فوت شدگان حادثه کازرون به خاک سپرده شدند

0

حوادث شامگاه چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۹۷ در کازرون فارس فوت سه نفر را در پی داشت که پیکر این افراد عصر سه شنبه اول خرداد در این شهر به خاک سپرده شد.

پیکرهای ۲ تن از این افراد در امامزاده سید محمد و پیکر یک تن دیگر در بهشت زهرای شهر کازرون تشییع و به خاک سپرده شد.

در این آیین که با حضور مردم و مسئولان برگزار شد، حجج الاسلام محمود صحرایی رئیس حوزه علمیه کازرون و محمد جواد عزمی امام جمعه موقت این شهر نماز را بر پیکرهای این درگذشتگان اقامه کردند.

این سه نفر در حمله چهارشنبه شب ۲۶ اردیبهشت به پاسگاه انتظامی زخمی شدند که یک نفر از آنان همان شب درگذشت، یک نفر دیگر پنجشنبه(فردای روز واقعه) فوت کرد و نفر سوم شنبه ۲۹ اردیبهشت، دار فانی را وداع گفت.

واقعه پاسگاه انتظامی زمانی رخ داد که گروهی از معترضان به طرح موسوم به تفکیک شهرستان کازرون قصد ورود به این پاسگاه و آزاد کردن افراد بازداشت شده در تجمع غیرقانونی صبح چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت را داشتند.

مقامات سیاسی فارس گفتند در تیراندازی متقابل، این افراد کشته و گروهی هم زخمی شدند.

موضوع تفکیک ۲ بخش چنارشاهیجان و کوهمره نودان از کازرون و ایجاد شهرستان جدیدی با نام کوه چنار از آبان ۹۶ مطرح شد و از آن زمان تاکنون اعتراض هایی با مراجعه به فرمانداری و حضور در میدان شهدای کازرون شده است.

تجمع معترضان که پیش از آن به صورت مسالمت آمیز بود، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه جاری) به برخورد فیزیکی با ماموران نیروی انتظامی منجر شد و در این میان، برخی تجمع کنندگان از سلاح های سرد و گرم استفاده کردند.

برخی افراد شامگاه چهارشنبه به یک مقر پلیس در کازرون حمله کردند و صبح پنجشنبه چند دستگاه خودرو و موتورسیکلت پلیس را به آتش کشیدند.

کازرون کجاست شهرستان کوه چنار حوادث فارس حوادث شیراز اعتراضات کازرون اخبار کازرون اخبار بدون سانسور سیاسی

این افراد همچنین بامداد جمعه ساختمان یک بانک و همچنین بخشی از ساختمان مصلی نمازجمعه کازرون را به آتش کشیدند.

استاندار فارس در ارزیابی جنس اعتراض های روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته کازرون گفت که عده ای به دنبال سوء استفاده و طرح مسایل دیگر هستند.

اسماعیل تبادار پیش از این در سفر ۱۳ اردیبهشت به کازرون به مردم این شهرستان اطمینان داده بود که طرح تفکیک این شهرستان و تشکیل شهرستان جدید با عنوان ‘کوه چنار’ با هدف تامین نظر مردم این شهر از دولت برگشت داده شده است تا اصلاح شود.

وزارت کشور نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که حوادث شهرستان کازرون در استان فارس مربوط به تقسیمات نیست بلکه ریشه در عوامل دیگری دارد که باید مورد شناسایی دقیق قرار گیرد.

در این اطلاعیه آمده است: وزارت کشور با دریافت نظرات و پیشنهادهای مردمی و بررسی موضوع از نزدیک در قالب اعزام کارشناسان در چندین نوبت و همچنین حضور مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری در منطقه، در تلاش بوده تا نگرانی‌های مردم شریف کازرون را لحاظ کند.

اطلاعیه وزارت کشور می افزاید: با تقاضای صاحب نظران منطقه و به منظور بررسی دقیق و لحاظ پیشنهادهای مردمی و رفع کاستی های موجود، طرح پیشنهادی تا تامین خواسته های کارشناسی و منطقی مردم منطقه در دفتر تقسیمات کشوری متوقف شده است.

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان فارس روز شنبه ۲۹ اردیبهشت با بیان این که کمیته مشترک تحقیق برای شناسایی عوامل حوادث کازرون تشکیل شده است، گفت: در این حوادث که به دنبال تجمع های غیرقانونی روی داد، در مجموع ۴۸ نفر مصدوم شدند.

ابراهیم استوار میمندی فرماندار کازرون اعلام کرده است که اوضاع در این شهرستان عادی است.

جمعیت شهرستان کازرون که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد، بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن که در سال ۹۵ انجام شد، ۲۶۶ هزار و ۲۱۷ نفر است.

منبع : ایلنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ