ساعت بازی امروز تیم ملی ایران و ازبکستان

0

تیم ملی فوتبال ایران امروز (شنبه) نخستین بازی تدارکاتی اش در مرحله نهایی آماده سازی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را مقابل یک حریف نام آشنای آسیایی یعنی ازبکستان برگزار می کند. تیمی که در ۲ دوره اخیر رقابت های مقدماتی جام جهانی در ۴ بازی تنها یک پیروزی برابر ایران کسب کرده و سه بار شکست خورده است تا ملی پوشان کشورمان را عامل مهمی در راه بر باد رفتن رویای حضورش در جام جهانی بداند.

پیش از این قرار بود در این دیدار تدارکاتی تنها بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران از سوی کی روش ارزیابی شوند اما شاید تغییر برنامه ها و حضور نفرات ملی پوش تیم های استقلال، پرسپولیس و ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا و تنها ۲ جلسه تمرین تاکتیکی آنها زیرنظر کادرفنی تیم ملی منجر به استفاده از لژیونرها هم در ترکیب ایران شود.

کی روش در روزهای اخیر بارها از روند آماده سازی تیمش گلایه و اعلام کرده است زمانیکه همه از این موضوع رضایت دارند او هم باید این برنامه را قبول کند و به تغییر برنامه اصلی اش به برنامه مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان رضایت دهد، البته سرمربی تیم ملی در آخرین اظهاراتش پیش از بازی با ازبک ها تاکید کرده است افرادی استحقاق بیشتری برای موفقیت در جام جهانی دارند که بیشتر آماده شده و بیشتر به مسیر آماده سازی خود تعهد داشته باشند.

تقابل با شاگردان تیمور کاپادزه بازی خداحافظی تیم ملی با هوادارانش در داخل کشورمان محسوب می شود و با توجه به رایگان اعلام شدن این دیدار انتظار می رود هواداران با حضور در ورزشگاه آزادی شاگردان کی روش را به خوبی بدرقه کنند تا این تیم با روحیه ای بهتر عازم ترکیه و سپس روسیه شود.

ازبکستان که با کسب ۱۳ امتیاز و قرار گرفتن در رتبه چهارم جدول گروه اول رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ حتی نتوانست به مرحله پلی آف هم راه یابد پس از این بازی شروع به تغییر نسل کرده و البته برگزار نشدن دیدارش با ایران در تاریخ «فیفا دی» سبب شده است تیمور کاپادزه نفرات تیم المپیک این کشور را که در جمع آنها چهار بازیکن ملی پوش حضور دارند برای بازی با تیم اول آسیا به ایران بیاورد. البته طبیعی است بازی با تیم زیر ۲۳ سال ازبکستان که قهرمانی رقابت های آسیایی سال ۲۰۱۸ را در کارنامه دارد بسیار بهتر از تقابل با تیمی مانند سیرالئون است که اطلاع دقیقی از رزومه بازیکنانش در دست نبود.

از جمع بازیکنان ازبکستانی حاضر در تهران تنها رستم جان آشورماتوف، اکرم جان کامیلوف، عادل جان هامروبکوف، عزیزجان گانیف و جلال الدین ماشاریپوف سابقه بازی برای تیم ملی این کشور را دارند و جای خالی چهره های نامداری چون لکساندر لوبانوف، سردار رشیدوف، ایگناتی نستروف، اکمل شوراخمدوف، آنزور اسماعیلوف، اسلام توختوخوجائف، اودیل احمدوف، فضیل موسائف، سرور جپاروف، الدور شومورودوف و مورات بیکمائف در ترکیب گرگ های سفید برای این بازی احساس می شود.

تیمور کاپادزه که با آمار ۱۱۹ بازی و ۱۰ گل پیش از سرور جپاروف، هافبک محبوب این روزهای استقلال رکورددار بازی ملی برای ازبک ها بود اکنون به صورت موقت هدایت این تیم را در دست دارد. ازبکستان اکنون در رتبه ۸۸ رنکینگ فیفا و یازدهم آسیا ایستاده است اما یوزهای ایرانی در آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فیفا جایگاه اول آسیا و ۳۶ جهان را حفظ کردند.

قرار است در این بازی برای اولین بار از لباس تیم ملی ایران و نماد این تیم رونمایی شود اما با توجه به قرمز پوش شدن ملی پوشان ایران هواداران و اهالی فوتبال برای تماشای پیراهن های سفید و اصلی تیم ملی باید دست کم تا بازی با ترکیه منتظر بمانند.

نتیجه بازی ایران و ازبکستان زمان بازی تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی فوتبال ایران برنامه بازی های تیم ملی فوتبال ایران بازی های ایران و ازبکستان اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران اخبار فوتبال داخلی اخبار تیم ملی

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال ایران

رشبد مظاهری، مجید حسینی، محمدرضا خانزاده، وریا غفوری، میلاد محمدی، احسان حاج صفی، مهدی ترابی، علی قلی زاده، کریم انصاری فرد، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش

ترکیب احتمالی ازبکستان

امیدجان ارگاشف، رستم جان آشورماتوف، اکرم جان کامیلوف، عزیزجان گانیف، عباس جان اوتاقسونوف، جسوربک یاکشیبوئف، جلال الدین ماشاریپوف، عادل جان هامروبکوف، زابیهیلو اورینبوئف، جواهر صدیقوف، سنجور تورسونوف

این بازی از ساعت ۲۱ در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۷

ایران – ازبکستان ( ساعت: ۲۱:۰۰ زنده از شبکه سه )

در زیر نگاهی انداختیم به تمام بازی های گذشته دو تیم در دو دهه گذشته.

۱۹۹۸ مرحله یک چهارم نهایی بازی های آسیایی

ازبکستان ۰ – ایران ۴

 

۲۰۰۷ مرحله گروهی جام ملت های آسیا

ایران ۲ – ازبکستان ۱

 

۲۰۰۹ بازی دوستانه و تدارکاتی 

ازبکستان ۰ – ایران ۰

 

۲۰۱۲ مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل 

 

ازبکستان ۰ – ایران ۱

 

۲۰۱۲ مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

ایران ۰ – ازبکستان ۱

 

۲۰۱۵ بازی دوستانه و تدارکاتی 

ازبکستان ۰ – ایران ۱

 

۲۰۱۶ مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

ازبکستان ۰ – ایران ۱

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ