نوشیدنی های معجزه گر برای تشنه نشدن در ماه رمضان

0

بعد از افطار از چه نوشیدنی هایی استفاده کنیم؟

روزه داران بهتر است از نوشیدنی های سنتی، چای کمرنگ، آب میوه های طبیعی بدون قند البته و انواع میوه های بهاری و تابستانی استفاده کنند. لازم به ذکر است چای به دلیل داشتن مواد آنتی اکسیدان و ضد سرطان برای بدن مفید است، ولی باید توجه داشت چای به دلیل مدر بودن باعث می شود مقدار بیشتری از آب بدن دفع شود.

جالب است بدانید هنگام افطار بهتر است که از شیر ولرم همراه با مواد دارای قند طبیعی مانند خرما، عسل یا انگور شیرین استفاده شود چرا که این مواد شیرین علاوه بر تنظیم قند خون، خاصیت سم زدایی نیز دارند.

نوشیدنی های باکلاس مقدار مصرف تخمه شربتی متخصص تغذیه کاهش تشنگی در ماه رمضان فواید سکنجبین زمان مصرف عرق کاسنی زمان مصرف سکنجبین خواص عرق کاسنی خواص سنبل الطیب چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم بهترین نوشیدنی برای سحری بهترین نوشیدنی بهترین غذا برای ماه رمضان بهترین غذا برای سحری چیست بهترین رژیم غذایی انواع عرقیات

از معجزه تخم شربتی برای تشنه نشدن چه می دانید؟

دانه‌ های تخم شربتی وقتی در مجاورت آب قرار می ‌گیرند می ‌توانند چندین برابر وزن خود آب جذب کرده و متورم شوند. در نتیجه این دانه‌ ها آب زیادی را در بدن نگه داشته و وقتی بدن به تعریق افتاده و با کمبود آب مواجه می‌ شود از ذخیره ی آب آن ها استفاده می ‌کند بنابراین مصرف این شربت را البته کم شیرین در زمان سحر توصیه می کنیم که تا زمان افطار به شما کمک کند.

 

عرق کاسنی در ماه رمضان چه کاربردی دارد

دربین عرقیات سنتی، فقط کاسنی خاصیت خنک کنندگی بدن را دارد، از این رو پیشنهاد می شود نوشیدنی های مخصوص ماه رمضان مانند خاکشیر را با کمی کاسنی و گلاب مخلوط و سپس استفاده کرد.

 

از سنبل الطیب کمک بگیرید

سردرد ناشی از بی آبی بدن را برخی افراد روزه دار در طول روز بدلیل روزه داری و دمای هوا ممکن است تجربه کنند.این سردردها در این روزهای گرم تشدید میشود و گاهی ممکن است، مانع از انجام برنامه ها و فعالیت های روزمره آنها شود.برای پیشگیری و درما این سردردها و تخفیف آنها در طول شبانه روز پیشنهاد میکنیم یک تا دو فنجان از عرق گیاهی سنبل الطیب را بعد از افطار به صورت خنک میل کنند.نوشیدن این عرق علاوه بر کاهش سردردهای ناشی از گرمای هوا در ماه رمضان به کاهش تحریکات عصبی و درمان سردردهای میگرنی ناشی از گرسنگی نیز کمک میکند.

 

سکنجبین در ماه رمضان برای ما چه خاصیتی دارد؟

این شربت وطنی دارای طبیعت سرد و خنک بوده و تمام منافع سرکه را دارد و به صفرابر مشهور است.

هنگامی که شربت سکنجبین را با یخ خنک کرده و به همراه خیار رنده شده بنوشند تشنگی را رفع و از التهاب ناشی از گرما می‌ کاهد.

البته که برای اینکه بدتر تشنه تان نکند حتما آن را در وعده افطار بدون شکر میل کنید.

 

شربت لیمو همیشه در دسترس

در خانه ایرانی ها همیشه آبلیمو پیدا می شود. پایه اصلی این شربت، عصاره لیموترش است که با آب رقیق می شود و همراه مقدار کمی قند یا شکر مورد مصرف قرار می گیرد. آب لیمو را به تنهایی نباید مصرف کرد زیرا آب لیموی رقیق نشده روی مینای دندان تأثیر می گذارد و باعث تخریب آن می شود. بنابراین بهتر است چه در غذا و چه در سالاد حتماً قبل از استفاده، آب لیمو را رقیق کنید.جالب است بدانید که شربت آب لیمو جلوی گرمازدگی و عطش را می گیرد و مصرف آن در ماه رمضان بسیار مناسب است. شربت آب لیمو زیانی ندارد و مصرف آن در هر سنی توصیه می شود.

 

خوراکی هایی که کمک می کنند دیرتر تشنه شوید

فیبرها در نگهداری آب نقش مهمی دارند بنابراین خوراکی‌های فیبردار گزینه‌های مناسبی هستند. علاوه بر میوه‌ها، سبزی‌ها هم منبع بسیار مناسب فیبر و در نتیجه آب هستند. کاهو، خیار، کرفس و سبزی خوردن چون آب را در خود نگه می‌دارند باعث استمرار و تداوم آب‌رسانی به بدن می‌شوند.

 

برای تشنه نشدن چه نخوریم؟

مصرف زیاد گوشت قرمز می‌تواند باعث افزایش صفرا و تشنگی شود از این رو مصرف آن باید محدود شود. البته افرادی که سابقه کم خونی، ضعف و افت مکرر فشار خون دارند از این قاعده مستثنا هستند.

برخی خوراکی‌ها مانند انواع شیرینی و کباب و جگر تشدید‌ کننده تشنگی هستند و در فصول گرم سال که احتمال کم‌آبی بیشتر است باید از خوردن آن‌ها پرهیز کرد. به علاوه پرهیز از این خوراکی ها در ماه رمضان به بدن کمک می کند تا هیدراته بماند.

منبع : الودکتر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ