارم

سوال:

قیافه بدی ندارم و اخلاقم هم کسانی که می شناسن میگن خوبه و … چرا تا بحال در طول این چند سال هیچ پسری در محیط کار یا دانشگاه از من خواستگاری نکرده؟ فکر می کنین مشکل کار من در کجاست؟ واقعا این خیلی برام سوال شده و باعث شده اعتماد به نفسم را از دست بدهم و افسرده بشم . در حالیکه در دانشگاه دخترانی را میبینم که قیافه چندانی ندارند و اخلاق خیلی عالی هم ندارند اما چندین خواستگار از بین همکلاسیها و … داشته اند. واقعا علت چیه؟

***

الان ۲۵ سالمه و خیلی هم خوشگلم اما تا حالا خواستگار نداشتم… ظاهرم خوبه و وقتی بیرون میرم با آرایش و … میرم همه پسرا نگام میکنن اما کسی تا حالا نیومده خواستگاریم….چیکار کنم؟

جواب :

این روزها انتخاب یک همسر مناسب برای بسیاری از جوانان یک دغدغه اساسی است. به خصوص برای دخترخانم ها که شاید قدرت انتخاب کمتری داشته باشند و باید در انتظار آمدن یک خواستگار خوب بنشینند. البته این به آن معنی نیست که دخترخانم ها هیچ نقشی در این باره ندارند آن ها می توانند با پیشه کردن برخی منش ها و البته دوری کردن از بعضی رفتارها و کردارها خواستگاران بیشتری داشته باشند.

پاسخ آیت‌الله بهجت

*جوانی هست که هر چه برای ازدواج می‌روند، درست نمی‌شود.

جواب: نماز حضرت جعفر(ع) را به ترتیب و با دعایی که در کتاب زادالمعاد آمده بخواند.

*خواستگاری برای دخترمان پیدا نمی‌شود، چه‌کار کنیم؟

جواب: نماز جعفر بخواند به ترتیب زادالمعاد. دعای زادالمعاد را هم بخواند. اگر بعد از نماز جعفر به سجده برود و در سجده این حاجت خودش را بخواهد یک مقداری هم چشمش را، پلکش را تر بکند ان‌شاءالله جهاتی از برای سرعت اجابت در این کار هست.

توکل بر خدا
مهم ترین مساله در امر ازدواج توکل داشتن بر خدا است. دخترها و خانواده هایشان باید در وهله اول از خداوند متعال خواستار یک همسر خوب و متناسب باشند. قرائت سوره طه برای طلب همسر مناسب و دلخواه بسیار کمک کننده است. امام صادق علیه السلام می فرماید:هر کس که خواستگاری ندارد یا به خواستگاریش جواب نمی دهند، سوره طه را بنویسد و بشوید و آب آن را بر صورت خود بریزد، خداوند ازدواجش را آسان می کند.

برخورد مناسب

یکی از مهمترین مسایلی که می تواند به جذب خواستگار برای دخترها کمک کند، اخلاق نیکو و پسندیده خود و خانواده شان است. هر اندازه دختر و خانواده اش خوش اخلاق تر باشند و کمتر عصبانی بشوند و بداخلاقی کنند، بر تعداد خواستگاران دختر افزوده می شود. سعی کنید با اطرافیان، همسایگان و آشنایان با روی باز و گشوده برخورد نمایید تا دیگران هم بتوانند راحت تر با شما صحبت کنند.

طرز پوشش

نوع لباسی که هر فرد می پوشد نشان دهنده نوع اعتقادات و مذهب و شخصیت فرد است. سعی کنید نوع پوشش خود را متناسب با طرز عقایدتان انتخاب نمایید. بر عکس خیلی از دخترها فکر می کنند، هر چه لباس های متفاوت تر از جامعه بپوشند بیشتر جذاب می شوند، پسران معمولا بیشتر دخترهایی را که به صورت شکیل و متناسب با عرف لباس می پوشند، می پسندند. سعی کنید پوششی را برای خود انتخاب کنید که نشان دهنده شخصیت واقعی شما باشد.

به ظاهرتان بیشتر توجه کنید

منظور ما این نیست که از لباس‌های گران‌قیمت یا جلب توجه‌کننده استفاده کنید. سعی کنید در این مورد حد اعتدال را رعایت کنید. ممکن است آرایش‌های زننده یا پوشش‌های نا‌مناسب موجب شود بعضی از مردان به شما علاقه نشان دهند. اما معمولاً مردی که به دنبال یک زندگی آرام و بی‌دردسر است، چنین فردی را به همسری انتخاب نمی‌کند. از طرف دیگر، اهمیت ندادن به ظاهر و داشتن ظاهری نامرتب نیز به معنای نجابت نیست. در دین مبین اسلام بارها بر اهمیت پاکیزگی و نظافت تأکید شده است.

از فن بیان غافل نشوید

یکی از مواردی که مخصوصاً در اولین دیدارها اهمیت زیادی دارد، شیوۀ صحبت کردن و به‌طور کلی ارتباط برقرار کردن ما است. ما معمولاً جذب افرادی می‌شویم که با ادب و متانت صحبت کرده و ضمن حفظ حریم‌ها، رفتار گرم و بانشاطی دارند. برای ارتقای سطح مهارت‌های ارتباطی می‌توانید از کتاب‌ها و مقالاتی که دربارۀ مهارت زندگی نوشته شده است کمک بگیرید. البته هنگام مطالعۀ این کتاب‌ها ملاحظات فرهنگی را هم در نظر بگیرید، چون بیشتر این کتاب‌ها ترجمه هستند و ممکن است بعضی از موارد ما در کشور ما کاربرد نداشته باشند. برای مثال، یکی از مواردی که در این کتاب‌ها در رابطه با ارتباط مؤثر به آن اشاره شده، برقراری تماس چشمی به هنگام صحبت کردن است، که در جامعۀ ما هنگام صحبت با نا‌محرم، برقراری تماس چشمی مداوم کار پسندیده‌ای نیست.

تکلیف‌تان را با خودتان مشخص کنید

یکی از مواردی که موجب می‌شود کسی برای ازدواج با شما پا پیش نگذارد، این است که تکلیفتان با خودتان روشن نیست. مثلاً دختری را در نظر بگیرید که حجابش را رعایت نمی‌کند و ظاهر و رفتارش نشان می‌دهد که به دستورات دینی اهمیتی نمی‌دهد، اما از طرف دیگر نمازش را به موقع می‌خواند و روزه‌اش را می‌گیرد (حتی در ماه رمضان نیز حجابش را رعایت نمی‌کند). در چنین مواردی، هم افرادی که به اصول مذهبی پایبند هستند، او را فرد مناسبی برای ازدواج نمی‌یابند و هم افرادی که اعتقادات مذهبی ندارند حس می‌کنند که ممکن است با ازدواج با این فرد دچار مشکل شوند. بنابراین به وی پیشنهاد ازدواج نمی‌دهند. این مطلب در مورد همۀ جنبه‌های متعارض شخصیت شما صدق می‌کند.

ازدواج را جزو اولویت‌هایتان قرار دهید

تنها اینکه به خودتان بگویید من قصد ازدواج دارم کافی نیست. همان‌طور که برای اولویت‌های دیگرتان مثل کار یا تحصیل وقت می‌گذارید، باید برای ازدواج نیز وقت و انرژی صرف کنید. اگر واقعاً قصد ازدواج دارید، سرتان را بیش از حد به کار‌، درس یا هر چیز دیگری مشغول نکنید. زمانی که در حضور همکاران مردتان اعلام می‌کنید که اولویت اول من در زندگی کارم است، طبعاً آنها هم اولویت‌بندی شما را به هم نخواهند زد. البته لازم نیست شما این حرف را به زبان بیاورید، وقتی اقوام و آشنایان می‌بینند شما وقتی برای حضور در مجالس خانوادگی و دوستانه ندارید، به این نتیجه می‌رسند که حتماً برای تشکیل زندگی مشترک هم وقت ندارید، و اگر قصد معرفی موردی را به شما داشته‌ باشند، از این کار صرف‌نظر می‌کنند.

منتظر نباشید تا انتخاب شوید

درست است که گفتیم پیشنهاد ازدواج از طرف دختر معمولاً کار درستی نیست، اما منظور ما این نبود که در صورت مواجهه با یک مورد مناسب منفعلانه برخورد کنید و در حقیقت هیچ کاری انجام ندهید. در این‌گونه مواقع می‌توانید از یک واسطه که البته باید از صداقت و امین بودن وی مطمئن باشید، کمک بگیرید. واسطه می‌تواند شما را به‌عنوان یک مورد مناسب برای ازدواج به فرد مورد نظر یا خانواده‌اش معرفی کند.

از تجربیات دیگران کمک بگیرید

اگر در میان دوستان و اقوام فردی را می‌شناسید که با وجود داشتن شرایطی مشابه با شرایط شما‌، خواستگاران خوب متعددی داشته، می‌توانید از وی کمک بگیرید. در صورتی‌که با این فرد خیلی صمیمی نیستید و دوست ندارید این موضوع را مستقیم با وی در میان بگذارید، می‌توانید در رفتارش دقیق شوید و از کارهای مثبت وی در این زمینه الگوبرداری کنید.

بهداشت فردی

عامل مهم دیگر در جذب خواستگار، رعایت کردن بهداشت فردی است. هر چه تمیزتر و آراسته تر باشید و لباس های مرتب تر بپوشید، بر تعداد خواستگارانتان هم افزوده می شود.

غرور کاذب ممنوع

بعضی مواقع دخترها به اشتباه فکر می کنند هر چه غرور بیشتری داشته باشند بهتر است. در صورتی که پسرها نسبت به این غرور دچار ابهام می شوند و حتی در برخی مواقع از ابراز علاقه خود برای ازدواج امتناع می کنند، زیرا ممکن است فکر کنند دختر قصد ازدواج ندارد و یا به او علاقه ای ندارد در صورتی که ممکن است در واقع دختر نسبت به او علاقمند شده باشد ولی این علاقه را سعی می کند با حالت تدافعی نشان دهند. پس نوع چهره ما نشان دهنده خیلی مسایل است.

شرکت در مجالس و انجمن ها

دخترها سعی کنند که در مجالس و محافل زنانه بیشتر شرکت کنند تا توسط افراد بیشتری دیده شوند. همچنین متناسب با شغل و رشته دانشگاهی خودتان، عضو انجمن های مختلف شده و در آنها مشارکت نمایید. مثلا اگر داشنجوی رشته ادبیات هستید می توانید در انجمن شعر عضو شوید . هر چه در مکان های مختلف حضور داشته باشید احتمال بیشتری برای آمدن خواستگار وجود دارد.

در مکان هایی که آقایان حضور دارند (دانشگاه، محل کار، همایش و … ) با ظاهر آراسته و با شخصیت و محترم ظاهر شوید. در این جمع ها بدون عرضه کردن خود و سر و سنگین شرکت کنید و فکر خود را عرضه کنید. به این وسیله سعی کنند افرادی که آمادگی ازدواج دارند را جذب می کنید . به مکان هایی بروید که افرادی با سلایق و علایق شما در آن حضور دارند. اگر شما در یک زمینۀ هنری خاص تبحر دارید و دوست دارید همسرتان نیز از هنر سررشته‌ای داشته باشد، بد نیست از اماکن هنری دیدن کنید. این کار هم به شما کمک می‌کند تا به یکی از علایق فردی‌تان برسید و دانشتان را در زمینۀ مورد علاقه‌تان بالا ببرید و هم اینکه امکان آشنایی‌تان با افرادی که با شما تشابهاتی دارند، افزایش می‌دهد.

حل روابط گذشته زندگی تان

اگر یکبار دچار شکست عاطفی شده اید، سعی کنید از یک روانشناس یا مشاور کمک بگیرید و آن موضوع را برای خود حل کنید. تا زمانی که درگیر ارتباطات قبلی خود هستید، نمی توانید افراد جدید را به خود علاقمند کنید.

وظیفه اخلاقی و شرعی والدین

حضرت محمد (صلی الله علیه وآله ) فرموده اند:فرزند ۳ حق بر پدر دارد:اولی انتخاب نام نیکو، دوم کتابت، نوشتن و سواد آموزی، سوم ازدواج، زمانی که فرزند بالغ شد، والدین باید زمینه ساز ازدواج فرزندان خود باشند. آن دسته از والدینی که سخت گیری های نا به جا در امر ازدواج فرزندانشان انجام می دهند قطعا این حق فرزند خود را برآورده نکرده اند.

خوب فکر کنید

اگر گزینه مناسبی به شما معرفی شد، سعی کنید خوب به آن فکر کنید. خیلی مواقع دختر و خانواده اش، با دیدن یک ویژگی منفی جواب رد به پسر می دهند، در صورتی که اگر کمی تامل کرده و زود هنگام پاسخ منفی ندهیم، می توانیم انتخاب بهتری را داشته باشیم.

خودشناسی داشته باشید

اگر خواستگار ندارید، به خودشناسی برسید. یکی از دلایل اصلی نداشتن خواستگار این است که دختر ویژگی های شخصیتی و رفتاری منفی بسیاری دارد و به دلیل اینکه تا به حال در صدد رفع آنها نیامده است و همچنان آن ویژگی ها را نشان می دهند، از تعداد خواستگارانشان کاسته می شود.

البته باید به دخترخانم ها این مسئله را یادآوری کرد که نباید اجازه دهند نگرانی از این مسئله تمام زندگی و آینده شان را مختل کند.

باید بین یک دخترخانم مجرد با مشکلات روحی و خلقی و یک دختر خانم مجرد با روح و روان سالم حتما دومی را انتخاب کنند، زیرا در این صورت است که می توانند دیر یا زود ازدواج مناسبی داشته باشند. فراموش نکنید کم نیستند افرادی که اگرچه کمی دیرتر ازدواج کرده اند ولی ازدواج موفقی داشته اند. مجله زندگی ایده آل در مطلبی به بررسی رفتارهایی که باید انجام داد تا خواستگاران بیشتری داشت پرداخته است، که در ادامه بخش هایی از آن را می خوانید:

به دنبال فرد ایده آل نباشید

بیشتر افراد وقت زیادی را صرف می کنند تا بتوانند «فرد ایده آل» خود را پیدا کنند. اگر شما هم جزو این دسته هستید توصیه می کنیم با چشمانی باز پیش روی تان را نگاه کنید.البته منظور ما این نیست که به اولین خواستگارتان پاسخ مثبت بدهید. ولی کمال گرایی هم ممنوع!

 

باوقار باشید

بیشتر مردان به دنبال زنی خاص می گردند که تا پایان عمر کنارش بماند و با او پیر شود. زنی که اهل شکوه و شکایت نیست یا با نق نق کردن روزش را خراب نمی کند.

مردها یک زن منطقی و با حساب و کتاب می خواهند که آنها را در سراسر زندگی شان حمایت کند و در موقعیت های حساس همیشه بتوانند روی کمکش حساب کنند. پس با دوری کردن از برخی رفتارهای سبک، شخصیتی متین و باوقار داشته باشید.

 معیار های زیبایی زنان از نظر مردان مشاوره ازدواج مردان چه زنانی را بیشتر دوست دارند سایت شوهر یابی راهنمای ازدواج دوست دارم ازدواج کنم دعا برای آمدن خواستگار خوب دختر جذاب از نظر پسران دختر ایده آل از نظر پسرها خواستگار یابی خواستگار میخوام چیزهایی که پسران دوست دارند چگونه لباس بپوشیم تا جذاب باشیم چگونه خوش لباس باشیم چگونه خواستگار زیاد داشته باشیم چگونه خواستگار پیدا کنیم چرا پسرها ازدواج نمی کنند جذابیت زنان از نگاه مردان اخبار ازدواج آنچه مردان از زنان میخواهند آموزش همسر یابی آموزش شوهر یابی آموزش ازدواج

زیبایی همه چیز نیست

شاید برخی از دخترخانم ها به اشتباه فکر کنند «زیبایی و وضعیت ظاهری» آنان همه آن چیزی است که پسران در انتخاب همسر آینده خود ملاک و معیار قرار می دهند. از این رو با پناه بردن به لوازم آرایشی یا حتی عمل های جراحی سعی دارند برای زیباتر شدن تغییری در ظاهر خود ایجاد کنند. اما بد نیست بدانید که اولا معیارهای زیبایی نسبی است و از فردی به فرد دیگر متفاوت است، همچنین پسرانی که به پختگی رسیده باشند، بیشتر از آن که در زیبایی چهره متوقف شوند به ظرافت ها و زیبایی های رفتاری شما توجه می کنند. از سوی دیگر برخی از دخترخانم ها نیز فقط و فقط منتظر خواستگاری خوش تیپ هستند، اگر جزو این دسته از دخترخانم ها هستید بهتر است که خیلی در قید و بند قیافه نباشید چون قیافه خوب الزاما به معنی داشتن شخصیت خوب نیست.

برخی از دختران، زن بودن خود را فراموش کرده اند. این که تحصیل کنند و سر کار بروند، چیز خوبی است اما متاسفانه برخی از دختران امروز از آن طرف بام افتاده اند

وسواس را کنار بگذارید

محافظه  کاری ها و وسواس های بی مورد را کنار بگذارید، اگر خواستگارهایی دارید که حاضر نیستید حرف های شان را بشنوید یا اگر گاهی فامیل و دوستان تان کسی را برای ازدواج به شما معرفی می کنند اما شما اهمیتی نمی دهید، باید کمی در نگاه تان تجدیدنظر کنید. شاید یکی از همین موارد بتواند همسر خوبی برای شما باشد. از آمدن خواستگار نترسید و چند هفته ای زیر نظر خانواده‌هابا خواستگار های تان صحبت کنید و بعد تصمیم بگیرید، مشکلات کوچک آدم ها را بهانه نه گفتن نکنید. فراموش نکنید که هر کسی با هر شخصیتی هم که باشد، مشکلاتی دارد که می توان از آنها ایراد گرفت. مهم این است که به ویژگی های برجسته او نظرکنید، شما نمی توانید یک شخصیت بی عیب و نقص را به عنوان همسرتان انتخاب کنید چون اصلا چنین شخصیتی وجود ندارد. اما سعی کنید فردی را انتخاب کنید که بتوانید با مشکلاتش کنار بیایید و مدام به خاطرش افسرده یا عصبانی نشوید.

 

بگویید که توقعی ندارید

از موانع مهم پیش روی ازدواج توقعات بالاست و بسیاری از جوانان به دلیل مسائل مالی از تشکیل زندگی مشترک فراری هستند بنابراین با کم کردن این توقعات و بیان این مسئله در موقعیت های مناسب می توانید زمینه ازدواج را ایجاد کنید. همچنین یکی ازمواردی که می تواند مانع ازدواج باشد و آقا را از اقدام به خواستگاری منصرف کند موقعیت اقتصادی خوب خانواده خانم است. یعنی آقا این جرات را ندارد که اقدام به ازدواج کند، شما به عنوان یک خانم می توانید سطح توقعات تان را پایین بیاورید و با بیان کردن این مسئله در جمع دوستان و بستگان که انتظارات من برای ازدواج بالا نیست به همه نشان دهید که در ذهن چه دارید تا شجاعت معرفی کردن خواستگار را پیدا کنند.

 

باید در درجه اول یک زن باشید

برخی از دختران، زن بودن خود را فراموش کرده اند. این که تحصیل کنند و سر کار بروند، چیز خوبی است اما متاسفانه برخی از دختران امروز از آن طرف بام افتاده اند! بخشی از زن بودن زنان، در ارتباط با همسر و زندگی مشترک و نقش مادری شکوفا می شود و اینکه مورد حمایت و دوست داشته شدن همسر قرار بگیرند.

دختران در ظاهر، این قضیه را کتمان می کنند. آنها با وجود موقعیت های خوب ازدواج اما همه درها را به روی خود بسته اند. چرا که تمام زندگی شان را در کار خلاصه کرده اند، آنها می خواهند به همه نشان دهند خودشان از پس کارهایشان برمی آیند و نیازی به ازدواج نمی بینند اما اگر با خود صادق باشند، این نیاز را احساس می کنند. فراموش نکنید مردها تمایل دارند با خانمی ازدواج کنند که در درجه اول یک زن است.

 

با خود مهربان باشید

دختری ناامید، عصبی و پرخاشگر که طلبکار از دنیا و دیگران است، چگونه انتظار دارد که فرد مناسبی برای ازدواج پیدا کند! دختری که هنوز با هم جنس خود نمی تواند درست ارتباط برقرار کند، چگونه انتظار دارد که دیگران به او خواستگار معرفی کنند! دختران باید روی شخصیت خود و به خصوص مهربانی با خود، کار کنند. برخی از دختران امروز به دلیل داشتن تحصیلات و شغل، بخشی از زنانگی خود ازجمله مهربان بودن را کم رنگ کرده اند، در صورتی که یک مرد، حس محبت و مهربانی و حمایت همسر خود را می خواهد اما متاسفانه برخی دختران با تحصیل و شغل خود می خواهند که قدرت خود را به رخ فرد مقابل بکشند که در این صورت مردان فراری می شوند!

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 30 )
  1. دختر 33ساله می گوید

    دختر ۳۳ساله و آرشیتکت وکارشناسی ارشد معماری ودرشرکت مهندسی مرتبط با تحصیلاتم کار میکنم ، دماغم را عمل کردم و آرایش هم می کنم اما دریغ از خواستگار پیگیر ، راستش من به خواهرم که آرایش وعمل زیبایی نداره و سفید و خوشگله وخواستگار پیگیر داره حسودیم میشه ،شاید واسه پوست سبزه ای که دارم خواستگارندارم،نمیدونم چیکار کنم

    1. بی نام می گوید

      همون بهتر که ازدواج نکردی ۱۸ سالم که بود بزور به پسری که ۴ ۵ بود دادنم اونموقع اصلا فکر ازدواج نداشتم همش فکرم درس و دانشگاه بود اخرش اونایی که مجبورم کردن ازدواج کنم ب دلیل اذیتهایی که میشدم طلاقم گرفتن ۲۰ سالم بود الان دارم بهترین روزای زندگیمو میگذرونم ۲۲ سالمه دانشجوام قصد شاغل شدن دارم میخام از مجردیم لذت ببرم الان بهترین روزای زندگیته ازشون لذت ببر

      1. بی نام می گوید

        ۴ ۵ سال میشد که خاستگارم بود

  2. دختر .... می گوید

    فدای سرت که نداری اونا که رفتن دست از پا درازتر دارن برمیگردن هیچ خبری نیست ایشالا بهترینها براتون اتفاق بیفته من که بدگلم و خواستگارم ندارم خدا رو هم شکر میکنم که بهم ثابت کرد میشه بدون خواستگار هم خوشبخت بود،منم به شما حسودیم که نه غبطه خوردم من هیچکدوم از اینا که گفتی رو ندارم والا الان سبزه مورد پسند و مده خیلی هم زیباست مهم دله که زیبا باشه که ایشالا بدون اون حسادت حتماً داری زندگی خیلی فراتر از ازدواج و … دیگه داره هچکاری لازم نیست کنی شکر و توکل همین

  3. محمد رضا می گوید

    منم خیلی بدگلم و خیلی هم خواستگار دارم نمیدونم چیگار کنم !!!!!!!!! خخخخ

  4. علی می گوید

    منم خیلی خیلی خوشگلم و اصلاً خواستگار ندارم نمیدونم چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خخخخخخ

    1. شنل قرمزی می گوید

      ادرست بیه خوم ایام خواسگاریت خخخخخخ

  5. ناشناس می گوید

    از آنجایی که ایران اشباع شده و دیگه ظرفیت پذیرش سگها رو نداره،من هم تصور میکنم دنیا ظرفیتش برای پذیرش انسانی اشباع شده و تمایلی برای ازدواج ندارم پرافسر و دانشمندهایی که بقیه تحویل جامعه میدن کافی باشه.

  6. نازنین می گوید

    سلام
    دوستان عزیز همگی شما میتونید با استفاده از قانون جذب همسر ایده آل . ثروت . سلامتی و آرامش درونی خودتون رو خیلی راحت جذب کنید .
    ….
    دوستان روی هر چیزی تمرکز کنید اون وارد زندگیتون میشه اگر روی نداشتن خواستگار و بدبختی تمرکز کنید همواره توی زندگیتون خواهید داشت و هیچ چیز خوش آیندی براتون رخ نمیده مگر اینکه به خدا توکل کنیدو همواره شکر گذاری کنید و افکارتون رو تغییر بدید و روی چیزای شادی آور مثل خواسته هاتون تمرکز کنید و بهشون اشتیاق داشته باشید و باورش کنید و براش زمان تعیین نکنید و به این فکر نکنید چطور و چگونه قرار اتفاق بیوفته و بگید من فقط میدونم و باور میکنم که قرار خواستم اجابت بشه و به اون افکار منفی بی اعتنایی کنیدو برونید که اول از همه شما باید خودتون عاشق خودتون باشید تا بقیه هم عاشقتون بشن و بعد میبینید که زندگیتون یه شکل قشنگی به خودش گرفته و خواسته هاتون یکی یکی داره برآورده میشه برای همین برید قانون جذب رو یاد بگیرید و بفهمید چطوری میشه جاذب خواسته هاتون باشید و همگی رو در کمترین مدت به اجابت برسونید….

  7. مهدی 67 می گوید

    سلام
    اولین و مهمترین معیار همه مردها موقع ازدواج ، اخلاق همسر و خانوادش هست.
    دوما کی گفته که دید همه مردها یکسان؟
    دختر قد کوتاه مورد علاقه یک پسر هست و از دید پسر دیگه دختر قد بلند . چاق یا لاغر. …
    پس نمیشه فکر کنید که پسرها موقع ازدواج به زیبایی نگاه میکنن . گاهی رفتار شما خانم ها باعث میشه که پسر از ابراز علاقه به شما منصرف بشه. چیزی شبیه توقعات.
    میخوام یک نکته خیلی مهم بگم . خانمی که از خونه بیرون نمیره توقع نداشته باشه خواستگار زیاد داشته باشه.
    بذارید مثال بزنم. مثلا شما دوست دارید همسر آیندتون از نظر مالی وضعش خوب باشه یا هنرمند باشه یا پزشک یا معلم و غیره .
    شما باید خودتون رو در اون محیط قرار بدید. نمیشه که با افراد و خانواده هایی رفت و آمد داشته باشید که اصلا دوست ندارید همسری از اوناشخاص و یا خانواده ها داشته باشید .
    مثلا شخصی که تو بیمارستان کار میکنه یا با این فضا در ارتباط اکثر دوستانش شغل بیمارستانی دارن . اگه کسی تو شهرداری کار کنه همینطور و اگه کسی مدرسه کار کنه یا ارتباط داشته باشه همینور . پس اینکه خواستگار دارید یا نه .. یا اینکه خواستگارهای شما اون چیزی نیستن که شما میخواید باید در ارتباط خودتون با اطرافیان کمی تغییر ایجاد کنید .
    به زیبایی ظاهری خودتون توجه نکنید . زیبایی باطن شما برای مردها مهم تره. بعضی مردها و حتی خانم ها به زیبایی ظاهری توجه میکنن ولی بیشتر مردها و زنها اینجوری فکر نمیکنن.
    هر کدوم از شماها یک همسر ایده‌آل برای مردها هستید فقط باید در مسیرشون قرار بگیرید. توقعات پایین بیارید . مثل بعضی خانم ها که از مرد زندگیشون خونه و ماشین و غیره میخوان . یا اینکه حتما باید مرد کارمند باشه. حتما باید درآمدش بالای ۵ میلیون باشه و هزارتا مسائل دیگه که مردها رو پشیمون میکنه.
    برای همه شما آرزوی خوشبختی میکنم و امیدوارم به خواسته های خودتون برسید.

  8. فاطمه می گوید

    ازدواج پنجاه درصدشانس و قسمته و بقیش هم به زرنگی دخترو خونواده بر میگرده از طرف دیگه پسرهای کمی پیدا مبشه معیارشون شعور فهم و خوس اخلاقی دختر باشه همکلاسیای زیادی داشتم که تو مدرسه مدام در حال دعوا کردن بودنو حالا هم ازدواج کردن و همون اخلاق رو هم داد ولی ازدواج کردن اونوقت ما هیچ

  9. سانلز می گوید

    منم متولد۷۳هستم.بخاطر ترس از خانواده و آبروی خانواده سمت دوست بودن با پسرا نرفتم.خواستگار ندارم.قیافه بدی هم ندارم.دو سه تا خواستگار داشتم جواب منفی دادم و ازدواج کردن.الان ی مورد بهم پیشنهاد شده وضعیت مالی خوبی داره فول امکاناته موقعیت شغلی خوبی داره ولی ۱۳سال از من بزرگتره…نمیدونم چیکار کنم.راهنمایی کنید..واقعن میترسم از اینکه دیگه خواستگار نداشته باشم.

    1. علی می گوید

      من بیام خواستگاریت متولد۷۶

  10. گیلدا می گوید

    من ماهی ی خواستگار دارم، اما زشتن و بی کلاسن، اخلاق و شخصیتشون هم به من نمیخوره، دعا کنید یکی بیاد به من بخوره، هم کفو باشیم، انشالله همه راضی باشند از زندگیشون

    1. mohamad می گوید

      من خوشتیپم و ساکن شهریارم ولی چ فایده بدون خونه و ماشین با چ دلی برم خواستگاری

  11. محمد می گوید

    من به عنوان یک پسر مجرد میخوام به دخترانی که خواستگاری که مد نظرشونه رو ندارن بگم که اینقدر اوضاع اقتصادی مملکت داغونه که با وجود مدرک لیسانس صنایع از بهترین دانشگاه این مملکت هنوز نتونستم یک آپارتمان ۵۰ متری بخرم چطور برم ازدواج کنم وقتی میدونم سال به سال رهن خونه چند برابر میشه . فقط میخوام بگم مدام ناله نکنید خواستگار ندارم .اینقدر توقعاتتون بالا رفته هیچ کس جرات ازدواج نمیکنه

  12. Nzanini می گوید

    دوستان عزیزداشتن خواستگار هیچ ربطی به اجتماعی بودن یا چاق و لاغر و خوشگل یا زشت بودن ندارههه✋ چه بسا افراد زشت و بدون روابط اجتماعی معقول هستند که خواستگاران عالی و زیادی دارن ولی افرادیم هستن که خوشگل و اجتماعی هستن ولی خواستگار ندارن لطفا دقت کنید به حرفام ببینید دلیلش چیه ؟!دو تا دلیل داره یکش حس درونی دومیش باور .. ببینید به زبان ساده بخوام بگم قانون جهان میگه دور هر انسان میدان مغناطیسی وجود داره مثل یه هاله که شما هر حسی نسبت به خودت داشته باشی به اطرافیانت مخابره میکنه که بله من عاشق خودمم یا از خودم متنفرم پس شما هم همین احساست رو تسبت به من داشته باشین و این جور دقیقا اطرافیان به ما همون حسی رو دارن که ما نسبت به خودمون داریم❤ اگر شما عاشق خودت باشی اطرافیانم به طور شگفت انگیزی دوست خواهند داشت و خواستگار کورور کورور واینکه شما باید این باور رو تو خودت از بین ببری که من خواستگار ندارم و هیش کی نمیاد سمت من این باور جلوگیری میکنه از اومدن عشقتون به زندگیتون ✋ باور انسان همواره در قالب اتفاق تو زندگیش ظاهر میشه یعنی تا وقتی باورتون نداشتن خواستگار باشه هررر کاری کنید دنیاتون تغییر نمیکنه تا زمانی که باور نغییر نکنه امکان نداره زندگی تغییر کنه این باور رو از بین ببرید با پاکسازی کوانتومی بعد مدااام تکرار کنید من دوست داشتنی ام و عاشق خودمم و خواستگارای زیادی دارم اینو هییی تکرار کنید و اینکه حتما حتما باید موقع گفتن حستون خوب باشه و باورش کنید این جملات رو بعد یه مدت که باورتون تغییر کرد دنیاتون تغییر میکنه و میبینید چه طور خواستگاراتون به طور شگفت انگیزی زیاد میشه. در آخر اینکه هر کسی بر اساس قانون جذب میتونه همسر ایده آالشو جذب کنه چه طوریشو تو نت بزنید براتون میاره و اینم بدونید که عاشق خودتون و خدا باشید تا در رابطه وابسته نشید چون حس نیاز حس خیلی بدی به انسان میده و انگار انسان تو زندانه پس حس نیاز و وابستگی انسان به هر چیزی باعث دور شدن اون میشه خواهش میکنم این مطلب رو سرسری نگیرید و قانون جذبو حتما حتما حتما مطالعه کنید

    1. تنها می گوید

      واقعا واقعیت داره

  13. نرگس می گوید

    منم الان رفتم ازمون از خودم گرفتم افتضاااح ازمونمو دادم ..دیگه قید کنکور ودرسو میخوام بزنم .و برم دنبال شوهر

  14. شنل قرمزی می گوید

    کی دیگه دنبال ازدواج پسرپولداراکه کلی دختر دوروبرشونه مفت ومجانی سرویس میدن پسرای بیکار وبدبخت بیچاره دنبال ازدواجن که با اینا همو ازدواج نکنی بهتر با دوسه تا بچه باید برگردی خونه بابات البته اگه زن داداشات بالا نکشیده باشنش ؛؛))

  15. کاوه می گوید

    دوست دارم ازدواج کنم ولی خیلی خجالتی هستم جرات نمیکنم به دختری نزدیک بشم.

  16. علی می گوید

    سلام من یک جون ۲۳ساله هستم الحمدالله هم خونه دارم هم ماشین ولی هنوز دختری مدنظرم پیدانشده که بتونم ازداواج کنم … خیلی دوستدارم ازدواج کنم ودر کنارش بهترین ادم خوشبخت باشم ولی نشد که بشه هم اخلاق دارم هم ادم احساساتی هستم مشکل ازمنه ایا؟؟؟؟؟

    1. ناشناس می گوید

      بیا با هم آشنا شیم.

  17. ناشناس می گوید

    به خاطر درس مدام از مهمانی ها و اجتماعات دوری کردم. یه زمان که خواستگار داشتم مادرم گفته بود قصد ازدواج نداره میخواد درس بخونه
    الان هم خواستگار ندارم. البته طوری هستیم که خیلی کم رفت و آمد با کسی داریم. هیچ وقتم تو زندگیم با کسی دوست نشدم چون از بابام و از بین رفتم ابروش ترسیدم. الان ۲۴ سالمه و واقعا از این بابت ناامیدم شاید دیگر هیچ وقت ازدواج نکنم

  18. علیرضا می گوید

    با من ازدواج کن

  19. علي می گوید

    سلام دوستان،من به ازدواج فکر نمیکردم اما چند ماهی هست دنبال یه دختر خوب برا ازدواج میگردم،تجربه چندانی ندارم،خونوادم میگن خودت یه دختر پیدا کن بریم خواستگاری،آقایون لطفا راهنماییم کنید.

  20. Yagob dinparvar می گوید

    سلام من دعانویس نیستم اماکتاب معتبردستخط دارم بارهاامتحان کردم جهت گشایش بخت محبت زن وشوهرمریضی تشنج وغیره مینویسم مجانی خواستم عرض کنم خدمتی کرده باشم خواستیدپیام بدیدموفق باشید

  21. سجاد می گوید

    من ۳۶سالمه معلم هستم مجردم، دختر خوب وبا اخلاق ذات دار هست ازدواج میکنم

    1. سارینا می گوید

      من دستیار دندانپزشک و دانشجوی مدیریت هستم از نظر ظاهری مشکلی دارم ولی اکثر اوقات درونگرام شاید همین باعث میشه کسی سمتم نیس

  22. نصرالله می گوید

    سلام افغانی هستم قاچاقی رسیدم ایران۲۲ سالمه ۶۵ وزن ۱۷۰قد رنگ پوست گندمی نوع بدن ورزشی دلم میخواد ازدواج کنم برام مهم نیس چه کسی باشه فقط از ۳۰ سال بالا نباشه وشرایطش هم بهتر باشه