عذرخواهی احمدی نژاد به دلیل آبگرفتگی معابر کرج +عکس

0

سرپرست شهرداری کرج ضمن عذرخواهی و تشکر از صبوری و همراهی شهروندانی که به دلیل شدت بارش‌ها و آبگرفتگی معابر دچار مشکل شده‌اند،دلیل اصلی بروز مشکلات را تشریح کرد.

محمدرضا احمدی نژاد گفت: بارندگی روز گذشته در زمان اندک و به صورت رگبار اتفاق افتاد، همین امر را موجب انباشت آب در معابر و بخصوص زیرگذرها ذکر کرد.

وی با اعلام اینکه انجام نشدن اقدامات زیرساختی در حوزه هدایت آب‌های سطحی عامل بروز مشکلاتی از این دست است، افزود: طرح جامع هدایت آب ‌های سطحی سال ۹۵ به تصویب رسیده و این در حالی است که پیش از آن هیچ اقدامی در زمینه مذکور انجام نشده بود. پس از آن نیز اقدامات انجام شده اغلب به صورت موقت و مسکن بوده و نتوانسته است جوابگوی شدت بارندگی‌ها و رفع مشکلات شهر و شهروندان باشد.

سرپرست شهرداری کرج، ادامه داد: در سال ۹۷ رویکرد مدیریت شهری را نسبت به موضوع آب‌های سطحی تغییر داده‌ایم و طبق پیش بینی و برنامه‌ریزی‌هایی که برای بودجه سال ۹۷ انجام گرفته، تلاش شده است رویکرد را از سیستم دفعی به سمت هدایت و نگه داشت آب‌های سطحی تغییر دهیم.

احمدی نژاد تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با توجه به منابع پیش بینی شده در بودجه، بخشی از آب‌های سطحی را نگهداری کرده و در حوزه آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار دهیم. این طرح با مشارکت معاونت فنی و عمرانی و سازمان سیما و منظر شهرداری کرج در حال آماده‌سازی و اجراست. البته در کنار اجرای این طرح، انجام اقدامات موضعی و مقطعی را به منظور رفع مشکلات و کاهش آبگرفتگی‌ها بخصوص در معابر مستعد این امر، در دستور کار قرار می‌دهیم تا در سال جاری و در موارد بارندگی کمتر شاهد آبگرفتگی حوزه‌های مختلف شهری باشیم.

وی ضمن قدردانی از تلاش گسترده نیروهای خدمات شهری، آتش نشانی و مدیریت پسماند برای تخلیه معابر آبگرفته گفت: شدت بارش‌ها به گونه‌ای بود که برخی معابر و زیرگذرها به سرعت پر شدند. تخلیه این مسیرها اقدامی دشوار بود اما با همکاری مجموعه‌های ذکر شده، آب‌ها به سرعت تخلیه شده و مسیرها بازگشایی شدند.

نصب و فعال کردن کلکتورهای سطح شهر ضروری است

حسن مدیرروستا، معاون خدمات شهری شهرداری کرج با بیان اینکه معاونت خدمات شهری با بهره‌گیری از تمامی توان نیروی انسانی و ماشین آلات خود روز گذشته در آماده‌باش کامل بود، اضافه کرد: حجم بالای بارش و پر شدن ظرفیت چاه‌های جذبی، باعث شد معابر به سرعت دچار آبگرفتگی شوند.

مدیرروستا با تاکید بر ضرورت نصب و فعال کردن کلکتورهای سطح شهر، مشکل آب‌های سطحی را با وجود چاه‌های جذبی غیرقابل رفع کامل عنوان کرد و ادامه داد: این چاه‌ها از ظرفیت محدودی برخوردارند و در زمان بارندگی‌های شدید توان جذب کامل آب را نداشته و بارندگی‌ها به آبگرفتگی تبدیل خواهد شد. این امر مشکلات بسیاری را برای شهرداری و شهروندان ایجاد می‌کند.

وی، بخصوص از عدم راه اندازی کلکتور خیابان شهید بهشتی انتقاد کرد و افزود: فعال شدن این کلکتور بخش زیادی از مشکلات آبگرفتگی در معابر آن منطقه از شهر را مرتفع خواهد کرد .

به گفته وی، در روز گذشته همه عوامل و کارگران زحمتکش خدمات شهری در ستاد و مناطق در کنار نیروها و عوامل سازمان‌های آتش نشانی و مدیریت پسماند به سرعت برای اجرای عملیات جمع‌آوری و تخلیه آب بخصوص در زیرگذرها ورود کرده و با تلاش بسیار کوشیدند شرایط را برای هموطنان هموار کنند.

این مسول به تشریح عمده‌ترین رخدادها پیرو آبگرفتگی روز گذشته پرداخت و اضافه کرد: در منطقه ۲ یک دستگاه اتوبوس به دلیل عدم رعایت ارتفاعِ مناسب در زیرگذر گرفتار شد و پس از آن ورود یک دستگاه خودروی پژو موجب گیر کردن آن در معبر گردید.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج، ادامه داد: گرفتار آمدن یک دستگاه پیکان و یک دستگاه نیسان در زیرگذر مترو واقع در انتهای خیابان شهید ایرانی در منطقه ۵، یک دستگاه سمند در ابتدای خیابان پنجم مطهری واقع در منطقه ۷ و دو دستگاه پژو در زیرگذر سپاه واقع در منطقه ۸ گزارشاتی بود که به ما رسید و نیروها و عوامل مربوطه به سرعت نسبت به اجرای عملیات و رفع معضل اقدام کردند.

شهرداری کرج سوابق محمدرضا احمدی نژاد سوابق حسن مدیرروستا اخبار کرج

شهرداری کرج سوابق محمدرضا احمدی نژاد سوابق حسن مدیرروستا اخبار کرج

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ