اشتباهی که در حمام باعث “ریزش مو” می شود

0

شستشوی سر در حالت ایستاده در حمام  و در حالتی که موهای سر به علت جذب آب، سنگین‌تر از حالت عادی است، از عوامل جدی ریزش مو می‌تواند باشد همچنین “شانه زدن مو در حمام” نیز از عوامل ریزش موها است.

دست بردن لای موها و شست‌وشوی شدید موها با آب خیلی گرم و شانه زدن مو در حمام سبب شل شدن عضلات نگهدارنده موها می‌شود و احتمال ریزش مو را افزایش می‌دهد.

متخصص پوست و مو عوارض شانه نکردن مو شانه کردن موی خیس سلامتی پوست و مو ریزش مو طب سنتی روش صحیح شانه زدن مو درمان ریزش مو درمان خانگی ریزش مو آموزش حمام کردن

تمام حمام‌های سنتی ایران جهت شستشوی سر، دارای سکویی مخصوص بوده‌اند تا شست‌وسوی موی سر در حمام در حالت نشسته انجام شود؛ پس در حالت نشسته سر خود را شستشو دهید تا موهای شما سالم بماند.

در مورد شانه زدن مو، فواید و آداب آن، روایات زیادی از پیشوایان دین نیز به ما رسیده است به‌گونه‌ای که در برخی منابع روایی، فصلی با عنوان “شانه زدن” تنظیم شده که بیانگر اهمیت آن است.

شانه زدن موها باعث از بین رفتن بلغم زائد و افزایش قدرت ذهنی

درباره فواید شانه زدن صحیح موها، روایات متعددی از معصومین وارد شده از جمله امام صادق(ع) فرمود: “شانۀ سر، وبا را می‌برد و شانه زدن ریش، دندان‌ها را محکم می‌کند.” (وسائل الشیعه، ج ۲، ص ۱۲۴)

همچنین آن حضرت در حدیثی دیگر فرمود: “زیاد شانه زدن، بلغم را از بین می‌برد.” (کلینی، کافی، ج ۶، ص ۴۸۹)

امام صادق (ع) نیز درباره فواید شانه زدن موی سر فرموده‌اند: “شانه‏، روزی را جلب و مو را زیبا و نیاز را برطرف … و بلغم‏ را قطع می‏‌کند.”

پیامبر خدا (ص) نیز زیر ریش خود را چهل مرتبه و بالای آن را هفت مرتبه شانه می‌کرد و می‌فرمود: “شانه ذهن را می‏‌افزاید و بلغم‏ را قطع می‌کند.” (خصال، ترجمه، جعفری،‏ ج ۱، ص ۳۹۱، نسیم کوثر، قم، چاپ اول، ۱۳۸۲ ش)

منبع: تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ