دلیل عجیب خودکشی دانشمند استرالیایی

0

یک دانشمند استرالیایی با تزریق دوز بالای مواد سمی خودکشی کرد. او این خودکشی را به امید قانونی شدن قتل ترحم آمیز (اتانازی) در کشورش انجام داد. (دیوید گودال) دانشمند استرالیایی متولد بریتانیا تصمیم گرفت که برای خودکشی به کشور سوئیس که به (گردشگری خودکشی جهان) شهرت دارد برود. خودکشی کمکی از دهه ی چهل در سوئیس قانونی است.

خودکشی با کمک پزشکان یا اتانازی هنوز در بسیاری از کشورها از جمله استرالیا ممنوع است اما در عین حال ایالت ویکتوریا اولین ایالت استرالیا است که قانونی را وضع کرده که به بیماران مأیوس از درمان اجازه می دهد تا به زندگی خود پایان دهند. این قانون در ماه نوامبر گذشته تصویب شد و از ژوئن سال ۲۰۱۹ قابل اجرا است.

زندگی در استرالیا خودکشی در خارج از کشور اخبار خودکشی اخبار استرالیا اتانازی در کشورهای مختلف

انجمن ( اکزیت اینترنشنال) که به متقاضیان اطلاعات و مشاوره ی خودکشی می دهد گفت که این دانشمند استرالیایی مبتلا به بیماری لاعلاج نبوده اما می خواست که با تزریق دوز بالای باربیتورات خودکشی کند. او روز جمعه در ساعت ده و سی دقیقه به وقت گرینویچ در کلینیک بازل سوئیس خودکشی کرد. گودال برنده ی مدال استرالیایی در گیاه شناسی بود. او به تازگی از وخیم شدن مشکل شنوایی اش گلایه می کرد و چندین بار قصد خودکشی در استرالیا را داشت که نتوانست این کار را انجام دهد بنابراین راهی سوئیس شد. او پیش از مرگ به روزنامه نگاران گفت: زندگی من از حدود یک سال پیش خیلی بد شده بود؛ خوشحالم که دارم آن را تمام می کنم.

 

عکس آرشیوی از دانشمند استرالیایی در شهر پرت

لازم به ذکر است که در تقویم جهانی دهم سپتامبر روز پیشگیری از خودکشی نام گرفته است؛ روزی که کمپین های بین المللی در خیابان ها تجمع می کنند و به افراد در معرض خودکشی برنامه حمایتی ارائه می دهند. اما در این بین براساس قوانین مدنی سوئیس خودکشی در این کشور قانونی است؛ به همین دلیل خیلی از مردم دنیا برای خودکشی راهی سوئیس می شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ