آخرین وضعیت فیلتر تلگرام در روسیه

0

واقعیت‌های کنونی مسدودیت تلگرام در روسیه

رتبه دامنه اصلی آدرس دهی تلگرام t.me در روسیه از ۱۰۵ اکنون به رتبه ۷۸۵ سقوط کرده است

میزان استفاده از تلگرام در روسیه از ۲۸% به ۴.۱% افت پیدا کرده است.

روسیه بیش از ۵۰ سرویس رایگان ارائه دهنده خدمات VPN را هم‌اکنون مسدود کرده است.

مجموع کاربران اینترنت روسیه ۱۰۸ میلیون نفر میباشد از این تعداد از ابتدا رقمی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون طبق ادعای تلگرام، عضو تلگرام بوده‌اند اما از آمار فعالیت‌های روزانه موضوعی منتشر نشده است، این در حالی است که پرطرفدارترین و پرعضو ترین یک کانال روسی در تلگرام تنها ۵۰۰ هزار نفر عضو دارد و دیگر کانال‌ها نیز با فاصله بسیاری اعضاء بسیار کمتری دارند.

پیرو این موضوع و انتشار در رسانه‌های داخلی، رسانه‌های معاند نیز مطالب مشابه ای منتشر کرده و میکنند، سایت های بی بی سی، کلمه، رادیو فردا و صدای آمریکا و شبکه من و تو بطور جدی در حال حمایت از موضوع تلگرام هستند.

کارمند و خبرنگار رسمی بی بی سی فارسی مقیم انگلیس بطور رسمی در یک توییت (تصویر زیر) اعلام کرده که پاول دورف به خودش و یکی از اعضاء شبکه من و تو، چندین هزار دلار داده است تا نسخه Telegram DR را نوشته‌اند و به کاربران ایرانی این اطمینان را داده است که این نسخه امن است و با همکاری شرکت سایفون بوده است.

کانال سیاسی ضد انقلاب تلگرام کانال تلگرام مملکته کانال تلگرام آمد نیوز فیلترینگ در جهان فیلتر تلگرام شبکه من و تو سایت ضد انقلاب تلگرام بدون فیلتر بی بی سی فارسی در تلگرام بهترین فیلترشکن بلاک چین و فیلترینگ آمار فیلترینگ

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ