عکس مامه تیام در کنار خانواده اش +بیوگرافی

0

مامه تیام مهاجم سنگالی تیم استقلال با انتشار پستی در اینستاگرام روز مادر را تبریک گفت.

مامه بابا تیام (انگلیسی: Mame Baba Thiam؛ متولد ۹ اکتبر ۱۹۹۲) بازیکن فوتبال اهل سنگال است که در پست مهاجم برای باشگاه فوتبال استقلال با شماره پیراهن ۷ بازی می‌کند.

همسر مامه تیام قرارداد مامه تیام عکس مامه تیام خانواده فوتبالیست ها بازیکنان استقلال تهران اینستاگرام فوتبالیست ها Mame Baba Thiam

شروع فوتبال

مامه بابا تیام فوتبال را در سال ۲۰۰۷ در تیم رئال سن مارکو تیمی که در رده جوانان شرکت می‌کرد آغاز کرد در سال ۲۰۰۹ به تیم جوانان اینتر میلان پیوست سپس با ۲ سال حضور در تیم جوانان اینتر وارد تیم بزرگسالان آن شد او همچنین سابقه بازی در جوانان ترویزو و ساسوئولو را دارد.

سابقه باشگاهی

او در هیچ‌کدام از دو باشگاه اینتر و یوونتوس بازی نکرده و همیشه به صورت قرضی در تیم‌های آولینو، ساوت تیرول، لانچانو، زولته وارخم، پائوک و امپولی بازی کرده‌است.

استقلال تهران

او در سال ۱۳۹۶ در نیم فصل دوم لیگ هفدهم با نظر وینفرد شفر سرمربی وقت تیم فوتبال استقلال تهران به این تیم پیوست. نخستین گلش را برای این تیم در لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم فوتبال الهلال به ثمر رساند.

حضور تیام در تیم استقلال بسیار خوب بود توانست هر بازی که برای این تیم به میدان رفت گل بزند البته گل‌های بسیار حساسی که باعث شد ۳ امتیاز بازی از آن تیم استقلال شود.

همسر مامه تیام قرارداد مامه تیام عکس مامه تیام خانواده فوتبالیست ها بازیکنان استقلال تهران اینستاگرام فوتبالیست ها Mame Baba Thiam

بهترین گلزن خارجی استقلال

او در اوایل حضور در این تیم توانست این عنوان را به دست بیاورد؛ او در شب مرگ جی لوید ساموئل ستاره سابق استقلال توانست رکورد او را بشکند و به بهترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه استقلال تبدیل شود و به عقیده خیلی از هواداران آن شب الماس سیاه دیگری در استقلال متولد شد.

لیگ برتر خلیج فارس ۹۷–۱۳۹۶

او اولین بازی خودش برای استقلال در لیگ برتر مقابل سپیدرود رشت انجام داد او در دقایق پایانی به جای علی قربانی وارد زمین مسابقه شد تا برای اولین بار پوشیدن پیراهن استقلال را تجربه کند. در دومین بازی خود در لیگ برتر مقابل فولاد خوزستان دو گل و یک پاس گل و درخشش در آن بازی او را نزد هواداران استقلال محبوب کرد. تیام در شهرآورد ۸۶ تهران پایه‌گذار تک گل استقلال بود؛ آبی‌ها توانستند در آن بازی پیروز شوند. او در این فصل از لیگ برتر در ۶ بازی برای استقلال ۴ گل به ثمر رساند.

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸

او در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال عربستان به میدان رفت تک گل تیمش را به ثمر رساند (البته شوت او به پای مدافع الهلال برخورد کرد و ابتدا تأیید نشد اما پس از بررسی‌های انجام شده AFC گل او را تأیید کرد)؛ و با گل او استقلال در مقابل تیم عربستانی پیروز شد. ودر بازی‌های بعدی مقابل العین در بازی رفت دو بار دروازه این تیم را باز کرد و در هر دو بازی بهترین بازیکن زمین شد. او به همراه فرشید اسماعیلی بهترین بازیکنان استقلال در مرحله گروهی بودند و در صعود استقلال نقش پر رنگی داشتند.

همسر مامه تیام قرارداد مامه تیام عکس مامه تیام خانواده فوتبالیست ها بازیکنان استقلال تهران اینستاگرام فوتبالیست ها Mame Baba Thiam

آمار باشگاهی

فصل باشگاه لیگ بازی گل
۱۲–۲۰۱۱  آولینو (قرضی از اینتر میلان) سری سی ۲۶ ۴
۱۳–۲۰۱۲  ساوت تیرول (قرضی از اینتر میلان) ۲۷ ۶
۱۴–۲۰۱۳  لانچانو سری بی ۲۲ ۳
۱۵–۲۰۱۴  لانچانو (قرضی از یوونتوس) ۳۴ ۸
۱۶–۲۰۱۵  زولته وارخم (قرضی از یوونتوس) لیگ برتر بلژیک ۲۸ ۹
۱۷–۲۰۱۶  پائوک (قرضی از یوونتوس) سوپر لیگ یونان ۱ ۰
لیگ اروپا ۵ ۰
 امپولی (قرضی از یوونتوس) سری آ ۱۵ ۱
۱۸–۲۰۱۷  استقلال تهران لیگ برتر ایران ۶ ۴
لیگ قهرمانان آسیا ۶ ۷

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ